Εμπόριο: Στο 1,15 δισ. το ετήσιο κόστος των παραποιημένων προϊόντων

Εμπόριο: Στο 1,15 δισ. το ετήσιο κόστος των παραποιημένων προϊόντων

Το μήνυμα της προστασίας της διανοητικής ιδιοκτησίας και της καταπολέμησης των παραποιημένων προϊόντων εξέπεμψαν από τη Θεσσαλονίκη εκπρόσωποι των εθνικών γραφείων διανοητικής ιδιοκτησίας και εμπλεκόμενοι φορείς των ευρωπαϊκών χωρών.

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μήνυμα της προστασίας της διανοητικής ιδιοκτησίας και της καταπολέμησης των παραποιημένων προϊόντων εξέπεμψαν από τη Θεσσαλονίκη εκπρόσωποι των εθνικών γραφείων διανοητικής ιδιοκτησίας και εμπλεκόμενοι φορείς των ευρωπαϊκών χωρών. Mε τις απώλειες σε έσοδα κλάδων (ένδυση, κοσμήματα, καλλυντικά, έξυπνα τηλέφωνα, τσάντες-αξεσουάρ κ.ά.) στην Ελλάδα να αγγίζουν το 1,15 δισ. ευρώ ετησίως από τη διακίνηση παραποιημένων προϊόντων και τις απώλειες θέσεων εργασίας να φτάνουν τις 15.395, το ευρωπαϊκό δίκτυο «Authenticities», στο οποίο εντάσσονται η Μύκονος και η Θεσσαλονίκη, επιχειρεί να καταπολεμήσει το φαινόμενο αυτό μέσα από εκστρατείες ευαισθητοποίησης πολιτών και επιχειρήσεων αλλά και μέσα από προγράμματα εκπαίδευσης των τοπικών αρχών. Tα παραποιημένα αγαθά αντιπροσωπεύουν το 6,8% των εισαγωγών της Ε.Ε. φθάνοντας σε αξία τα 121 δισ. ευρώ, ενώ 1 στις 4 επιχειρήσεις ισχυρίζεται ότι πλήττεται από φαινόμενα παραβίασης των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας τους, όπως για παράδειγμα τα εμπορικά σήματα ή τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας.

Συνολικά στην Ε.Ε. αντιπροσωπεύουν το 6,8% των εισαγωγών, φθάνοντας σε αξία τα 121 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με στοιχεία του EUIPO, στην Ελλάδα αρκετοί κλάδοι της οικονομίας, από την ένδυση-υπόδηση μέχρι τα παιχνίδια και τα καλλυντικά, «πληρώνουν» ακριβά το κόστος της διακίνησης παραποιημένων προϊόντων στην αγορά. Ετσι, οι απώλειες εσόδων ανέρχονται για τον κλάδο της ένδυσης-υπόδησης στα 438 εκατ. ευρώ, γεγονός που μεταφράζεται στην απώλεια 9.134 θέσεων εργασίας. Επεται ο κλάδος των καλλυντικών, που «χάνει» γύρω στα 319 εκατ. ευρώ και 4.313 θέσεις εργασίας, ενώ ακολουθεί ο «ευαίσθητος» κλάδος των φαρμάκων όπου οι απώλειες αγγίζουν τα 175 εκατ. ευρώ. Οι δε θέσεις εργασίας που χάνονται υπολογίζεται στις 905. Η ενημέρωση για τις επιπτώσεις της κατανάλωσης προϊόντων-μαϊμού τόσο για την υγεία όσο και για την οικονομία κρίνεται σημαντική, δεδομένου ότι το 10% των Ελλήνων αγοράζει τέτοια προϊόντα από φυσικά καταστήματα έχοντας γνώση ότι είναι «fake», έναντι 5% στην Ευρώπη. Αντίθετα, μικρότερο είναι το ποσοστό όσων έχει αποκτήσει τέτοια προϊόντα από παράνομες πηγές (6% έναντι 8% στην Ευρώπη). Μεγάλο έλλειμμα ενημέρωσης παρατηρείται στις νεότερες ηλικίες με σχεδόν 3 στους 10 νέους, ήτοι το 25%, να έχουν αγοράσει διαδικτυακά παραποιημένα προϊόντα έχοντας πλήρη γνώση του είδους των προϊόντων έναντι 13% στην υπόλοιπη Ε.Ε.

Μιλώντας στην εκδήλωση Authenticities Event που πραγματοποιήθηκε για το 2022 στη Θεσσαλονίκη και στην οποία παρευρέθη η «Κ», ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, γενικός διευθυντής του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), δήλωσε πως «το Δίκτυο Authenticities έχει μεγάλη σημασία στην καταπολέμηση της παραποίησης/απομίμησης και είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτό με δύο σημαντικές ελληνικές πόλεις: τη Θεσσαλονίκη και τη Μύκονο. Η ελληνική κυβέρνηση τα τελευταία 3 χρόνια χρησιμοποιεί όλες τις δυνάμεις και τις προσπάθειές της σε αυτόν τον αγώνα έχοντας κατασχέσει περισσότερα από 285.185 αντιγραμμένα αντικείμενα το 2021, ενώ το 70% αυτών πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή