Το μέλλον είναι τα υβριδικά, εκτιμά η Honda

Το μέλλον είναι τα υβριδικά, εκτιμά η Honda

H ιαπωνική εταιρεία θα επενδύσει 40 δισ. δολ. μέσα στην επόμενη δεκαετία για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Honda δήλωσε ότι θα επενδύσει 40 δισ. δολάρια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα την επόμενη δεκαετία, αν και διευκρίνισε ότι δεν θα δώσει βάρος αποκλειστικά σε αυτά, μιας και πιστεύει ότι εκείνα τα οχήματα που θα κυριαρχήσουν στο εγγύς μέλλον θα είναι τα υβριδικά. Κι ενώ ο κολοσσός, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα Financial Times, πέρυσι τον Απρίλιο ήταν ο πρώτος του κλάδου στην Ιαπωνία που δήλωσε τη σταδιακή απομάκρυνσή του από τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, σήμερα διαθέτει ένα και μόνο μοντέλο ηλεκτρικού αμαξιού – κι αυτό σημαίνει ότι υστερεί έναντι της γερμανικής Volkswagen και άλλων ανταγωνιστριών. Δήλωσε, πάντως, ότι θα βασίσει τη μελλοντική στρατηγική της σε υβριδικά μοντέλα με σύστημα βενζίνης – μπαταριών, έως ότου ετοιμαστεί η υποδομή στους δρόμους για να υποδεχθεί ακόμα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Ουσιαστικά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ενστερνίζεται τη λογική αντιστάθμισης κινδύνου την οποία ακολουθούν η Toyota και η BMW. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε ο διευθύνων σύμβουλός της Τοσιχίρο Μίμπε, «θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως είναι το πλαίσιο της καθημερινότητας και ο βαθμός διείσδυσης της ανανεώσιμης ενέργειας σε αυτήν και όχι απλώς και μόνον τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση».

H ιαπωνική εταιρεία θα επενδύσει 40 δισ. δολ. μέσα στην επόμενη δεκαετία για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Ο Τοσιχίρο Μίμπε, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου πέρυσι τον Απρίλιο, διευκρίνισε ότι η τεχνολογία υβριδικών οχημάτων της εταιρείας του, όπου υπάρχει συγκερασμός ενός μικρότερου κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου με μία μπαταρία, θα είναι αυτή η οποία θα κατευθύνει τη Hondα την προσεχή δεκαετία. «Θέτουμε τέλος στην παραγωγή συμβατικών κινητήρων, αλλά δεν θα παύσουμε να ρίχνουμε το βάρος μας στα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία και θα είναι η δύναμή μας το 2030 ή και το 2035 ακόμα», πρόσθεσε. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τα σχέδιά της να εκμεταλλευθεί όσο το δυνατόν περισσότερο τις συνεργασίες της με την αμερικανική General Motors και την ιαπωνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Sony ώστε να αποκτήσει παρουσία στην αγορά των προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εως το 2030, όπως ανακοίνωσε, θα έχει σε αυτή την κατηγορία περί τα 30 μοντέλα, ενώ θα κατασκευάζει σε ετήσια βάση πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες. Την περασμένη εβδομάδα είχε δηλώσει ότι σε συνεργασία με την GM θα παραγάγει εκατομμύρια οχήματα ευρείας κατανάλωσης με μπαταρίες για την Κίνα και τη Β. Αμερική, αρχής γενομένης από το 2027. Πάντως, όπως εκτιμά η υπηρεσία BNEF του Bloomberg, έως τη λήξη του 2022 θα κυκλοφορούν σε παγκόσμια κλίμακα περισσότερα από 26 εκατομμύρια ηλεκτρικά αμάξια.

Το μείζον πρόβλημα για τη Honda και όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι η προμήθεια μπαταριών, ώστε να είναι σε θέση να αυξήσουν την παραγωγή τους. «Το πώς θα προμηθεύονται μπαταρίες αυτοκινήτων είναι πολύ σημαντικότερο από το πόσες θα είναι οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση», παρατηρεί ο Σανσίρο Φουκάο, ερευνητής του Ινστιτούτου Ιτότσου. Υπό την καθοδήγηση του Μίμπε, η Honda ολοένα και περισσότερο απομακρύνεται από την εσωτερική παραγωγή και αναδεικνύεται σε ύψιστη προτεραιότητα το να στραφεί σε προμηθευτές μπαταριών. Στη Β. Αμερική, τέλος, η Honda θα χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες λιθίου της GM, ενώ εξετάζει και το ενδεχόμενο συνεργασίας με τρίτους για δική της παραγωγή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή