Ισχυρή άνοδος της κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Ισχυρή άνοδος της κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Στο 77% του 2019 διαμορφώθηκε ο αριθμός των ταξιδιωτών τον Μάρτιο

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τους επόμενους μήνες θα φανεί εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, βάσει των οποίων φέτος η επιβατική κίνηση θα αγγίξει τα επίπεδα του 2019, με τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο να επιβεβαιώνουν το θετικό αυτό σενάριο. Κατά τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας «Ελ. Βενιζέλος», όπως ανακοίνωσε αρχές Απριλίου ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), η επιβατική κίνηση υπήρξε μειωμένη κατά 36% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σε 2,8 εκατ. άτομα. Σε ανάλογα επίπεδα διαμορφώνεται η κίνηση των επιβατών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η οποία κατά το πρώτο τρίμηνο, βάσει των στοιχείων που δημοσιοποιήθηκαν χθες, διαμορφώθηκε σε 1,3 εκατ. ταξιδιώτες. Σε σύγκριση με τους τρεις πρώτους μήνες του 2019, ο αριθμός επιβατών είναι χαμηλότερος κατά 31,5%, αλλά αυξημένος κατά 310% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021, δεδομένου ότι παρέμεναν σε ισχύ τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της COVID-19.

Τον Μάρτιο η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece διαμορφώθηκε σε 550.000 άτομα κι έχει ενισχυθεί κατά 366% έναντι του 2021, αλλά παραμένει μικρότερη συγκριτικά με το 2019 κατά 23%.

Τον πρώτο μήνα της άνοιξης η επιβατική κίνηση υπήρξε μεγαλύτερη έναντι του 2019 σε Κέρκυρα, Ζάκυνθο και Σκιάθο.

Τον πρώτο μήνα της άνοιξης, έναντι του Μαρτίου 2019, η επιβατική κίνηση υπήρξε μεγαλύτερη σε ορισμένα αεροδρόμια, έχοντας ενισχυθεί κατά 2% στην Κέρκυρα (24.700 άτομα), κατά 3,5% στη Ζάκυνθο και κατά 10,4% στη Σκιάθο. Ταυτόχρονα, σε κάποια αεροδρόμια το χάσμα έναντι του 2019 μειώθηκε: στον αερολιμένα Χανίων η κίνηση είναι χαμηλότερη έναντι του Μαρτίου 2019 μόλις κατά 2,4% (53.293 άτομα), στην Κεφαλονιά το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο -5,5%, στη Ρόδο η διαφορά είναι στο -10%, στη Μύκονο η κίνηση είναι μικρότερη κατά 12,6% και στο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης υπολείπεται κατά 27%.

Παράγοντες των αερομεταφορών εκτιμούν ότι λόγω της προσδοκώμενης περαιτέρω αύξησης της κίνησης τους επόμενους μήνες κι εφόσον δεν εμφανιστούν νέοι παράγοντες κρίσης, ενδέχεται τη φετινή χρονιά ο ρυθμός ανάκτησης της επιβατικής κίνησης να είναι ο υψηλότερος των τελευταίων δύο ετών, αγγίζοντας το 90%-95% του αντίστοιχου μεγέθους του 2019. Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε πρόσφατα, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2022, ο πρόεδρος του αεροπορικού ομίλου Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, που ανέφερε ότι η δραστηριότητα της αεροπορικής αναμένεται να πλησιάσει τα επίπεδα του 2019 σε επίπεδο πτητικού έργου, πωλήσεων εισιτηρίων και προσφερόμενων θέσεων. Συνολικά, η προσφερόμενη χωρητικότητα από το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται κατά το φετινό καλοκαίρι να είναι, συγκριτικά με το 2019, υψηλότερη κατά 7% έως 10% και θα διοχετεύεται, ως επί το πλείστον, προς νησιωτικούς προορισμούς. Η προσφερόμενη χωρητικότητα της Aegean στην κορύφωση της θερινής περιόδου θα είναι 5% έως 6% χαμηλότερη συγκριτικά με το 2019, αλλά η Aegean επαναφέρει τις πτήσεις που είχαν ανασταλεί λόγω πανδημίας, από και προς την Αθήνα προς και από 15 προορισμούς. Σε αυτούς ανήκουν το Αμάν, το Μπάρι, η Βασιλεία – Μιλούζ, το Ανόβερο, η Ιμπιζα, η Τζέντα, η Πάφος, το Παλέρμο, η Ποντγκόριτσα, η Τυνησία, η Βαλένθια, το Ζάγκρεμπ, η Φλωρεντία, το Μπιλμπάο, η Κολωνία, το Κουβέιτ και το Οσλο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή