Τέλος 2022 η απόφαση Motor Oil για σταθμό LNG στην Κόρινθο

Τέλος 2022 η απόφαση Motor Oil για σταθμό LNG στην Κόρινθο

Στο τέλος της χρονιάς αναμένεται να ληφθεί η απόφαση για την εγκατάσταση του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Κόρινθο.

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο τέλος της χρονιάς αναμένεται να ληφθεί η απόφαση για την εγκατάσταση του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Κόρινθο, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021. Νωρίτερα θα πραγματοποιηθεί το τελικό market test για το έργο, ενώ η πρώτη μη δεσμευτική φάση (για την εκδήλωση πρόθεσης δέσμευσης δυναμικότητας) ολοκληρώθηκε επιτυχώς στις αρχές της χρονιάς.

Εναντι των επιπτώσεων από το αυξημένο ενεργειακό κόστος, τους περιορισμούς στην προμήθεια αργού (ρωσικού) πετρελαίου τύπου Ural και βέβαια την πανδημία, η διοίκηση του ομίλου ανέφερε ότι είναι προστατευμένη. Και αυτό διότι έχει διασφαλίσει πιστωτικά όρια 1,94 δισ. ευρώ και εγκεκριμένα τραπεζικά όρια εγγυητικών επιστολών – ενέγγυων πιστώσεων 983 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας την αδιάκοπη λειτουργία του παραγωγικού κυκλώματος, τον εφοδιασμό της αγοράς και την αξιοποίηση επενδυτικών ευκαιριών σε τομείς του ευρύτερου ενεργειακού κλάδου.

Σχετικά με την επίδραση από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, το διυλιστήριο της Motor Oil διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία αναφορικά με την επιλογή του μείγματος πρώτων υλών και καυσίμων, η οποία κατεξοχήν αξιοποιείται σε περιόδους ακραίων διακυμάνσεων των τιμών. Δεδομένης της μεγάλης αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου το 2021, η εταιρεία προχώρησε στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στο διυλιστήριο (μαζούτ, νάφθα και υγραέριο).

Για το 2021 τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 202,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 113,5 εκατ. ευρώ το 2020.

Επίσης, οι αγορές αργού πετρελαίου τύπου Ural ανήλθαν στο 5,5% των συνολικών αγορών αργού το 2021, με την εισηγμένη να διαθέτει εναλλακτικές επιλογές ως προς την επιλογή προμηθευτών αργού πετρελαίου, λόγω και της πλεονεκτικής γεωγραφικής τοποθεσίας του διυλιστηρίου της. Οπως ακόμη έγινε γνωστό, οι πωλήσεις προς τη Ρωσία και την Ουκρανία διαμορφώθηκαν κάτω του 1% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου τόσο το 2020 όσο και το 2021.

Στο μέτωπο των επενδύσεων, φέτος η Motor Oil αναμένεται να δαπανήσει 175 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ποσού να αφορά τρεις τομείς. Την ολοκλήρωση της κατασκευής και τη λειτουργία μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας, και την έναρξη κατασκευής μιας νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, ύψους 60 εκατ. ευρώ, για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του διυλιστηρίου σε 142 MW (από 85 MW) με σκοπό τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας του. Οπως και συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας.

Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην ερχόμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για το 2021 ποσού 0,90 ευρώ ανά μετοχή, ενώ έχουν ήδη καταβληθεί ως προμέρισμα 0,20 ευρώ ανά μετοχή τον Νοέμβριο του 2021. Το προτεινόμενο συνολικό ποσό μερίσματος ανά μετοχή για τη χρήση 2021 αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση 6,55%.

​​​​​​Σε ενοποιημένο επίπεδο, το 2021 η Motor Oil ενίσχυσε κατά 67,74% τον κύκλο εργασιών έναντι του 2020, σε 10,2 δισ. ευρώ, με τα λειτουργικά κέρδη (Ebitda) να έχουν ενισχυθεί σε 490 εκατ. ευρώ (από 85 εκατ. ευρώ), από τα οποία 121 εκατ. ευρώ προήλθαν από τους δύο θυγατρικούς ομίλους λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων (Coral, Avin). Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 202,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 113,5 εκατ. ευρώ το 2020.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή