Βολές από ΣΑΤΕ για καθυστερήσεις

Βολές από ΣΑΤΕ για καθυστερήσεις

Στη «σέντρα» βγάζουν οι κατασκευαστές το υπ. Υποδομών, για σημαντικές καθυστερήσεις στην υιοθέτηση παρεμβάσεων απαραίτητων λόγω της εκτόξευσης του κόστους κατασκευής από τις ανατιμήσεις των υλικών, ήδη από τις αρχές του 2021 και μέχρι σήμερα

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη «σέντρα» βγάζουν οι κατασκευαστές το υπ. Υποδομών, για σημαντικές καθυστερήσεις στην υιοθέτηση παρεμβάσεων απαραίτητων λόγω της εκτόξευσης του κόστους κατασκευής από τις ανατιμήσεις των υλικών, ήδη από τις αρχές του 2021 και μέχρι σήμερα. Με ομόφωνο ψήφισμά του, ο ΣΑΤΕ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών) σημειώνει ότι παρότι είναι κοινή διαπίστωση, ακόμα και από φορείς του ίδιου του Δημοσίου, όπως η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, η αντικειμενική αδυναμία εκτέλεσης των δημοσίων συμβάσεων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, ή ακόμα και εκείνων που πρόκειται να υπογραφούν αυτήν την περίοδο, το αρμόδιο υπ. Υποδομών κωλυσιεργεί. Ειδικότερα, προχώρησε στην αναθεώρηση ορισμένων συντελεστών τιμών για εργαασίες που εκτελέστηκαν κατά το εννιάμηνο του 2021, αλλά δεν έχει προχωρήσει σε καμία άλλη ενέργεια, από εκείνες που έχουν προταθεί για την αντιμετώπιση των νέων ακραίων ανατιμήσεων που έχουν προκύψει στο μεσοδιάστημα.

Δύο μνηστήρες για έργο ΣΔΙΤ 290 εκατ. ευρώ

Μεταξύ των κοινοπραξιών των Ακτωρ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Ηλέκτωρ του ομίλου Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat θα κριθεί ο τελικός νικητής του διαγωνισμού ΣΔΙΤ ύψους 290 εκατ. ευρώ, που αφορά την επισκευή και συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας. Στην πρώτη φάση είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον και η Μηχανική, η οποία όμως αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας. Σημειωτέον ότι την υφιστάμενη συντήρηση του δικτύου υλοποιεί η ΕΥΔΑΠ. Με βάση τους όρους της σύμβασης, η σύμβαση που θα υπογραφεί θα είναι 20ετούς διάρκειας. 

Επανέφερε τις πτήσεις στην Ελλάδα η Condor

Τις πτήσεις από και προς την Αθήνα ξεκίνησε ύστερα από 20 χρόνια η γερμανική αεροπορική Condor. Ο αερομεταφορέας συνδέει την Αθήνα με δύο νέες πτήσεις από το Ντίσελντορφ (τέσσερις φορές την εβδομάδα) και τη Λειψία (δύο φορές την εβδομάδα). Το καλοκαιρινό πρόγραμμα περιλαμβάνει πτήσεις από οκτώ αεροδρόμια της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας, σε συνολικά 17 προορισμούς στην Ελλάδα. Η Condor από το 1956 έχει τη βάση της στη Φρανκφούρτη.

Βολές από ΣΑΤΕ για καθυστερήσεις-1

Η πιθανότητα ύφεσης στις ΗΠΑ 

Η ιστορία δείχνει ότι το έργο της Fed να μειώσει τον πληθωρισμό χωρίς συρρίκνωση της ανάπτυξης είναι αρκετά δύσκολο, κάτι που ανεβάζει την πιθανότητα ύφεσης τα επόμενα δύο χρόνια στο 35%, εκτιμά η Goldman Sachs. Οπως αναφέρει, η κύρια πρόκληση για τη Fed είναι να κλείσει το χάσμα μεταξύ θέσεων εργασίας και εργαζομένων και να επιβραδύνει την αύξηση των μισθών σε έναν ρυθμό κοντά στον στόχο της για πληθωρισμό 2%, προχωρώντας σε σύσφιγξη των χρηματοοικονομικών συνθηκών. Ωστόσο, η επίτευξη της «ομαλής προσγείωσης» είναι δύσκολη, καθώς ιστορικά στις ΗΠΑ μετά τον Β΄ Παγκόσμιο, 11 από τους 14 κύκλους σύσφιγξης συνοδεύτηκαν από ύφεση εντός διετίας.

Βολές από ΣΑΤΕ για καθυστερήσεις-2

Η πρόταση στη Reggeborgh

«Σε συνέχεια των συζητήσεών μας επαναλαμβάνουμε την προσφορά για την αγορά των μετοχών σας στην “Ελλάκτωρ”», σημειώνεται στην επιστολή που έστειλε η πλευρά των Δ. Μπάκου – Ι. Καϋμενάκη προς το fund Reggeborgh στις 4 Απριλίου, αναφέρουν πηγές του «Δήκτη», επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες για τη σχετική πρωτοβουλία. Ωστόσο, οι ίδιες πηγές συμπληρώνουν πως στις 13 Απριλίου οι δύο Ελληνες μεγαλομέτοχοι της εισηγμένης κατασκευαστικής απέστειλαν νέα επιστολή στην οποία αναφέρεται πως «υπό το φως των τρεχουσών εξελίξεων αποσύρεται η προσφορά μας». Οι εξελίξεις εκείνων των ημερών που σχετίζονται με την «Ελλάκτωρ» περιλαμβάνουν την κλήση σε ακρόαση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επενδυτή ο οποίος κατείχε σχεδόν το 10% των μετοχών της εισηγμένης, τις οποίες πούλησε στην Atlas Invest. Το τίμημα που προσφέρθηκε αρχικά αλλά κατόπιν αποσύρθηκε περιλάμβανε premium έναντι της τότε χρηματιστηριακής τιμής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή