The Mart: Υπερτριπλασιασμός κερδών και αύξηση τζίρου

The Mart: Υπερτριπλασιασμός κερδών και αύξηση τζίρου

Με αυξημένες πωλήσεις και υπερτριπλάσια αύξηση κερδών έκλεισε το 2021 για το The Mart, την αλυσίδα cash & carry του ομίλου «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης».

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αυξημένες πωλήσεις και υπερτριπλάσια αύξηση κερδών έκλεισε το 2021 για το The Mart, την αλυσίδα cash & carry του ομίλου «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης». Η αυξημένη τουριστική κίνηση το 2021 σε σύγκριση με το 2020 και η επανεκκίνηση συνολικά της οικονομικής δραστηριότητας βρίσκονται πίσω από τα πολύ καλά αποτελέσματα του 2021. Ο τουρισμός και η εστίαση είναι οι κλάδοι που αναμένεται να δώσουν ώθηση και το 2022, με τη διοίκηση της εταιρείας να αναμένει και την τρέχουσα χρήση κερδοφόρα. Ωστόσο, οι ανατιμήσεις των εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα επηρεάσουν τα περιθώρια μεικτού κέρδους, κάτι το οποίο αντιμετωπίζεται και με μετακύλιση μέρους των ανατιμήσεων στις τιμές πώλησης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της αλυσίδας χονδρικής The Mart, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε το 2021 σε 342,37 εκατ. ευρώ έναντι 318,40 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 7,5%. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν το 2021 σε 70,27 εκατ. ευρώ από 62,73 εκατ. ευρώ το 2020, ενισχυμένα κατά 12%. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8,23 εκατ. ευρώ από 2,43 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένα κατά 238%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 6,37 εκατ. ευρώ από 1,82 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένα κατά 250%. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 18,86 εκατ. ευρώ από 12,83 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένα κατά 50% περίπου. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονταν στις 31 Δεκεμβρίου 2021 σε 90,67 εκατ. ευρώ έναντι 73,36 εκατ. ευρώ το 2020.

Τα κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 6,37 εκατ. ευρώ, από 1,82 εκατ. ευρώ το 2020, ενισχυμένα κατά 250%.

Αναφερόμενη στη χρήση του 2021 η εταιρεία υποστηρίζει στην οικονομική της έκθεση ότι «παρά τη σημαντική επίδραση που είχε η πανδημία, κυρίως στον τομέα της εστίασης και του τουρισμού ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες του 2021, κατάφερε να επιτύχει σημαντικά κέρδη, με ενεργότερη διαχείριση κόστους πωληθέντων/τιμών πώλησης, αναπροσαρμογή μείγματος κωδικολογίου, καθώς και αύξηση των πωλήσεων».

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά –με βάση και την έως τώρα πορεία της αλυσίδας– ότι θα είναι κερδοφόρος. «Η πλήρης επαναλειτουργία του κλάδου της εστίασης και οι θετικές προοπτικές για τον τουρισμό θα επηρεάσουν θετικά τα αποτελέσματα της εταιρείας. Ομως, η αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη της νόσου COVID-19 και των μεταλλάξεών της, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι αντίστοιχες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και η ανοδική πορεία του πληθωρισμού, καθιστούν οποιαδήποτε πρόβλεψη αβάσιμη», επισημαίνει. Δεν κρύβει δε την ανησυχία της για την αρνητική επίδραση στα περιθώρια μεικτής κερδοφορίας από τις συνεχείς ανατιμήσεις των εμπορευμάτων. «Η άνοδος της τιμής της ενέργειας, καθώς και λοιπών λειτουργικών εξόδων, θα πιέσουν τα αποτελέσματά της. Η εταιρεία αντιμετωπίζει αυτούς τους κινδύνους με μερική μετακύλιση των αντίστοιχων αυξήσεων στα τελικά εμπορεύματα, υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος με στόχο τη μείωση των επιπτώσεων της αύξησης του κόστους, κυρίως της ενέργειας, στενή παρακολούθηση του κόστους λειτουργίας της, καθώς και προσέλκυση νέων πελατών με επιτυχημένες προωθητικές ενέργειες», αναφέρει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή