Tζίρος δισεκατομμυρίων γύρω από τους influencers

Tζίρος δισεκατομμυρίων γύρω από τους influencers

Με τον αριθμό των likes και των ακολούθων να αποτελεί στη σχεδόν πλήρως ψηφιοποιημένη ελληνική και παγκόσμια οικονομία καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας επιχειρήσεων και προϊόντων, η στρατολόγηση επί πληρωμή ακολούθων τείνει να αποτελέσει μια ανθηρή οικονομική δραστηριότητα.

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τον αριθμό των likes και των ακολούθων να αποτελεί στη σχεδόν πλήρως ψηφιοποιημένη ελληνική και παγκόσμια οικονομία καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας επιχειρήσεων και προϊόντων, η στρατολόγηση επί πληρωμή ακολούθων τείνει να αποτελέσει μια ανθηρή οικονομική δραστηριότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μεγιστάνας Ελον Μασκ έχει ζητήσει από την Twitter, στο πλαίσιο της πρότασης εξαγοράς που έχει υποβάλει για την αμερικανική εταιρεία που διαχειρίζεται το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, να προσκομίσει αποδείξεις ότι οι ψευδεπίγραφοι λογαριασμοί του αντιστοιχούν σε ποσοστό κάτω του 5% επί του συνόλου των χρηστών του. Στην ύπαρξη, εξάλλου, ενός μεγάλου αριθμού ακολούθων έχει στηριχθεί η ιδιαίτερα προσοδοφόρος δραστηριότητα του διαδικτυακού μάρκετινγκ των influencers, δηλαδή των προσώπων με πολύ μεγάλη επιρροή.

Είναι ενδεικτικό ότι μία μόνο ανάρτηση για ένα προϊόν από μια «διασημότητα» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αρκεί για να το κάνει να εξαφανιστεί μέσα σε λίγες ώρες από τα ράφια, όπως αναφέρει στην «Κ» στέλεχος του μάρκετινγκ. Στις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι μία ανάρτηση των αδελφών Καρντάσιαν –π.χ. η Κιμ Καρντάσιαν έχει 313 εκατ. followers–, που απέκτησαν αρχικά ιδιαίτερη απήχηση μέσω της τηλεόρασης, κοστίζει μέχρι 400.000 δολάρια.

Εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει παγκοσμίως τα 15 δισ. ευρώ τη φετινή χρονιά.

Στην Ελλάδα, οι ταρίφες των ατόμων με ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση ξεκινούν από περίπου 1.000 ευρώ και αγγίζει τις 5.000 ευρώ, σε συνάρτηση με τον αριθμό των ακολούθων, αλλά και το είδος των αναρτήσεων. Η αξία της συγκεκριμένης δραστηριότητας, γνωστής ως influencer marketing, τοποθετούνταν παγκοσμίως σε μόλις 1,6 δισ. ευρώ το 2016, αυξήθηκε σε περίπου 9 δισ. το 2020 και εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ τη φετινή χρονιά. Τα ποσά αυτά μπορούν να γίνουν κατανοητά εάν ληφθεί υπόψη ότι η αξία των πωλήσεων προϊόντων που πραγματοποιείται μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όπου την πρωτοκαθεδρία έχει το Instagram, ανερχόταν το 2020 σε 520 δισ. ευρώ. Το μέγεθος αυτό εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 600 δισ. φέτος και θα ξεπεράσει τα 2,7 τρισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2026, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της εταιρείας ανάλυσης Influencer Marketing hub.

Ως εκ τούτου, το φαινόμενο του influencer marketing έρχεται να εκτοπίσει –ή τουλάχιστον να αποδυναμώσει– την ισχύ παραδοσιακών μέσων όπως ο έντυπος Τύπος ή ακόμη και η τηλεόραση. Και σε αυτό στηρίζεται η ανθηρή παραοικονομία των πληρωμένων κλικ ή ακόμη και των ψεύτικων λογαριασμών. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, η δημιουργία σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων έχει καταστήσει εφικτό τον ευκολότερο εντοπισμό των ψεύτικων λογαριασμών, οι οποίοι ως ποσοστό επί του συνόλου δεν ξεπερνούν το 50%, σύμφωνα με το Influencer Marketing hub.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή