Λιανεμπόριο: Υψηλότερος του 2019 ο τζίρος του α΄ τριμήνου

Λιανεμπόριο: Υψηλότερος του 2019 ο τζίρος του α΄ τριμήνου

Διαμορφώθηκε σε 12,83 δισ. ευρώ και είναι ενισχυμένος κατά 12,9% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος 2019

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξημένος σε σύγκριση, όχι μόνο με το α΄ τρίμηνο του 2021 –όταν τα φυσικά καταστήματα μεγάλου μέρους του λιανεμπορίου ήταν ανοιχτά για μόλις δύο εβδομάδες–, αλλά και σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019, προ πανδημίας δηλαδή, ήταν ο τζίρος του λιανεμπορίου κατά το α΄ τρίμηνο του 2022. Ωστόσο, σε παραδοσιακούς κλάδους του λιανεμπορίου, όπως αυτοί για παράδειγμα των ειδών ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών, ηλεκτρικών συσκευών καταγράφηκε μείωση σε σύγκριση με το 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο τζίρος του λιανεμπορίου διαμορφώθηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022 σε 12,83 δισ. ευρώ έναντι 11,19 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, καταγράφοντας αύξηση 14,6%. Σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019 ο συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου αυξήθηκε το 2022 κατά 12,93%.

Εξαιρουμένων των κλάδων τροφίμων, καυσίμων και οχημάτων ο τζίρος του λιανεμπορίου διαμορφώθηκε κατά το α΄ τρίμηνο του 2022 σε 4,37 δισ. ευρώ έναντι 3,8 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2021 και 4,14 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2019. Σε σύγκριση με πέρυσι η αύξηση ήταν 15,2%, ενώ σε σύγκριση με το 2019 ήταν πολύ μικρότερη, περίπου 5,6%.

Μέρος, πάντως, της αύξησης του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου σχετίζεται με τις πολύ υψηλότερες τιμές σε καύσιμα, αυτοκίνητα και τρόφιμα, την ώρα που σε άλλα διαρκή καταναλωτικά αγαθά, όπως ρούχα, παπούτσια κ.ά., οι ανατιμήσεις ήταν πολύ μικρότερες. Μάλιστα, οι κλάδοι αυτοί του λιανεμπορίου που είχαν βαριές απώλειες το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας κατέγραψαν τζίρους το α΄ τρίμηνο του 2022 που υπολείπονται αυτών του α΄ τριμήνου του 2019. To φαινόμενο αυτό σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με τις περικοπές σε διάφορα είδη δαπανών στις οποίες προβαίνουν τα νοικοκυριά προκειμένου να αντεπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, του φυσικού αερίου, των καυσίμων και των τροφίμων. Ο τζίρος στα είδη ένδυσης ήταν χαμηλότερος κατά 6,8% ή περίπου κατά 37 εκατ. ευρώ, στα είδη υπόδησης κατά 10,6% ή κατά 9,5 εκατ. ευρώ, στις ηλεκτρικές συσκευές κατά 9,56% ή κατά 24,5 εκατ. ευρώ.

Στα σούπερ μάρκετ ο τζίρος το α΄ τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκε σε 3,57 δισ. ευρώ έναντι 3,48 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 2,58%, ενώ σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019 η αύξηση είναι 17% ή πάνω από μισό δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή