«Fuel pass sequel»: Πώς θα είναι η νέα μορφή της επιδότησης καυσίμων

«Fuel pass sequel»: Πώς θα είναι η νέα μορφή της επιδότησης καυσίμων

Αύξηση του ποσού και του αριθμού των δικαιούχων ο στόχος της κυβέρνησης – Σύμμαχος η καλή πορεία των εσόδων

4' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με όπλο μια καθαρή υπέρβαση φορολογικών εσόδων τον Μάιο κατά 362 εκατ. ευρώ, που δημιουργεί τον αντίστοιχο δημοσιονομικό χώρο, το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να ανακοινώσει την ερχόμενη εβδομάδα τη συνέχεια των μέτρων στήριξης έναντι της ακρίβειας στα καύσιμα, που λήγουν στο τέλος του μηνός.

Σε ό,τι αφορά τη βενζίνη, το «fuel pass sequel», όπως το χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προβλέπει μεγαλύτερα ποσά και περισσότερους δικαιούχους και θα έχει τρίμηνη διάρκεια.

Για το ντίζελ κίνησης, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί το ίδιο μοντέλο επιδότησης που εφαρμόζεται σήμερα, με αύξηση ενδεχομένως του ποσού πάνω από τα 0,12 ευρώ το λίτρο που δίνονται στην αντλία.

Αναλυτικότερα, το υπό εξέταση σχέδιο του οικονομικού επιτελείου περιλαμβάνει:

1. Eπέκταση για τρεις μήνες ακόμα του επιδόματος με διεύρυνση των δικαιούχων. Εξετάζεται αύξηση της επιδότησης στα 40-60 ευρώ από τα 30-50 ευρώ που προέβλεπε το fuel pass 1, με έμφαση στα νησιά. Τα εισοδηματικά κριτήρια, προκειμένου να λάβουν το επίδομα περισσότεροι καταναλωτές, εξετάζεται να αυξηθεί στα 45.000 ευρώ καθαρά μετά από φόρους, που ισχύει και για το επίδομα ρεύματος. Ο πρώτος γύρος του fuel pass έδειξε ότι 8 στους 10 δικαιούχους επέλεξαν την καταβολή της επιδότησης των 30-50 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό προκειμένου να καλύψουν πιθανόν άλλες ανάγκες πέραν των καυσίμων. Συνολικά στο πρόγραμμα εντάχθηκαν 2,3 εκατ. πολίτες.

2. Διατήρηση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης και μετά τον Ιούνιο, με αύξηση του ποσού της κρατικής επιδότησης στην αντλία. Το ποσό αυτό ανέρχεται σήμερα σε 12 λεπτά το λίτρο χωρίς τον ΦΠΑ. Με τον ΦΠΑ η επιδότηση φθάνει περίπου στα 15 λεπτά το λίτρο. Η νέα επιδότηση του ντίζελ κίνησης θα είναι μεγαλύτερη από 15 λεπτά το λίτρο.

Το ύψος της επιδότησης θα ενισχυθεί στα 40-60 ευρώ από τα 30-50 ευρώ που προέβλεπε το fuel pass 1.

3. Επιπλέον επιδότηση των άγονων γραμμών των πλοίων.

«Η θετική πορεία των φορολογικών εσόδων συνεχίζεται και τον Μάιο, παρά τις αντιξοότητες. Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4.640 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 1.162 εκατ. ευρώ ή 33,4% έναντι του στόχου, λόγω κυρίως της είσπραξης της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ και της καλύτερης απόδοσης στην είσπραξη των λοιπών φόρων», δήλωσε ο κ. Σκυλακάκης με αφορμή την ανακοίνωση των στοιχείων εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Μαΐου. Πηγές του οικονομικού επιτελείου διευκρίνιζαν στη συνέχεια ότι από την υπέρβαση των 1,162 δισ. ευρώ, τα 800 εκατ. ευρώ αφορούν την είσπραξη του ΕΝΦΙΑ που είχε εκτιμηθεί ότι θα εισπραχθεί τον Σεπτέμβριο. Επομένως, η καθαρή υπέρβαση είναι 362 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι από τα 800 εκατ. ευρώ του ΕΝΦΙΑ τα 690 εκατ. είναι εφάπαξ καταβολή του φόρου.

Συνολικά το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου τα φορολογικά έσοδα ανήλθαν σε 20,6 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 2,9 δισ. ευρώ ή 16,4% έναντι του στόχου. Ομως, στο μεγαλύτερο μέρος τους αυτά έχουν ήδη κατανεμηθεί σε μέτρα στήριξης που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, επομένως απομένει ουσιαστικά η υπέρβαση του Μαΐου ως επιπλέον δημοσιονομικός χώρος.

Μάλιστα, η πηγή του οικονομικού επιτελείου ξεκαθάρισε ότι ούτε τα 362 εκατ. ευρώ της καθαρής υπέρβασης του Μαΐου είναι βέβαιο πως θα διατεθούν άμεσα το σύνολό τους, καθώς η κατάσταση είναι πολύ αβέβαιη, οι κίνδυνοι πολλοί και η κυβέρνηση πρέπει να κινηθεί με σύνεση. «Είμαστε συντηρητικοί στις προβλέψεις μας, καθώς υπάρχει πίεση σε πολλά μέτωπα. Η συνολική εικόνα για τις αντοχές της οικονομίας, σε ό,τι αφορά το ΑΕΠ, τον τουρισμό και τα έσοδα είναι θετική, αλλά η πίεση υπάρχει. Η αβεβαιότητα είναι μεγάλη», σχολίασε η πηγή του οικονομικού επιτελείου.

Χαρακτηριστικά σημείωσε ότι για κάθε 10 δολάρια αύξησης της τιμής του πετρελαίου το βαρέλι, μειώνεται το ΑΕΠ κατά 500 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, με 10% αύξηση των εσόδων του τουρισμού, ενισχύεται το ΑΕΠ κατά μία μονάδα. Η παραδοχή στην οποία βασίζεται ο προϋπολογισμός για τουριστικά έσοδα 80% του 2019, «είναι υπερβολικά συντηρητική πια», υποστήριξε η ίδια πηγή.

Το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου το πρωτογενές έλλειμμα ήταν 1,485 δισ. ευρώ έναντι στόχου για 3,913 δισ. ευρώ.

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ήταν 26,352 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 549 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι επενδυτικές δαπάνες έφτασαν τα 3,185 δισ., αυξημένες κατά 379 εκατ. σε σχέση με τον στόχο. Περίπου 435 εκατ. έφτασαν οι πληρωμές σε μέτρα κατά της πανδημίας, ενώ για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης δόθηκαν περίπου 500 εκατ. ευρώ.

Τέλη Ιουνίου στο myDATA τα έσοδα 2021

Τη δυνατότητα να «ανεβάσουν» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA τα έσοδα του 2021 έως τα τέλη Ιουνίου δίνει η ΑΑΔΕ στις επιχειρήσεις και στους επαγγελματίες. Η προθεσμία έληξε χθες, αλλά μετά από αίτημα του Οικονομικού Επιμελητηρίου η ΑΑΔΕ αποφάσισε να βοηθήσει με ακόμα μία παράταση. Το Επιμελητήριο σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι η παράταση ζητήθηκε, λαμβάνοντας υπόψη αφενός τη μέχρι σήμερα ελλιπή λειτουργία της πλατφόρμας myDATA και αφετέρου τις καθυστερήσεις στη μη έγκαιρη έκδοση των απαιτούμενων εγκυκλίων-οδηγιών, σχετικών με διαβίβαση των εσόδων του έτους 2021, συνεξεταζόμενα με τις τρέχουσες καταιγιστικές υποχρεώσεις και άλλες κοινωνικού χαρακτήρα πλατφόρμες (ενδεικτικά επιδότηση ρεύματος), που προκύπτουν για τους φορολογουμένους (νοικοκυριά και επιχειρήσεις) και προκειμένου να ομαλοποιηθεί η υπάρχουσα κατάσταση, επικαλούμενο και τις θεμελιώδεις αρχές και κανόνες της χρηστής διοίκησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή