Πράσινο φως για σιδηροδρομικό έργο 213 εκατ. ευρώ

Πράσινο φως για σιδηροδρομικό έργο 213 εκατ. ευρώ

Tο πράσινο φως για την εξασφάλιση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης της τάξεως των 154 εκατ. ευρώ έλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης με μήκος 37 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 213 εκατ. ευρώ

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tο πράσινο φως για την εξασφάλιση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης της τάξεως των 154 εκατ. ευρώ έλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης με μήκος 37 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 213 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μέρος της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο αποτελεί σημαντικό τμήμα του διαδρόμου συνδυασμένων μεταφορών «Sea2Sea», που θα συνδέει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα.

Την ίδια στιγμή, για ένα άλλο σιδηροδρομικό έργο, αυτό μεταξύ Ρίου – Αγίου Διονυσίου, προϋπολογισμού 198 εκατ. ευρώ, που αποτελεί τμήμα του άξονα Ρίο – Νέος λιμένας Πάτρας, η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται, με χρονικό ορίζοντα το φθινόπωρο, να προχωρήσει στην εκ νέου υποβολή του φακέλου για την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης. Και αυτό επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες, η Κομισιόν δεν ενέκρινε το αίτημα για χρηματοδότηση με 168 εκατ. ευρώ του έργου μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility). Το υψηλό κόστος του έργου λόγω και της δαπανηρής λύσης της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής Ρίο – Αγιος Διονύσιος μήκους 6,5 χιλιομέτρων, που αποτελούσε πάγιο αίτημα του Δήμου Πατρέων, φέρεται να αποτελεί τον βασικό λόγο για την απόρριψη του αιτήματος της ΕΡΓΟΣΕ.

Κυρίως με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση η κατασκευή της γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες Ξάνθης.

Επίσης, η Κομισιόν έλαβε υπόψη το ενδεχόμενο του εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος του έργου, που θα πρέπει να αποπερατωθεί σε 60 μήνες από την ημερομηνία των υπογραφών. Και αυτό λόγω της πιθανότητας εμφάνισης καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων εξαιτίας αντιδράσεων τοπικών φορέων, αλλά και της εξασφάλισης αδειοδότησης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Με αυτά τα δεδομένα, η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να υποβάλει εκ νέου τον φάκελο για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ θα έχει προχωρήσει και ο ανταγωνιστικός διάλογος με τα υποψήφια σχήματα (ΤΕΡΝΑ – Intrakat, Αβαξ – Alstom Transport, Ακτωρ – Μυτιληναίος). Μέσω αυτής της διαδικασίας εκτιμάται ότι θα προσδιοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση για την υλοποίηση του έργου.

Σε κάθε περίπτωση, οι ευρωπαϊκές αρχές φέρονται να αναγνωρίζουν ότι η σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί τον τελευταίο κρίκο που λείπει για να ολοκληρωθεί ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα – Ρίο, φέρνοντας νέες επενδύσεις στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και στο λιμάνι της Πάτρας.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή