Ε.Ε.: Κατάργηση κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035

Ε.Ε.: Κατάργηση κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035

Οι χώρες της Ε.Ε. κατέληξαν σε μια ιστορική συμφωνία για την πλήρη κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, στο πλαίσιο των προσπαθειών για μηδενισμό των εκπομπών καυσαερίων

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι χώρες της Ε.Ε. κατέληξαν σε μια ιστορική συμφωνία για την πλήρη κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, στο πλαίσιο των προσπαθειών για μηδενισμό των εκπομπών καυσαερίων. Η συμφωνία επετεύχθη μετά την απόφαση της Ιταλίας να αποσύρει το αίτημά της για μετατόπιση του στόχου κατά πέντε χρόνια.

Ως έδρα εμβληματικών αυτοκινητοβιομηχανιών όπως οι Ferrari NV Automobili και Lamborghini SpA, η γειτονική χώρα ζητούσε την καθυστέρηση προκειμένου να προετοιμάσει αναλόγως τον στόλο των οχημάτων της. Είχε υποβάλει το σχετικό αίτημα μαζί με άλλα τέσσερα κράτη-μέλη ζητώντας να τεθεί στόχος για το 2035 η μείωση κατά 90% των εκπομπών καυσαερίων από τα οχήματα και μεγαλύτερη χρονική διάρκεια προσαρμογής για τα μικρά οχήματα.

Δεδομένου ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ήδη υιοθετήσει ψήφισμα υπέρ της κατάργησης των ορυκτών καυσίμων στην αυτοκινητοβιομηχανία, το πιθανότερο είναι πως οι περισσότερες εταιρείες θα στραφούν στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων σε λιγότερο από μία δεκαετία. Η επιτακτική ανάγκη στροφής στην ηλεκτροκίνηση για την αντιμετώπιση της κλιματικής δεν θα είναι, πάντως, αναίμακτη για τις οικονομίες. Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε μάλιστα, την Τρίτη, η Ενωση Κατασκευαστών Κινητήρων Αυτοκινήτων της Βρετανίας (SMMT), που προειδοποίησε ότι τουλάχιστον 22.000 άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους στη χώρα εξαιτίας της στροφής στην ηλεκτροκίνηση. Οπως τόνισε, 22.000 άνθρωποι απασχολούνται στην παραγωγή κινητήρων άλλων εξαρτημάτων συμβατικών αυτοκινήτων, όπως τα συστήματα εξάτμισης, τα ρεζερβουάρ των καυσίμων και πολλά άλλα αναγκαία στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο αριθμός αυτός δεν συμπεριλαμβάνει τους εργαζομένους στη συναρμολόγηση οχημάτων σε μονάδες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της Nissan και της BMW που βρίσκονται εντός Βρετανίας.

Η εν λόγω ένωση προειδοποίησε μάλιστα πως με την κατάργηση αυτών των οχημάτων το 2035 θα απειληθούν πολλές βιομηχανίες και επισήμανε ότι «ορισμένες επιχειρήσεις έχουν ήδη μπει στη διαδικασία της προσαρμογής, όμως πολλές άλλες κινδυνεύουν να μείνουν πίσω ή και να χαθούν, καθώς οι τεχνογνωσίες και οι ειδικότητες που απαιτούνται για την τεχνολογία εσωτερικής καύσης δεν είναι εύκολο να αξιοποιηθούν σε άλλου είδους παραγωγές».

Σημειωτέον, πάντως, πως η SMMT δεν αναφέρθηκε στον αριθμό των νέων θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν με τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση και στην παραγωγή μπαταριών, αλλά υπογράμμισε πως οι νέες θέσεις θα είναι σίγουρα λιγότερες από όσες θα χαθούν με την κατάργηση των οχημάτων εσωτερικής καύσης.

Πηγή: Bloomberg, Financial Times

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή