Υπερκαλύφθηκε κατά 3,6 φορές το ομόλογο της CPLP

Υπερκαλύφθηκε κατά 3,6 φορές το ομόλογο της CPLP

Ιδιαίτερα ισχυρή ήταν η ανταπόκριση των επενδυτών προς το ομόλογο, ύψους 100 εκατ. ευρώ, της CPLP Shipping Holdings, ναυτιλιακής εταιρείας του Βαγγέλη Μαρινάκη, με τις προσφορές να καλύπτουν τη ζήτηση κατά 3,6 φορές.

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερα ισχυρή ήταν η ανταπόκριση των επενδυτών προς το ομόλογο, ύψους 100 εκατ. ευρώ, της CPLP Shipping Holdings, ναυτιλιακής εταιρείας του Βαγγέλη Μαρινάκη, με τις προσφορές να καλύπτουν τη ζήτηση κατά 3,6 φορές. Η έκδοση, της οποίας το επιτόκιο διαμορφώθηκε στο 4,4%, συγκέντρωσε προσφορές ύψους 360 εκατ. ευρώ. Με τα αντληθέντα κεφάλαια, η εταιρεία-μέλος του ομίλου Capital Maritime θα χρηματοδοτήσει το μεγάλο της «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα που δίνει έμφαση στην απόκτηση νέας γενιάς πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG.

Η CPLP υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολαρίων για την περίοδο 2021-2023, με τις επενδύσεις μόνο για την περίοδο 2022-2023 να ανέρχονται σε 598 εκατ. δολάρια. Την τελευταία τετραετία η ναυτιλιακή έχει επενδύσει σε πλοία LNG περίπου 3,3 δισ. δολάρια. Στόχος της εταιρείας αποτελεί η ανανέωση και ενίσχυση του στόλου της και η καθιέρωσή της στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Σήμερα, η CPLP διαθέτει επτά πλοία LNG τελευταίας γενιάς που διανέμουν υγροποιημένο φυσικό αέριο σε 48 χώρες. Ολόκληρος ο στόλος της CPLP αριθμεί 19 πλοία και με την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγράμματος αναμένεται να διαμορφωθεί στα 23, αποτελούμενος από 7 πλοία LNG, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα πλοίο ξηρού φορτίου. Η μέση διάρκεια χρονοναύλωσης του στόλου συμπεριλαμβανομένων και των τεσσάρων πλοίων υπό εξαγορά διαμορφώνεται συνολικά έως 10,1 έτη και αντιστοιχεί σε συνολικά συμβολαιοποιημένα έσοδα έως και 2,6 δισ. δολάρια.

Το επιτόκιο της έκδοσης τοποθετείται στο κάτω εύρος, δηλαδή στο 4,4%.

Λόγω της εντεινόμενης ενεργειακής κρίσης, ο ρόλος του LNG ως μεταβατικού καυσίμου έχει ενισχυθεί, ενώ εκτιμάται ότι το εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου θα ξεπεράσει τους 700 εκατ. τόνους έως το 2026. Η Ευρώπη αναμένεται να αυξήσει τις εισαγωγές LNG, με στόχο να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο, έχοντας εισαγάγει 57 περισσότερα φορτία, σε μηνιαία βάση, κατά μέσον όρο από το 2021, μέγεθος που αντιστοιχεί ετησίως σε 128 εκατ. τόνους εισαγόμενου LNG.

Η CPLP Shipping υιοθετεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο, που εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές. Επίσης, χάρη στη στρατηγική των μακροχρόνιων ναυλώσεων σε κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών, αποφεύγει εποχικές διακυμάνσεις ζήτησης και ναύλων και επιτυγχάνει διαχρονικά σταθερές χρηματοροές και απόδοση υπεραξίας. Η τρέχουσα μέση διάρκεια χρονοναύλωσης είναι 10,1 έτη, ενώ η ελάχιστη διάρκεια χρονοναύλωσης διαμορφώνεται στα 5,6 έτη. Τα συμβασιοποιημένα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις αυτές αγγίζουν τα 2,6 δισ. δολάρια, γεγονός το οποίο παρέχει ασφαλή προβλεψιμότητα των μελλοντικών χρηματοροών.

Το περασμένο φθινόπωρο η προηγούμενη δημόσια εγγραφή της CPLP στην ελληνική κεφαλαιαγορά, η πρώτη δηλαδή ομολογιακή έκδοση ύψους 150 εκατ., συγκέντρωσε προσφορές για περισσότερα από 800 εκατομμύρια, καταγράφοντας ρεκόρ επενδυτικού ενδιαφέροντος. Το ναυτιλιακό ομόλογο της CPLP Shipping Holdings, του οποίου η δημόσια προσφορά ολοκληρώθηκε χθες Παρασκευή, είναι το τέταρτο που εκδίδεται στην ελληνική αγορά σε διάστημα 14 μηνών, με τη ναυτιλιακή συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη να είναι η μοναδική που έχει δύο εκδόσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή