«Παπουτσάνης»: Μεγάλη άνοδος εξαγωγών

«Παπουτσάνης»: Μεγάλη άνοδος εξαγωγών

Αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 54% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μεγάλη ανάκαμψη της τουριστικής αγοράς, η αύξηση των συνεργασιών για την παραγωγή προϊόντων για τρίτους, η εδραίωση της «Παπουτσάνης» στις διεθνείς αγορές ως βασικού παραγωγού σαπωνομαζών, αλλά και η είσοδος σε νέες κατηγορίες επώνυμων προϊόντων βρίσκονται πίσω από τη συνέχιση της ανοδικής πορείας της εταιρείας και το δύσκολο για την οικονομία α΄ εξάμηνο του 2022. Βεβαίως, η αύξηση του ενεργειακού κόστους έχει οδηγήσει σε μείωση των περιθωρίων κέρδους της εταιρείας, ενώ λιγότερες είναι οι επιπτώσεις από την αύξηση του κόστους πρώτων υλών, λόγω της αναζήτησης εναλλακτικών προμηθευτών. Πάντως και η «Παπουτσάνης» προαναγγέλλει νέο γύρο ανατιμήσεων για το δεύτερο ήμισυ του έτους, ανατιμήσεις που οδηγούν σε επιπλέον μέση αύξηση της τάξης του 4%-5%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εισηγμένη χθες, ο κύκλος εργασιών της το α΄ εξάμηνο διαμορφώθηκε σε 33,6 εκατ. ευρώ έναντι 24,2 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 39%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται από την ίδια την εταιρεία κατά 22% σε αύξηση του όγκου πωλήσεων και κατά 17% στην αύξηση των τιμών. Η τελευταία έγινε για λόγους μετακύλισης του κόστους παραγωγής, με την εταιρεία να επιλέγει να τη μετακυλίσει κυρίως στις τιμές πώλησης των σαπωνομαζών και στις τιμές των προϊόντων που παρασκευάζει για λογαριασμό τρίτων.

Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 22,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 66% του συνολικού κύκλου εργασιών και καταγράφοντας αύξηση 54% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Η εταιρεία είχε λειτουργικά κέρδη 4,9 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 22% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2021, κέρδη προ φόρων 3,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2021, στα 2,5 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία πλήρωσε μόνο για το ενεργειακό κόστος επιπλέον 1 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, κάτι που συνέβαλε καθοριστικά στη μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους σε 29,3% έναντι 33,2% το α΄ εξάμηνο της περυσινής χρονιάς.

«Λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού του κλάδου, τυχόν αυξήσεις των διεθνών και εγχωρίων τιμών της πρώτης ύλης δεν μετακυλίονται σε όλες τις περιπτώσεις στην τελική τιμή των προϊόντων, γεγονός που ενέχει τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα αποτελέσματα της εταιρείας», αναφέρει η «Παπουτσάνης» στην εξαμηνιαία οικονομική της έκθεση και προσθέτει: «Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία, ετησίως, αναζητεί και τελικά χρησιμοποιεί τους προμηθευτές εκείνους, οι οποίοι της εξασφαλίζουν την καλύτερη τιμή, μηδενίζοντας τον κίνδυνο εξάρτησης. Για την αντιστάθμιση του κινδύνου αυτού δεν χρησιμοποιούνται παράγωγα και όταν κρίνεται συμφέρον συνάπτονται μεσοπρόθεσμα συμβόλαια». Το καλό νέο είναι ότι, όπως σημειώνει η «Παπουτσάνης», πλέον έχουν αρχίσει να μειώνονται οι τιμές των ελαίων από τα ιστορικά υψηλά του πρώτου εξαμήνου, ενώ και οι τιμές των πρώτων υλών πλαστικών δείχνουν κάποια σταθεροποίηση, που αν διατηρηθεί θα οδηγήσει σε βελτίωση της κατάστασης προς το τέλος του έτους και κυρίως κατά το 2023.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή