Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ για την απόκτηση τουλάχιστον του 67%

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεκινάει σήμερα, οπότε και εκπνέει η καταληκτική προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, η «ναυμαχία» για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η τρίτη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση ελληνικού λιμανιού μετά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στην τρέχουσα τελική φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (τουλάχιστον 67%) του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, έχουν προκριθεί η Attica Group σε κοινοπραξία με την Ακτωρ, η κοινοπραξία της Grimaldi Euromed με τις Μινωικές Γραμμές, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, η ιαπωνικών συμφερόντων Portek International Private, η αμερικανικών συμφερόντων Quintana Infrastructure & Development, που συμμετέχει και στον διαγωνισμό για την Αλεξανδρούπολη, η Αιγαίον Οϊλ, συμφερόντων του ομίλου Μελισσανίδη και η κοινοπραξία της Archirodon με την ANEK και την Trident Hellas.

Ωστόσο πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι δεσμευτικές προσφορές είναι βέβαιο πως θα καταθέσουν μόνο δύο εξ αυτών, ενώ για τα υπόλοιπα πέντε σχήματα δεν υφίσταται «ορατότητα». Ειδικότερα, εκτιμάται πως ανταγωνιστικές προσφορές θα υποβάλουν ο όμιλος Grimaldi και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης. Τα δύο σχήματα εκτιμούν πως μπορούν να εξάγουν συνέργειες των σημερινών δραστηριοτήτων τους με αυτές στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και αμφότερα θεωρούν πως μπορούν να αναπτύξουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών του. Πιθανή αλλά όχι βέβαιη θεωρείται δεσμευτική προσφορά και από την κοινοπραξία της Attica με την Ακτωρ. Για τα υπόλοιπα τέσσερα σχήματα δεν υπάρχει ασφαλής πληροφόρηση στην αγορά ως προς τις προθέσεις τους.

Eκπνέει σήμερα η καταληκτική προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.

Οσον αφορά το τίμημα, οι ίδιοι κύκλοι υπογραμμίζουν πως τα τελευταία οικονομικά δεδομένα, και συγκεκριμένα η αύξηση των επιτοκίων αλλά και των κατασκευαστικών υλικών και όχι μόνο που θα επωμιστεί ο νέος βασικός μέτοχος για την υποχρεωτική ανάπτυξη μιας από τις μαρίνες που ελέγχει Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας, ενδέχεται να επηρεάσουν το ύψος των προσφορών. Παραμένει ασφαλώς άγνωστο το επίπεδο της αποτίμησης που έχουν προσδιορίσει οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά στην αγορά ακούγονται τιμήματα από 15 έως και 30 εκατομμύρια για την παραχώρηση. Σε κάθε περίπτωση, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ζητήσει βελτιωμένες προσφορές από τους δύο πρώτους σε ύψος τιμήματος υποψηφίους αλλά και από τον τρίτο, εάν υπάρχει και η προσφορά του απέχει λιγότερο από 20% από αυτή του δεύτερου. Το άνοιγμα των προσφορών θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες, χωρίς να έχει ακόμα προσδιοριστεί ο ακριβής χρόνος.

Ο «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.» (ΟΛΗΓ Α.Ε.) έχει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων τεσσάρων λιμένων, και συγκεκριμένα του λιμένα Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων, που βρίσκονται στη βορειοδυτική Ελλάδα, στην Περιφέρεια Ηπείρου, δυνάμει σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο. Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει την 3η Φεβρουαρίου 2062. Οι κύριες δραστηριότητες του οργανισμού σήμερα αφορούν την εξυπηρέτηση και παροχή υπηρεσιών ελλιμενισμού σε πορθμειακά πλοία (ferry boat) και πλοία Ro-Ro (φορτηγά και άλλα οχήματα), τόσο εγχώριων όσο και διεθνών ακτοπλοϊκών γραμμών. Επιπλέον, παρέχει βοηθητικές υπηρεσίες σε πλοία (υδροδότηση, ηλεκτροδότηση, επικοινωνίες κ.λπ.) και αξιοποιεί χερσαίες και κτιριακές υποδομές του λιμένα Ηγουμενίτσας. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει από το 2012 μετοχές που αντιστοιχούν στο 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.».

Το Ταμείο συνεπικουρούν στον διαγωνισμό οι Deloitte Bu-siness Solutions και Ευρωσύμβουλοι ως από κοινού χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Your Legal Partners, Δρακόπουλος & Βασαλάκης Δικηγορική Εταιρεία και Αλεξίου Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων, ως νομικοί σύμβουλοι, η Doxiadis Associates ως τεχνικός σύμβουλος και η Port Consultants Rotterdam BV ως εμπορικός σύμβουλος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή