Coca-Cola: Ενίσχυση πωλήσεων και κερδοφορίας

Coca-Cola: Ενίσχυση πωλήσεων και κερδοφορίας

Με ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων, αλλά και των εσόδων και των λειτουργικών κερδών έκλεισε το α΄ εξάμηνο του 2022 για την Coca-Cola ΗΒC

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων, αλλά και των εσόδων και των λειτουργικών κερδών έκλεισε το α΄ εξάμηνο του 2022 για την Coca-Cola ΗΒC. Η αύξηση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, καθώς φέτος στις περισσότερες αν όχι όλες τις αγορές δεν υπήρχαν περιορισμοί λόγω πανδημίας στην εστίαση, οι ανατιμήσεις αλλά και η συνέχιση του εξορθολογισμού των λειτουργικών δαπανών αποτελούν τους βασικούς παράγοντες για τις επιδόσεις του ομίλου.

Την ίδια ώρα, ο όμιλος σχεδιάζει την αλλαγή πορείας στη Ρωσία, μετά την απόφαση της The Coca-Cola Company να σταματήσει την πώληση των σημάτων της στη χώρα ως αντίδραση στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η Coca-Cola HBC παραμένει στη Ρωσία, με τη θυγατρική της πλέον να μετονομάζεται σε Multon Partners και η δραστηριότητα να επικεντρώνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη των τοπικών σημάτων Dobry, Rich και Moya Semya. Ερωτηθείς, μάλιστα, χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, κατά τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων εάν η εταιρεία πρόκειται να κλείσει κάποια από τα 10 εργοστάσια που διαθέτει στη Ρωσία, απάντησε: «Δεν σκεφτόμαστε να τα κλείσουμε».

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca-Cola HBC διαμορφώθηκαν κατά το α΄ εξάμηνο του 2022 σε 4,2 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 29,6% σε δημοσιευμένη βάση και κατά 19,4% σε οργανική βάση. Εξαιρουμένων των δραστηριοτήτων σε Ρωσία και Ουκρανία η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 25,2% σε οργανική βάση, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,1%. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 462,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 32% σε δημοσιευμένη βάση και κατά 23% σε οργανική βάση. Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 34,5% και διαμορφώθηκαν σε 316,9 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία παραμένει στη Ρωσία, με τη θυγατρική της πλέον να μετονομάζεται σε Multon Partners, στοχεύοντας στην ανάπτυξη τοπικών σημάτων.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Ο όγκος πωλήσεων στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκε στο υψηλό επίπεδο του εύρους 15%-20%, κατά κύριο λόγο χάρη στην κατηγορία του νερού, η οποία κατέγραψε καλές επιδόσεις καθώς η εκτός σπιτιού κατανάλωση παρουσίασε ανάκαμψη. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας συνέχισαν να καταγράφουν αύξηση κατά διψήφιο ποσοστό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Coca-Cola HBC επανέφερε χθες τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη, τις οποίες είχε αποσύρει μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Σύμφωνα με αυτές αναμένει ότι τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη θα διαμορφωθούν το 2022 σε 740 με 820 εκατ. ευρώ (από 831 εκατ. ευρώ το 2021).

Ερωτηθείς για τις ανατιμήσεις ο κ. Μπογκντάνοβιτς εκτίμησε ότι δεν θα υπάρξει αποκλιμάκωση του πληθωρισμού κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Αναμένει δε πληθωριστικές πιέσεις, αν και μικρότερες, και το 2023. Σημειώνεται, τέλος, εδώ ότι το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο υπολογίζεται ότι για το 2022 θα έχει συνολική αύξηση της τάξης του 15%-20%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή