Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε ιδιώτη η λειτουργία και συντήρησή του

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε ιδιώτη η λειτουργία και συντήρησή του

Πέντε νέους διαγωνισμούς μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προκήρυξε χθες το υπουργείο Υποδομών

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πέντε νέους διαγωνισμούς μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προκήρυξε χθες το υπουργείο Υποδομών. Ξεχωρίζει όμως η ανάθεση σε ιδιώτη της συντήρησης και λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς είναι η πρώτη φορά που θα ανατεθεί η διαχείριση συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτη μέσω σύμπραξης.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 292 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 12ετής. Το έργο περιλαμβάνει τη συντήρηση των 18 σταθμών (κύρια γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), των σηράγγων, των σταθμών, τη λειτουργία του μετρό, το ενεργειακό κόστος αυτής και τη διαχείριση του συστήματος συλλογής κομίστρου. Ο ανάδοχος θα συμβληθεί με την «Αττικό Μετρό» (που για πρώτη φορά θα αναλάβει ρόλο στη λειτουργία του μετρό, καθώς μέχρι σήμερα περιορίζεται στο κατασκευαστικό έργο), η οποία θα αναλάβει την επίβλεψη του ιδιώτη και τη διαχείριση των εσόδων από τα εισιτήρια (ενδεχομένως και άλλες πηγές): την καταβολή στον ιδιώτη της ετήσιας πληρωμής διαθεσιμότητας, η οποία υπολογίζεται σε 37,25 εκατ. ευρώ (292 εκατ. ευρώ στο σύνολο της 12ετίας), και την απόδοση στο Δημόσιο των υπολοίπων. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, το Δημόσιο δεν θα χρειαστεί να συμβάλει από τον κρατικό προϋπολογισμό. Να σημειωθεί ότι ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτη μέσω ΣΔΙΤ είναι ένα μοντέλο που θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Τα υπόλοιπα τέσσερα έργα ΣΔΙΤ που δημοπρατούνται αυτές τις ημέρες είναι:

• Αναβάθμιση και συντήρηση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Εδεσσας, προϋπολογισμού 358,8 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει τις παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας, καθώς και τη συντήρηση της γέφυρας Αξιού.

Προκηρύχθηκαν πέντε νέοι διαγωνισμοί ύψους 1,2 δισ. ευρώ μέσω σύμπραξης ΣΔΙΤ.

• Οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης. Το έργο, μήκους 43 χλμ. και προϋπολογισμού 200,4 εκατ. ευρώ, αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της εθνικής οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη και από Μαυρολεύκη σε Δράμα.

• Κατασκευή φράγματος Ενιπέα Φαρσάλων. Το έργο, προϋπολογισμού 185,5 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή φράγματος ύψους 77 μέτρων και ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων. Επίσης, έργα άρδευσης (έκτασης 107.500 στρ.) και ύδρευσης της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών.

• Αρδευτικά έργα στον ποταμό Ταυρωνίτη Χανίων. Το έργο, προϋπολογισμού 215,4 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή των φραγμάτων Ντεριανού και Σεμπρωνιώτη (παραπόταμοι του Ταυρωνίτη) και συνδετήρια σήραγγα ανάμεσα στους δύο ταμιευτήρες.

«Πολιτική επιλογή» χαρακτήρισε την επιλογή των ΣΔΙΤ ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής. «Με την προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, προάγουμε την καινοτομία, δουλεύουμε για την ανάπτυξη και υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον. Οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν αποτελούν για εμάς μόνο ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά και μια συνειδητή πολιτική επιλογή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση των έργων». Οπως ανέφερε, συνολικά προωθούνται 20 έργα ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 4 δισ. ευρώ. «Χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες, προχωράμε στην υλοποίηση μικρών και μεγάλων έργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή