Αμερικανικός «εμφύλιος» για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Αμερικανικός «εμφύλιος» για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Σε αμερικανική υπόθεση, όπως αρκετοί προεξοφλούσαν, εξελίχθηκε ο διαγωνισμός για την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, καθώς στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ , σύμφωνα με πληροφορίες, υποβλήθηκαν μόνο δύο προσφορές, αμερικανικών συμφερόντων αμφότερες

1' 47" χρόνος ανάγνωσης

Σε αμερικανική υπόθεση, όπως αρκετοί προεξοφλούσαν, εξελίχθηκε ο διαγωνισμός για την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, καθώς στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ , σύμφωνα με πληροφορίες, υποβλήθηκαν μόνο δύο προσφορές, αμερικανικών συμφερόντων αμφότερες. Παράλληλα, στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας οι δύο υποψήφιοι με τις υψηλότερες προσφορές, από τις συνολικά τρεις που κατατέθηκαν, καλούνται τώρα σε νέο γύρο βελτιωμένων προσφορών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πρόκειται για τον όμιλο Γκριμάλντι και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, χθες Πέμπτη εξέπνευσε η προθεσμία για την κατάθεση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου (τουλάχιστον 67%) του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Δύο αμερικανικών συμφερόντων σχήματα είχαν προκριθεί και κατέθεσαν και τα δύο –σύμφωνα με πληροφορίες– δεσμευτικές προσφορές: Πρόκειται αφενός για την Quintana Infrastructure & Development και αφετέρου για την κοινοπραξία των Black Summit Financial, Euroports, EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα άλλα δύο σχήματα που είχαν προκριθεί, αλλά δεν κατέθεσαν τελικά δεσμευτικές προσφορές, είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και η κοινοπραξία Cameron S.A., Goldair Cargo και Bollore Africa Logistics.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει προσλάβει τα τελευταία χρόνια κρίσιμη γεωπολιτική σημασία, που ενισχύθηκε περαιτέρω μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Εχει ενταχθεί στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης ελληνοαμερικανικής αμυντικής συνεργασίας (Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας – MDCA) και το χρησιμοποιούν έτσι αμερικανικές και συμμαχικές ένοπλες δυνάμεις. Παράλληλα, στα ανοιχτά του λιμανιού αναπτύσσεται ο υπεράκτιος τερματικός σταθμός επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) από την Gastrade. Επιπλέον, στην περιοχή επιδιώκεται η χωροθέτηση εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρισμού με καύσιμο το φυσικό αέριο από κοινοπραξία της ΔΕΗ, της ΔΕΠΑ και του ομίλου Κοπελούζου. Ο τελευταίος συμμετέχει και στην Gastrade αλλά και στην τελευταία –εκ των προαναφερθέντων σχημάτων– κοινοπραξία που συμμετείχε στον διαγωνισμό, αλλά τελικά δεν υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για το λιμάνι. Στον έτερο διαγωνισμό, αυτόν για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, είχαν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές τρία σχήματα: η Attica Group σε κοινοπραξία με την Ακτωρ, η Grimaldi και ο ΟΛΘ. Οι προσφορές αποσφραγίστηκαν χθες και αν και το ΤΑΙΠΕΔ δεν ανέφερε τίποτα στη σχετική ανακοίνωση, πηγές της αγοράς εμφανίζονται βέβαιες πως στο επόμενο στάδιο των βελτιωμένων προσφορών περνούν ο όμιλος Γκριμάλντι και ο ΟΛΘ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT