«Κρι Κρι»: Η αύξηση του κόστους ενέργειας και γάλακτος την έπληξε

«Κρι Κρι»: Η αύξηση του κόστους ενέργειας και γάλακτος την έπληξε

Ισχυρό πλήγμα στα κέρδη της «Κρι Κρι» επιφέρει η ραγδαία αύξηση του κόστους παραγωγής, κυρίως ενεργειακού κόστους και κόστους της βασικής πρώτης ύλης, δηλαδή του γάλακτος, με συνέπεια αυτά να υποχωρήσουν πάνω από 50% κατά το α΄ εξάμηνο του 2022

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισχυρό πλήγμα στα κέρδη της «Κρι Κρι» επιφέρει η ραγδαία αύξηση του κόστους παραγωγής, κυρίως ενεργειακού κόστους και κόστους της βασικής πρώτης ύλης, δηλαδή του γάλακτος, με συνέπεια αυτά να υποχωρήσουν πάνω από 50% κατά το α΄ εξάμηνο του 2022. Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι στο α΄ εξάμηνο του 2022 οι δαπάνες ενέργειας αποτέλεσαν περίπου το 4,33% του συνόλου των δαπανών της «Κρι Κρι», έναντι 2,18% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Από πλευράς κύκλου εργασιών η εταιρεία εμφανίζει διψήφιο ποσοστό αύξησης, κάτι που σχετίζεται αφενός με την καλή πορεία των πωλήσεων γιαουρτιού στο εξωτερικό, τη σημαντική ανάκαμψη των πωλήσεων παγωτού και βεβαίως την πώληση των προϊόντων σε υψηλότερες τιμές. H εταιρεία, πάντως, έχει προβεί σε τρεις κύκλους ανατιμήσεων έως τώρα, με τον τελευταίο να εφαρμόζεται το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου, ανατιμήσεις τις οποίες η ίδια δικαιολογεί σε χθεσινή ανακοίνωσή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών ως αναγκαίες για την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους της και την επέκτασή της, καθώς εκτιμά ότι στο διαμορφούμενο οικονομικό περιβάλλον παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες.

Σύμφωνα λοιπόν με τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασε χθες η «Κρι Κρι», ο κύκλος εργασιών της το α΄ εξάμηνο του 2022 διαμορφώθηκε σε 83,38 εκατ. ευρώ, έναντι 70,23 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 18,7%. Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών –κατά βάση γιαουρτιού– αυξήθηκαν σε αξία κατά 17,3% και διαμορφώθηκαν σε 61,2 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις παγωτού ενισχύθηκαν σε αξία κατά 21,2% και διαμορφώθηκαν σε 21,66 εκατ. ευρώ. Ο όγκος πωλήσεων γαλακτοκομικών της «Κρι Κρι» αυξήθηκε κατά 14%, ενώ οι εξαγωγές της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 23,2% σε αξία και διαμορφώθηκαν στο 45,8% των συνολικών πωλήσεων. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων γαλακτοκομικών που κατέγραψε η «Κρι Κρι» οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές γιαουρτιού αλλά και στην αύξηση των πωλήσεων των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην εγχώρια αγορά, καθώς η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό στην κατηγορία αυτή. Στο σύνολό της η εγχώρια αγορά γιαουρτιού παρουσιάζει καθοδική πορεία στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2022, κατά 9,1% σε όγκο και κατά 2,9% σε αξία, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI.

Παρά την αύξηση του τζίρου κατά 18,7%, το α΄ εξάμηνο η κερδοφορία της γαλακτοβιομηχανίας μειώθηκε πάνω από 50%.

Η εικόνα, ωστόσο, είναι αρκετά διαφορετική όσον αφορά τα κέρδη. Το περιθώριο μεικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 22,3%, από 35% το 2021, και συγκεκριμένα στο παγωτό σε 44,2%, από 51,1% το 2021, και στα γαλακτοκομικά σε 14,6%, από 30% το 2021. Η συρρίκνωση του περιθωρίου μεικτού κέρδους είναι κυρίως αποτέλεσμα της απότομης αύξησης στις τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας, σε συνδυασμό με τη χρονική υστέρηση των ανατιμήσεων που πραγματοποιήθηκαν στα προϊόντα. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 59,7% και διαμορφώθηκαν σε 5,07 εκατ. ευρώ, από 12,58 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2021, τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 4,05 εκατ. ευρώ, από 10,05 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 48,8%, στα 7,49 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή