Οι Ελληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού λόγω ακρίβειας

Οι Ελληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού λόγω ακρίβειας

Περικοπές ακόμη και σε μία από τις πιο αγαπημένες συνήθειες των Ελλήνων, αυτή της απόλαυσης ενός καφέ εκτός σπιτιού, φαίνεται ότι κάνουν οι καταναλωτές

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περικοπές ακόμη και σε μία από τις πιο αγαπημένες συνήθειες των Ελλήνων, αυτή της απόλαυσης ενός καφέ εκτός σπιτιού, φαίνεται ότι κάνουν οι καταναλωτές. Οπως επισημαίνουν παράγοντες της εν λόγω αγοράς οι οποίοι μίλησαν στην «Κ», αν και εμφανίζεται μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης σε σχέση με το 2021, ωστόσο σε σύγκριση με το 2019 η αγορά της εστίασης παραμένει χαμηλότερα σε κατανάλωση. «Το 2022 είναι η πρώτη χρονιά χωρίς lockdown, με την αγορά να ενισχύεται σημαντικά από τον τουρισμό, αλλά υπολείπεται ακόμα των επιπέδων προ πανδημίας», τονίζουν χαρακτηριστικά. Η μη επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς και το γεγονός ότι η τιμή του καφέ που εισάγουν οι επιχειρήσεις του κλάδου στην Ελλάδα παραμένει πολύ υψηλή μάλλον προβληματίζουν παρά αποτελούν λόγο για να γιορτάσουν τη σημερινή ημέρα που έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Καφέ.

Οι Ελληνες κόβουν τον καφέ εκτός σπιτιού λόγω ακρίβειας-1

Στο 20% η επίπτωση στην τιμή του καφέ από τη νέα ισοτιμία ευρώ – δολαρίου.

Την ίδια ώρα τα στοιχεία για τον όγκο πωλήσεων του καφέ που διατίθεται από το ράφι του σούπερ μάρκετ δείχνουν ότι αυτές διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, αν και η αγορά ανέμενε υποχώρησή τους, δεδομένης της άρσης των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό και της επιστροφής μεγάλου μέρους των εργαζομένων στους χώρους εργασίας. Δεν είναι λίγοι προφανώς εκείνοι που προτιμούν πλέον για λόγους περιορισμού των εξόδων να ετοιμάζουν τον καφέ από το σπίτι τους και να τον παίρνουν μαζί στη δουλειά ή να τον ετοιμάζουν στον χώρο εργασίας, από το να αγοράζουν έτοιμο αυτό το δημοφιλές ρόφημα.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι συνολικές πωλήσεις καφέ στα σούπερ μάρκετ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 ανήλθαν σε 7.400 τόνους, ποσότητα ίδια με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σε ό,τι αφορά την αξία πωλήσεων καφέ στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, αυτές συνολικά ενισχύθηκαν κατά 5%. Τη μεγαλύτερη αύξηση (10%) έχουν καταγράψει στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 οι πωλήσεις ελληνικού καφέ, και ακολουθούν ο καφές εσπρέσο με πωλήσεις ενισχυμένες σε αξία κατά 4,5%, οι κάψουλες όλων των τύπων με αύξηση 4% και ο στιγμιαίος με 1,8%. Ο τζίρος για τον καφέ φίλτρου παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Διευκρινίζεται ότι στα παραπάνω στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις που πραγματοποιούνται από το δίκτυο καταστημάτων της Lidl.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή