Καθαρά κέρδη 12,7 εκατ. ευρώ για τον όμιλο Αβαξ το α΄ εξάμηνο

Καθαρά κέρδη 12,7 εκατ. ευρώ για τον όμιλο Αβαξ το α΄ εξάμηνο

Ο τζίρος διαμορφώθηκε σε 194 εκατ., μειωμένος κατά 25,8% σε ετήσια βάση

2' 23" χρόνος ανάγνωσης

Μείωση κύκλου εργασιών, αλλά και υπερδιπλάσια κέρδη μετά από φόρους, σε σχέση με πέρυσι, κατέγραψε η Αβαξ κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο. Ειδικότερα, ο τζίρος του ομίλου (χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα από την πώληση του τομέα ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra) διαμορφώθηκε σε 194 εκατ. ευρώ, έναντι 261,7 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, υποχωρώντας κατά 25,8%. Η κάμψη αυτή οφείλεται στην καθυστέρηση της έναρξης υλοποίησης νέων συμβάσεων, λόγω της αβεβαιότητας της διεθνούς συγκυρίας (εφοδιαστική αλυσίδα υλικών, πόλεμος στην Ουκρανία και ενεργειακό κόστος).

Αρνητική επίδραση στα κέρδη από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες (χωρίς δηλαδή την επίδραση της Volterra) διαδραμάτισαν επίσης η αύξηση στο κόστος κατασκευής λόγω της διεθνούς ανατίμησης των δομικών υλικών, του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, των καυσίμων και των μεταφορικών εξόδων. Ωστόσο, τα συνολικά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 12,7 εκατ. ευρώ, έναντι 5,9 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σήμερα, ο όμιλος έχει εξασφαλίσει ένα σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο της τάξεως των 2,5 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 500 εκατ. ευρώ σε σχέση με το τέλος του πρώτου εξαμήνου (υπολογίζοντας και τις προς υπογραφή νέες συμβάσεις). Μεταξύ των νέων συμβάσεων που ξεκίνησε να υλοποιεί ο όμιλος φέτος, περιλαμβάνονται τα έργα υποδομής στο έργο της ανάπλασης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, ύψους της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ. Εκτός από τα έργα υποδομής στο Ελληνικό, μεταξύ των νέων διαγωνισμών, στους οποίους έχει μειοδοτήσει η Αβαξ, περιλαμβάνονται το έργο ΣΔΙΤ, ύψους 370 εκατ. ευρώ για την κατασκευή, εκμετάλλευση και συντήρηση της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, σε κοινοπραξία με τον όμιλο Μυτιληναίου. Επίσης, αναμένεται η υπογραφή για το οδικό τμήμα Μπράλος – Αμφισσα, προϋπολογισμού 285,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος διεκδικεί πρόσθετες συμβάσεις έργων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων ύψους αρκετών δισ. ευρώ, όπως η νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων που έχει προκηρύξει η ΕΡΓΟΣΕ (σε κοινοπραξία με την Alstom), συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 4 δισ. ευρώ, ενώ η εταιρεία συμμετέχει και στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.

Ο όμιλος έχει εξασφαλίσει ένα σημαντικό ανεκτέλεστο υπό- λοιπο της τάξεως των 2,5 δισ. ευρώ.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο όμιλος Αβαξ ολοκλήρωσε το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά, τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας IGB, αλλά και τον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Bismayah 3, στην περιοχή Bismayah του Ιράκ ισχύος 1.650 MW, που αποτελεί το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανέλαβε ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος στο εξωτερικό.

Σημαντική κρίνεται και η μείωση του δανεισμού του ομίλου κατά 42,6 εκατ. ευρώ, σε 452,9 εκατ. ευρώ, από 495,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2021. Μάλιστα, από το τέλος του 2020, ο καθαρός δανεισμός έχει μειωθεί πάνω από 120 εκατ. ευρώ. Ετσι, με το πέρας του πρώτου εξαμήνου, το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος μειώθηκε σε 9,1 εκατ. ευρώ, από 11,8 εκατ. ευρώ, κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, λόγω της μείωσης του συνολικού δανεισμού αλλά και της μείωσης του επιτοκιακού περιθωρίου των ομολογιακών δανείων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT