Τις επιδόσεις του συνόλου του 2021 ξεπέρασαν οι ψηφιακές συναλλαγές το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο αριθμός των ηλεκτρονικών συναλλαγών ήταν πάνω από 665 εκατομμύρια. Το συγκεκριμένο μέγεθος ξεπερνάει τον συνολικό αριθμό ηλεκτρονικών συναλλαγών του 2021, οπότε και καταγράφηκαν αθροιστικά 567 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές. Ταυτόχρονα καταγράφεται ιδιαίτερα σημαντική αύξηση σε σύγκριση με τις χρονιές 2020, 2019 και 2018, οπότε οι ηλεκτρονικές συναλλαγές διαμορφώθηκαν σε 94 εκατ., 34 εκατ. και 8,8 εκατ. αντίστοιχα.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες περιλαμβάνουν την ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ή μέσω κωδικών web banking, όπως και τις διαλειτουργικότητες, την ανταλλαγή δηλαδή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Επίσης, ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων προκειμένου οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες με τη χρήση των κωδικών Taxisnet έφτασε κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 τα 282 εκατομμύρια. Με δεδομένο ότι σε όλη τη διάρκεια του 2021 είχαν πραγματοποιηθεί 269 εκατομμύρια κλήσεις για αυθεντικοποίηση, στο τέλος του έτους η αύξηση τοποθετείται σε περίπου 40%. Αντίστοιχα, η αύξηση για το σύνολο της χρονιάς για τον αριθμό των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη διαβίβαση στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου τοποθετείται σε 71%.
Στο εννεάμηνο ήταν περισσότερες από όσες είχαν γίνει ολόκληρο το 2021.
«Ηδη, μόλις στα 3/4 του 2022, έχουμε ξεπεράσει τον συνολικό αριθμό των ψηφιακών συναλλαγών του 2021. Αυτό σημαίνει ότι στο τέλος του έτους θα βρισκόμαστε στο φάσμα του ενός δισεκατομμυρίου ψηφιακών συναλλαγών – που μεταφράζεται σε πάνω από 100 ουρές που κατά μέσον όρο γλιτώνει τον χρόνο κάθε ενήλικος πολίτης», ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Με τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό κλήσεων τα τελευταία έτη και την αναλογικά μεγαλύτερη αύξηση των κλήσεων διαλειτουργικότητας σε σχέση με τις κλήσεις αυθεντικοποίησης που παρατηρείται τα δύο τελευταία έτη, αναπτύσσουμε και διαθέτουμε στους πολίτες υπηρεσίες που είναι ολοκληρωμένες, με στόχο να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό», σημείωσε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, καθηγητής Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.