Στροφή Ελλήνων εφοπλιστών στα τάνκερ

Στροφή Ελλήνων εφοπλιστών στα τάνκερ

Οι αγοραπωλησίες του 9μήνου αποκαλύπτουν την επενδυτική μετατόπιση

2' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Στροφή Ελλήνων εφοπλιστών στα τάνκερ-1

Οι τιμές ναύλωσης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων παραμένουν ωστόσο εντός του εύρους των προηγούμενων κύκλων της αγοράς. Εχοντας όμως αυξηθεί απότομα από το 2020 μέχρι και το 2021 κορυφώθηκαν στην αρχή του 2022. Ο δείκτης SCFI που επικαλείται η Clarkson έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ, την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου. Καθώς παράγοντες που είχαν οδηγήσει στην άνοδο, όπως η συμφόρηση σε πολλά λιμάνια που προσπαθούσαν να καλύψουν τον χαμένο χρόνο από τα lockdowns της πανδημίας άρχισαν να υποχωρούν, στα μέσα Ιουλίου ο σχετικός δείκτης είχε υποχωρήσει περίπου κατά 20% από τα επίπεδα ρεκόρ των αρχών του έτους. Ωστόσο, κατόπιν η πτώση επιταχύνθηκε με αποτέλεσμα σήμερα οι ναύλοι γι’ αυτά τα πλοία να έχουν υποχωρήσει περίπου κατά 60% από το υψηλό τους.

Μέχρι και τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου είχαν πωληθεί 189 εμπορικά πλοία έναντι 4,19 δισ. δολ. και είχαν αγοραστεί 215 μεταχειρισμένα πλοία αξίας 4,59 δισ.

Μέχρι στιγμής φέτος πουλήθηκαν επίσης από ναυτιλιακές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων 70 μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια έναντι 1,65 δισ. δολ., αλλά αγοράστηκαν 101 μεταχειρισμένα αξίας 2,18 δισεκατομμυρίων. Δηλαδή 31 περισσότερα. Από τον Φεβρουάριο, οπότε η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και άρχισε να γίνεται αντιληπτό πως η μεταφορά αργού πετρελαίου αλλά και διυλισμένων προϊόντων θα πρέπει να γίνεται από μακρινότερες αγορές, όλοι οι τύποι δεξαμενοπλοίων έχουν δει τα ημερήσια έσοδά τους να αυξάνονται από τα επίπεδα των 5.000-10.000 δολαρίων την ημέρα στην περιοχή των 60.000 δολαρίων σήμερα. Προσώρας μάλιστα, την άνοιξη οι ναύλοι για κάποια τάνκερ (aframax) έφτασαν ή και ξεπέρασαν ακόμη και τα 90.000 δολάρια ημερησίως. Μαζί με τα πλοία μεταφοράς αργού ενισχύθηκαν τα ημερήσια έσοδα των πλοίων μεταφοράς διυλισμένων προϊόντων, μια και η Ευρώπη αλλά και άλλες αγορές αναγκάζονται πλέον να μεταφέρουν και επεξεργασμένα πετρελαιοειδή από αγορές που βρίσκονται μακρύτερα.

Τα φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, ελληνικών συμφερόντων, που πουλήθηκαν μέχρι στιγμής φέτος έναντι 1,54 δισ. δολ. είναι 88, ενώ αυτά που αγοράστηκαν έχουν αξία 2,3 δισεκατομμύρια και αριθμούν τα 106. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές οι αγοραπωλησίες στα φορτηγά αντικατοπτρίζουν μια τυπική διαδικασία ανανέωσης τονάζ με πιο σύγχρονα πλοία, ενώ αυτές στα δεξαμενόπλοια δείχνουν την έμφαση που δίνεται στις προοπτικές ανατίμησής τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή