Εάν εξετάσει κανείς τα τελευταία πολύ θετικά οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου των ομίλων υψηλής ραπτικής και ειδών πολυτελείας, θα διαπιστώσει ότι οι ζάπλουτοι ζουν σε έναν άλλον κόσμο χωρίς ύφεση, πληθωρισμό και ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα.
Και προφανώς έχει απόλυτο δίκιο, αρκεί να δει κανείς τις πωλήσεις της Hermes International και του LVMH, αλλά και των ελβετικών ρολογιών, οι οποίες εκτινάχθηκαν με τη βοήθεια της ζήτησης από την Κίνα, που αναζωογονήθηκε, αλλά και των Αμερικανών τουριστών, που κατέκλυσαν τη Γηραιά Ηπειρο και βοηθήθηκαν από το ισχυρό δολάριο.
Αρα, ανεξαρτήτως των μεγάλων αντιξοοτήτων για την πλειονότητα του πληθυσμού της γης, οι τσάντες Μπίρκιν, οι σαμπάνιες Moet Hennessy και τα δερμάτινα είδη του Louis Vuitton πάντα θα αγοράζονται.
Στη δε περίπτωση των εξαγωγών ελβετικών ρολογιών, αυτές τον μήνα Σεπτέμβριο αυξήθηκαν κατά 19%, όπερ σημαίνει πως ο κλάδος συνολικά είναι πολύ κοντά στο να ολοκληρώσει το τρέχον έτος με αποτελέσματα ρεκόρ.
Οι εξαγωγές, συγκεκριμένα, ενισχύθηκαν στα 2,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα, καθιστώντας τον Σεπτέμβριο έναν από τους καλύτερους μήνες στην Ιστορία, όπως αναφέρει η αρμόδια Συνομοσπονδία της Ελβετικής Ωρολογοποιίας.
Και για τους εννέα μήνες του 2022, οι εξαγωγές αυξήθηκαν σε ποσοστό 13%, χάρις στη ζωηρή ζήτηση ελβετικών ρολογιών από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Στην δε Κίνα, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 15%, παρά το γεγονός ότι η χώρα ακολουθούσε πολιτική μηδενικών κρουσμάτων με σκληρούς περιορισμούς.
Αξίζει να επισημανθεί, όπως αναφέρει το Bloomberg, ότι ο κλάδος ανακάμπτει δυναμικά μετά την πανδημία χάρις στους καταναλωτές, που αποταμίευσαν κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού και στις ψηφιακές πωλήσεις.
Στην περίπτωση της Hermes, τα έσοδά της κατά το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 24% στα 3,1 δισ. ευρώ, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών διακυμάνσεων. Τα αποτελέσματα αυτά υπερέβησαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η μετοχή της σημείωσε χθες άνοδο έως και 4,3% στις συναλλαγές του χρηματιστηρίου του Παρισιού κατά τις πρωινές ώρες.
Συν τοις άλλοις, φαίνεται πως συνολικά οι όμιλοι ειδών πολυτελείας, αξεσουάρ και υψηλής ραπτικής παραμένουν σε μεγάλο βαθμό απρόσβλητοι από τη συμπίεση των δαπανών, που πλήττει άλλες επιχειρήσεις στο λιανεμπόριο και ειδικά τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών.
«Προς το παρόν, δεν έχουμε σημάδια επιβράδυνσης σε καμία από τις αγορές μας», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο οικονομικός διευθυντής του οίκου, Ερίκ ντι Αλγουέ. Πάντως, διευκρίνισε ότι η Hermes παραμένει σε επαγρύπνηση λόγω των συνθηκών σε διεθνές γεωπολιτικό και μακροοικονομικό πλαίσιο. Παράλληλα, όμως, ως μία περαιτέρω χειρονομία εμπιστοσύνης στις δυνάμεις της Hermes, ο Ερίκ ντι Αλγουέ είπε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να επιταχύνει τις προσλήψεις.
Ανεξαρτήτως των αντιξοοτήτων οι τσάντες Μπίρκιν, οι σαμπάνιες Moet Hennessy και τα δερμάτινα είδη του Louis Vuitton πάντα θα αγοράζονται.
Η Hermes προσέλαβε περισσότερους από 800 εργαζομένους το πρώτο εξάμηνο του 2022 και σχεδιάζει να προσθέσει ακόμα άλλους 800 μέχρι το τέλος του έτους. Ο όμιλος απασχολούσε 18.400 άτομα στα τέλη Ιουνίου.
Η εταιρεία τον Σεπτέμβριο άνοιξε ένα νέο κατάστημα -ναυαρχίδα στη Νέα Υόρκη, ενώ σχεδιάζει επίσης να ανοίξει ακόμη ένα στη Σαγκάη στα τέλη Οκτωβρίου.
Επιπλέον, η Hermes θεωρεί πως υπάρχει περιθώριο για αυξήσεις στις τιμές των ειδών της. Ο Ερίκ ντι Αλγουέ επιβεβαίωσε ότι ο όμιλος σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων παγκοσμίως μεταξύ 5% και 10% το 2023, σε σύγκριση με το 4% το 2022.
Η Hermes θεωρείται μία από τις πιο ισχυρές μάρκες στον χώρο πολυτελείας, με την παραγωγή των τσαντών της να περιορίζεται μόνον από τις ίδιες τις δυνατότητες της να τις κατασκευάσει. Τον Σεπτέμβριο ο οίκος δημοπρασιών του Sotheby’s πούλησε την πιο ακριβή τσάντα του, μια Hermes Kelly από δέρμα κροκοδείλου αντί 352.800 ευρώ σε δημοπρασία στο Παρίσι.