Ρεβυθούσα: γεμίζει με LNG η πλωτή δεξαμενή

Ρεβυθούσα: γεμίζει με LNG η πλωτή δεξαμενή

Στρατηγικά αποθέματα ασφαλείας για λογαριασμό της Mytilineos είναι οι πρώτες ποσότητες LNG που θα υποδεχθεί η νέα πλωτή δεξαμενή FSU στη Ρεβυθούσα

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στρατηγικά αποθέματα ασφαλείας για λογαριασμό της Mytilineos είναι οι πρώτες ποσότητες LNG που θα υποδεχθεί η νέα πλωτή δεξαμενή FSU στη Ρεβυθούσα. Το πλοίο της GasLog που θα λειτουργήσει ως πλωτή δεξαμενή έχει αγκυροβολήσει από τον Ιούλιο σε απόσταση 700 μέτρων από τον σταθμό της Ρεβυθούσας και αποτελεί τον πρώτο πλωτό σταθμό παγκοσμίως σε τόσο μικρή απόσταση από τη στεριά. Η απόφαση για την εγκατάσταση νέας πλωτής δεξαμενής ελήφθη από τη ΡΑΕ στο πλαίσιο της διασφάλισης της επάρκειας εφοδιασμού της χώρας σε φυσικό αέριο λόγω της ενεργειακής κρίσης και σε εφαρμογή αυτής ο ΔΕΣΦΑ με διαδικασίες διεθνούς διαγωνισμού προχώρησε στην ενοικίαση πλοίου της GasLog για 12 μήνες. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται κατά περίπου 70% η δυναμικότητα των τριών υφιστάμενων χερσαίων δεξαμενών του τερματικού σταθμού, από τα 225.000 κυβικά μέτρα σε τουλάχιστον 375.000 κυβικά μέτρα.

Το νέο FSU θα λειτουργήσει ως αποθήκη στρατηγικών αποθεμάτων φυσικού αερίου, που βάσει του σχεδίου της Ε.Ε. θα πρέπει να διατηρήσει η Ελλάδα για τον ερχόμενο χειμώνα. Η υποχρέωση διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων αφορά τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που δεν έχουν δυνατότητα λειτουργίας με εναλλακτικό καύσιμο και για ποσότητες 0,57 τεραβατώρες για το διάστημα από 1ης Νοεμβρίου 2022 έως 31 Μαρτίου 2023.

Αποθέματα ασφαλείας για λογαριασμό της Mytilineos είναι οι πρώτες ποσότητες LNG που θα υποδεχθεί η νέα δεξαμενή FSU.

Η Mytilineos θα είναι η πρώτη εταιρεία που θα εγκαταστήσει στρατηγικά αποθέματα LNG στη Ρεβυθούσα, και όχι τυχαία. Η λειτουργία για πρώτη φορά της πλωτής δεξαμενής είναι μια διαδικασία με τεχνικές προκλήσεις, η αντιμετώπιση των οποίων προϋποθέτει εμπειρία. Η Mytilineos, όπως έκρινε ο ΔΕΣΦΑ, διαθέτει το κρίσιμο μέγεθος και την εμπειρία ως ο μεγαλύτερος trader φυσικού αερίου στα Βαλκάνια, ενώ διαθέτει και την αξιοπιστία των προμηθευτών του. Για να προχωρήσει η εναπόθεση LNG θα πρέπει το πλοίο-αποθήκη να ψυχθεί για να μπορεί να διατηρεί τα αποθέματα σε κατάσταση ψύξης. Η διαδικασία αυτή γίνεται μέσω μιας λειτουργίας ship to ship, η οποία ξεκίνησε προχθές και ολοκληρώθηκε επιτυχώς χθες. Αφού έλαβε τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες Αρχές, το πλοίο «Arctic Princess» –που κατέπλευσε στη Ρεβυθούσα γι’ αυτή τη διαδικασία (cooling down & gassing up)– πήγε δίπλα στο αγκυροβολημένο (FSU), ενώθηκε με ελαστικούς συνδέσμους και μετέφερε LNG για να γίνει η ψύξη, να αποκτήσει δηλαδή το πλοίο FSU την ιδιότητα ενός θερμού που μπορεί να διατηρεί τα φορτία LNG σε κατάστασης ψύξης.

Η διαδικασία αυτή γίνεται μόνο κατά την πρώτη φορά λειτουργίας του πλοίου ως FSU. Οποιαδήποτε ποσότητα και σε οποιονδήποτε χρόνο μετά μπορεί απλώς να μεταφέρεται με εκφόρτωση LNG. Η διαδικασία της εκφόρτωσης φορτίου 140.000 κ.μ. LNG της Mytilineos, που προμηθεύτηκε από τη νορβηγική Εkuinor, ξεκινάει σήμερα και θα διαρκέσει δύο ημέρες. Το φορτίο της Mytilineos θα καλύψει το σύνολο της δυναμικότητας του FSU, διασφαλίζοντας κρίσιμα αποθέματα για την επάρκεια εφοδιασμού της χώρας το επόμενο πεντάμηνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή