Οι ανατιμήσεις αύξησαν τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ

Οι ανατιμήσεις αύξησαν τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ

Με ολοένα και υψηλότερο ρυθμό αυξάνεται ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, ενώ την ίδια ώρα υποχωρεί ο όγκος πωλήσεων στα καταστήματα, καθώς ακριβώς οι αυξημένες τιμές οδηγούν τους καταναλωτές στην αγορά λιγότερων προϊόντων

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ολοένα και υψηλότερο ρυθμό αυξάνεται ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, ενώ την ίδια ώρα υποχωρεί ο όγκος πωλήσεων στα καταστήματα, καθώς ακριβώς οι αυξημένες τιμές οδηγούν τους καταναλωτές στην αγορά λιγότερων προϊόντων. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, ενώ την ίδια ώρα ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4%. Σε απόλυτους αριθμούς, ο τζίρος στο εννεάμηνο του 2022 έφθασε τα 6,27 δισ. ευρώ από περίπου 6 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021.

Οι ανατιμήσεις αύξησαν τον τζίρο στα σούπερ μάρκετ-1

Στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 4%, ενώ την ίδια ώρα ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε 1,4%.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων είναι εμφανής και στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων σούπερ μάρκετ: στα τρόφιμα κατά 0,6% στο εννεάμηνο, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 4,7%, στα είδη νοικοκυριού (χαρτικά, απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ.) κατά 5,9%. Αντιστοίχως, η αξία πωλήσεων στα τρόφιμα έχει αυξηθεί κατά 4,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 2,4%, και στα είδη νοικοκυριού μόλις κατά 0,5%.

Στα γαλακτοκομικά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα παρατηρείται η μεγαλύτερη μείωση όγκου πωλήσεων στην ομάδα των τροφίμων, 4,6% και 4,9% αντιστοίχως, ενώ στα απορρυπαντικά και τα είδη γενικού καθαρισμού καταγράφεται η μεγαλύτερη μείωση όγκου πωλήσεων στο εννεάμηνο, 6,3%, μεταξύ των 11 κυριότερων κατηγοριών ειδών σούπερ μάρκετ. Αύξηση όγκου πωλήσεων καταγράφηκε μόνο σε τρεις από τις 11 κατηγορίες και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,7%), στα σνακ (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (0,5%). Το παραπάνω συνδέεται ίσως και με το γεγονός ότι στις τρεις αυτές κατηγορίες καταγράφηκε μεν αύξηση τιμών από την αρχή του χρόνου, αλλά μικρότερη σε σύγκριση με τις υπόλοιπες κατηγορίες: κατά 5,1% στα συσκευασμένα τρόφιμα, κατά 3,8% στα σνακ, κατά 3,7% στα μη αλκοολούχα. Στον αντίποδα βρίσκονται τα υλικά μαγειρικής (10,8%), τα είδη ατομικής υγιεινής (10,5%) και τα γαλακτοκομικά (9,3%).

Την ίδια ώρα που οι πωλήσεις σε όγκο υποχωρούν, ενώ και από πλευράς τζίρου καταγράφεται χαμηλός ρυθμός ανάπτυξης, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «τρέχουν» στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 με ρυθμό 12,8%, ενώ το μερίδιό τους διαμορφώνεται πλέον στο 15,9% (σ.σ. δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της Lidl) από 14,8% το 2021. Η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σχετίζεται και με τη μείωση των προσφορών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 οι πωλήσεις (σε αξία) των προϊόντων υπό καθεστώς προσφοράς έχουν υποχωρήσει κατά 1,3 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και αποτελούν το 24,1% του συνολικού τζίρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή