Δημοφιλείς οι συναλλαγές «αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα»

Δημοφιλείς οι συναλλαγές «αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα»

Ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι το μοντέλο πληρωμών Buy Now, Pay Later – BNPL (αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα), αν και εφαρμόζεται στη χώρα μόλις μερικούς μήνες

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι το μοντέλο πληρωμών Buy Now, Pay Later – BNPL (αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα), αν και εφαρμόζεται στη χώρα μόλις μερικούς μήνες.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Klarna, η γνωστή σουηδική εταιρεία fintech που εφαρμόζει στην Ελλάδα την υπηρεσία BNPL, τρεις φορές περισσότεροι Ελληνες αγοραστές (63%) θα προτιμούσαν υπηρεσίες ΒΝPL έναντι πιστωτικών καρτών (22%). Μάλιστα, το ποσοστό που καταγράφεται στην Ελλάδα είναι το υψηλότερο μεταξύ των 14 χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η έρευνα της Klarna.

Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το εύρημα ότι το 61% των Ελλήνων αγοραστών εγκαταλείπει τις πιστωτικές κάρτες για Buy Now, Pay Later υπηρεσίες επειδή οι πιστωτικές κάρτες έχουν πρόσθετες χρεώσεις και τόκους.

Σύμφωνα με έρευνα, το 61% των Ελλήνων προτιμά το νέο μοντέλο πληρωμών επειδή οι κάρτες έχουν πρόσθετες χρεώσεις.

Η παροχή της υπηρεσίας BNPL αποδεικνύεται επίσης ότι κάνει πιο δημοφιλή μια εμπορική επιχείρηση. Το 84% των αγοραστών είναι πιο θετικά προσκείμενο στις αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα τους έδινε τη δυνατότητα να πληρώσουν μετά την παράδοση (επιλογή BNPL). Για αυτό άλλωστε το 59% των καταναλωτών αναμένει από τους εμπόρους να επενδύσουν σε τεχνολογίες (π.χ. BNPL) που θα τους παρέχουν εύκολες διαδικτυακές πληρωμές. Το 64% αυτών δηλώνει το ίδιο για τα φυσικά καταστήματα. Το 95% θεωρεί χρήσιμο να έχει την επιλογή να χωρίσει την πληρωμή του σε ισόποσες δόσεις για ένα προϊόν ή υπηρεσία υψηλής αξίας χωρίς επιπλέον χρεώσεις ή τόκους.

Αυτοί που κυρίως επιλέγουν στο ταμείο να πληρώσουν βάσει του μοντέλου BNPL είναι οι νεότεροι και συγκεκριμένα οι καταναλωτές που ανήκουν στη λεγόμενη Γενιά Ζ (Generation Z), καταναλωτές δηλαδή ηλικίας από 18 έως 24 ετών.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν επίσης γενικότερα οι τάσεις στις ηλεκτρονικές αγορές. Το 70% των καταναλωτών που ανήκουν στην Gen Z και στους Millennials (25-40 ετών) στην Ελλάδα προτιμούν να κάνουν τουλάχιστον τις μισές αγορές τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ξεπερνώντας ακόμη και καταναλωτές σε πιο ανεπτυγμένες αγορές, όπως αυτές της Γερμανίας και των ΗΠΑ. Το 39% χρησιμοποιεί για τις ηλεκτρονικές αγορές το κινητό τηλέφωνο, ενώ πολύ σημαντικό ρόλο για να προβεί κάποιος σε μια αγορά παίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% που έχει κάνει μια ηλεκτρονική αγορά τον τελευταίο μήνα, το είδε πρώτα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό που είναι το υψηλότερο μεταξύ των χωρών στις οποίες έγινε η έρευνα.

Η έρευνα στην Ελλάδα έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.001 καταναλωτών τον Σεπτέμβριο του 2022.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή