Πετούν παρά τις δυτικές κυρώσεις οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες

Πετούν παρά τις δυτικές κυρώσεις οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες

Σε αντίθεση με προβλέψεις ειδικών και προς έκπληξη πολλών, οι ρωσικές αερομεταφορές συνεχίζουν τις δραστηριότητές τους παρά τις κυρώσεις, όπως αναφέρει σχετικά η Deutsche Welle

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αντίθεση με προβλέψεις ειδικών και προς έκπληξη πολλών, οι ρωσικές αερομεταφορές συνεχίζουν τις δραστηριότητές τους παρά τις κυρώσεις, όπως αναφέρει σχετικά η Deutsche Welle. Μετά την εισβολή στην Ουκρανία, οι δυτικές χώρες έκλεισαν τους εναέριους χώρους τους σε ρωσικά αεροσκάφη. Πολλές αεροπορικές εταιρείες διέκοψαν τις συνεργασίες τους με ρωσικές εταιρείες και κολοσσοί όπως η ευρωπαϊκή Airbus και η αμερικανική Boeing σταμάτησαν να τους παρέχουν καίριας σημασίας ανταλλακτικά. Αμέσως μετά τη ρωσική επίθεση πολλοί έσπευσαν να προβλέψουν ότι οι εγχώριες αερομεταφορές δεν θα άντεχαν πάνω από δύο εβδομάδες. Πέρασε ένα εξάμηνο και πλέον, αλλά δεν επιβεβαιώθηκαν.

Ανταλλακτικά από καθηλωμένα αεροσκάφη δίνουν τη λύση απέναντι στο εμπάργκο των Boeing και Airbus.

Πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες διαχειρίζονταν περίπου 800 αεροσκάφη, σχεδόν όλα δυτικού τύπου. Περίπου 120 εκατομμύρια επιβάτες μετακινήθηκαν με ρωσικές εταιρείες το 2019, δηλαδή πριν από την πανδημία, βάσει στοιχείων της κρατικής Aeroflot. Περισσότερα από τα μισά δρομολόγια αφορούσαν διεθνείς προορισμούς, αλλά πλέον φέτος τον Φεβρουάριο οι περισσότερες διεθνείς πτήσεις είχαν ανασταλεί. Η μείωση σχεδόν κατά 50% των ρωσικών πτήσεων έχει παραδόξως και θετικές συνέπειες. Προτεραιότητα πλέον αποτελεί η εξυπηρέτηση πτήσεων εσωτερικού στη Ρωσία, ενώ πολλά αεροσκάφη, που βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος, έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν με εξαρτήματα όσα ίπτανται. «Η αποσυναρμολόγηση αεροσκαφών που βρίσκονται στο έδαφος αποτελεί μια διέξοδο», αναφέρει η Ρωσίδα ειδικός Αναστασία Νταγκάεβα.

Ακόμη και σήμερα η ρωσική αεροπορική βιομηχανία χρησιμοποιεί σχεδόν αποκλειστικά αεροσκάφη τύπου Boeing και Airbus, τα οποία ανήκουν σε ξένους επενδυτές. Το γεγονός αυτό είναι συνέπεια της σύμβασης του Κέιπ Τάουν του 2001, η οποία διασφαλίζει στους επενδυτές ότι οι συμμετέχουσες χώρες δημιουργούν τις προϋποθέσεις χαμηλού πιστωτικού κινδύνου. Ετσι λοιπόν μια αναδυόμενη οικονομία, όπως τότε η Ρωσία, κατάφερε να ανανεώσει τον στόλο της σοβιετικής εποχής με μοντέρνα δυτικά αεροσκάφη. Με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, Δυτικοί επενδυτές ζήτησαν πίσω τα μισθωμένα αεροσκάφη τους, ήτοι περισσότερα από 500, αξίας άνω των 10 δισ. δολαρίων. Με ειδικό νόμο όμως ο πρόεδρος Πούτιν επέτρεψε στις ρωσικές εταιρείες να εγγράψουν τα αεροσκάφη σε ρωσικά μητρώα. Τέλος αναφέρεται πως τα ρωσικά αεροσκάφη χρησιμοποιούν σύγχρονο λογισμικό και επικαιροποιημένα συστήματα ημιαγωγών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή