Μια δεσμευτική προσφορά κατατέθηκε για το Θριάσιο ΙΙ

Μια δεσμευτική προσφορά κατατέθηκε για το Θριάσιο ΙΙ

Το ενδιαφέρον ενός υποψηφίου κίνησε αυτή τη φορά ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), γνωστού ως Θριάσιο ΙΙ, που προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ενδιαφέρον ενός υποψηφίου κίνησε αυτή τη φορά ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), γνωστού ως Θριάσιο ΙΙ, που προκήρυξε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Χθες ολοκληρώθηκε η προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος που γειτνιάζει με το Θριάσιο Ι και για το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, κατατέθηκε προσφορά από τη Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) μαζί με την Damco του ομίλου Κοπελούζου.

Πρόκειται για άλλη μία, την τρίτη κατά σειρά, απόπειρα παραχώρησης του Θριασίου ΙΙ, δεδομένου ότι είχε προηγηθεί πρόσφατα άλλος ένας διαγωνισμός που κηρύχθηκε άγονος, καθώς η προσφορά που υπέβαλε η ίδια κοινοπραξία, ως μοναδικός υποψήφιος ανάδοχος, ήταν εκπρόθεσμη. Ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ αφορά την 30ετή σύμβαση παραχώρησης έκτασης 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής. Πρόκειται για ακίνητο, κυριότητας του ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευαστεί σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του, ενώ για την ολοκλήρωσή του εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού. Αυτές τις εργασίες, σε περίπτωση που ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί, θα αναλάβει να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του τεχνικού έργου. Σημειώνεται πως οι εργασίες που έχουν μέχρι στιγμής γίνει στο συγκεκριμένο εμπορευματικό συγκρότημα υλοποιήθηκαν σε δύο φάσεις και συγχρηματοδοτήθηκαν από το ταμείο συνοχής και το ευρωπαϊκό ταμείο περιφερειακής ανάπτυξης, κατά τις περιόδους 1994-1999, 2000-2006 (α΄ φάση ανάπτυξης) και 2007-2013 (β΄ φάση ανάπτυξης). Ο χώρος παραχώρησης θα αποτελείται από σιδηροδρομικό σταθμό, χώρο μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, χώρο μεταφόρτωσης οχημάτων κ.ά.

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 561 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ όπως είχε αναφέρει η διακήρυξη του διαγωνισμού, η ηλεκτρονική αποσφράγιση των φακέλων με την προσφορά προγραμματίζεται για τις 5 Δεκεμβρίου. Προσφάτως κυρώθηκε στη Βουλή και η σύμβαση παραχώρησης του γειτονικού εμπορευματικού κέντρου (logistic center) στο Θριάσιο (Θριάσιο Ι), γεγονός που σηματοδοτεί και την έναρξη υλοποίησης του έργου από τον ανάδοχο, την κοινοπραξία των εταιρειών Goldair και ETBA BΙΠΕ. Οπως ανέφερε πρόσφατα, με την κύρωση της σύμβασης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, η επένδυση στο Θριάσιο ύψους 200 εκατ. αφορά ένα έργο 240.000 τ.μ. σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων, το οποίο θα συνδέεται με όλα τα δίκτυα μεταφοράς, δηλαδή το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον ΔΑΑ, το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως το Θριάσιο ΙΙ αποτελεί ένα πρότζεκτ που αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις, κάτι που αποτυπώθηκε και στο μικρό ενδιαφέρον που υπάρχει για την αξιοποίησή του. Ωστόσο, σε περίπτωση που στεφθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός, τότε μελλοντικά θα μπορούσαν να γίνουν συνέργειες με το Θριάσιο Ι αναβαθμίζοντας συνολικά τη θέση της Ελλάδας στον κλάδο των logistics.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή