Συνεχίστηκε και το 2022 η άνοδος της «Παπουτσάνης»

Συνεχίστηκε και το 2022 η άνοδος της «Παπουτσάνης»

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 29% και οι εξαγωγές 36% σε σχέση με το 2021

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανάπτυξη για έβδομη συνεχή χρονιά και μάλιστα με σταθερά διψήφιο ρυθμό σημείωσε το 2022 η «Παπουτσάνης», συνεχίζοντας να εμφανίζει εντυπωσιακά αποτελέσματα και να αποτελεί πλέον μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής σαπουνιών και ξενοδοχειακών καλλυντικών στην Ευρώπη, μόλις 12 χρόνια μετά την περίοδο που αρκετοί πίστευαν ότι η ιστορική εταιρεία όδευε προς την πτώχευση. Ο τζίρος της «Παπουτσάνης» έχει σχεδόν τετραπλασιασθεί μέσα σε μόλις επτά χρόνια, ενώ οι εξαγωγές της το ίδιο διάστημα επταπλασιάστηκαν και πλέον την τελευταία διετία αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε το 2022 σε 70,8 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 29% σε σύγκριση με το 2021. Η αξία των εξαγωγών για την «Παπουτσάνης» ανήλθε σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34 εκατ. ευρώ το 2021 και αντιπροσωπεύει το 66% του συνολικού κύκλου εργασιών, παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 36%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 ο συνολικός τζίρος της εταιρείας ήταν μόλις 18 εκατ. ευρώ και οι εξαγωγές της 6,5 εκατ. ευρώ.

Το κρίσιμο στοιχείο, ειδικά για τη χρονιά που πέρασε, τη χρονιά των ανατιμήσεων, είναι ότι η αύξηση του τζίρου της οφείλεται κατά το ήμισυ στην αύξηση των τιμών και κατά το ήμισυ στην αύξηση του όγκου πωλήσεων. Οπως επισημαίνει η εταιρεία, «οι αυξήσεις στις τιμές πώλησης αφορούν όλες τις κατηγορίες, με μεγαλύτερη όμως βαρύτητα στις παραγωγές για τρίτους και ειδικές σαπωνόμαζες, όπου συχνά τα αντίστοιχα συμβόλαια με τους πελάτες προβλέπουν αυτόματες αναπροσαρμογές τιμών ανάλογα με την εξέλιξη του κόστους υλών, σε συμφωνημένα χρονικά διαστήματα».

Αν και κατεγράφη αύξηση πωλήσεων και στις τέσσερις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η «Παπουτσάνης», τα πλέον ισχυρά «χαρτιά» της είναι η παραγωγή προϊόντων για τρίτους (επώνυμα προϊόντα για λογαριασμό πολυεθνικών, αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για αλυσίδες σούπερ μάρκετ), τα οποία το 2022 συνετέλεσαν κατά 43% στα συνολικά της έσοδα και οι σαπωνόμαζες (που συνεισέφεραν το 20%), με την «Παπουτσάνης» να εξελίσσεται σε έναν από τους κυριότερους προμηθευτές σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Ισχυρό χαρτί» της εταιρείας η παραγωγή προϊόντων για τρίτους, καθώς εξελίσσεται σε έναν από τους κυριότερους προμηθευτές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ειδικότερα, τα έσοδα από τη δραστηριότητα της παραγωγής προϊόντων για τρίτους αυξήθηκαν το 2022 κατά 12% σε σχέση με το 2021, με την αύξηση να αποδίδεται στη διεύρυνση των συνεργασιών με τις πολυεθνικές εταιρείες.

Οι πωλήσεις από τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 8%, παρά την πτωτική πορεία της αγοράς του λιανεμπορίου και κυρίως της αγοράς αντισηπτικών, της οποίας η αξία μειώθηκε κατά 43% το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων της «Παπουτσάνης», εξαιρουμένων των αντισηπτικών, αλλά συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων των προϊόντων «Αρκάδι» (σ.σ. την οποία εξαγόρασε η «Παπουτσάνης» μέσα στο 2022) αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2021.

Κατά 98% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων, εξέλιξη αναμενόμενη, καθώς το 2022 λειτούργησε πλήρως ο τουρισμός και η ξενοδοχειακή αγορά σε αντίθεση με το 2021. Οι πωλήσεις στην κατηγορία αυτή ήταν αυξημένες σε σύγκριση και με το 2019, κατά 51%, χάρη στη διεύρυνση των συνεργασιών της «Παπουτσάνης» με υφιστάμενους πελάτες και την προσθήκη νέων.

Τέλος, στις πωλήσεις σαπωνομαζών καταγράφηκε αύξηση 54% το 2022 σε σύγκριση με το 2021.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή