Έρχονται 100 καινούργια αρθρωτά λεωφορεία

Έρχονται 100 καινούργια αρθρωτά λεωφορεία

Η Iveco, ανάδοχος στον πρώτο διαγωνισμό – Σε εκκρεμότητα άλλοι τρεις για ακόμα 550 οχήματα

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο βήμα για τον νέο στόλο λεωφορείων του ΟΑΣΑ ολοκληρώθηκε, καθώς το υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στην ανακήρυξη ως προσωρινού αναδόχου της Iveco για το τμήμα ευρύτερου διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. H Iveco, η οποία στην Ελλάδα εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοντέλλη, θα προμηθεύσει το υπουργείο με 100 αρθρωτά αστικά λεωφορεία 18 μέτρων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Αυτού του μήκους τα λεωφορεία, όταν πρωτοήρθαν πριν από δεκαετίες στους ελληνικούς δρόμους, απέκτησαν –και διατηρούν ακόμη μεταξύ των μεγαλύτερων σε ηλικία– τον χαρακτηρισμό «δεινόσαυροι».

H ιταλογαλλική εταιρεία ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος με προσφερόμενη τιμή 385.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ για το κάθε λεωφορείο, που μεταφράζεται σε συνολική επένδυση 38,5 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Ωστόσο, σε εκκρεμότητα παραμένουν τρεις ακόμη διαγωνισμοί για την προμήθεια συνολικά άλλων 550 λεωφορείων. Μάλιστα επειδή στις 17 Ιανουαρίου έληξε η ισχύς των προσφορών και των εγγυητικών επιστολών που είχαν κατατεθεί πέρυσι στον σχετικό διαγωνισμό του υπουργείου, ζητήθηκε από τους υποψηφίους η ανανέωση τόσο των προσφορών όσο και των εγγυητικών για άλλους 10 μήνες. Επί του παρόντος, πάντως, παραμένει αδιευκρίνιστο ποιοι από τους υποψηφίους θα συμμορφωθούν και θα συνεχίσουν στον διαγωνισμό ή αν θα δοθούν ακριβότερες προσφορές, καθώς έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις εξαιτίας της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών που έχει επέλθει στο μεσοδιάστημα.

Επιπλέον, εκκρεμεί η εξέλιξη γύρω από την ένσταση υποψηφίου που υπέβαλε προσφορά, αλλά αποκλείστηκε στους δύο από τους τρεις εναπομείναντες διαγωνισμούς, η οποία μάλιστα φέρεται να έχει συζητηθεί και να διατηρεί εκτός διαγωνισμού την εν λόγω εταιρεία. Υπάρχει δικαίωμα προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά πηγές του υπουργείου Μεταφορών αναφέρουν πως ο Ελληνας εκπρόσωπος του αποκλεισθέντα υποψηφίου έχει δεσμευθεί ότι δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια κλιμάκωση που θα προκαλούσε περαιτέρω καθυστερήσεις στην προμήθεια των λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Από τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο ένας αφορά 200 λεωφορεία 12 μέτρων με κινητήρες καύσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG). Σε αυτόν προσφορές υπέβαλαν η ιταλογαλλική Iveco (που έχει ήδη ανακηρυχθεί, όπως προαναφέρθηκε, ανάδοχος για τα 200 αρθρωτά) και η τουρκοϊταλική ΙΙΑ.

Ενας δεύτερος διαγωνισμός σε εξέλιξη αφορά 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλιόμετρων, στην τελική φάση έχουν προκριθεί η ισπανική Irizar που εκπροσωπείται από τον όμιλο Σαρακάκη και η κινεζική Yutong Bus που εκπροσωπείται από τον όμιλο Κοπελούζου, ενώ αποκλείστηκε, όπως προαναφέρθηκε, η κινεζική BYD, που εκπροσωπείται από τον όμιλο Πετρόπουλου, επειδή ο φάκελος της προσφοράς της κρίθηκε ανεπαρκής. Η BYD υπέβαλε ένσταση στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχει απορρίψει την ένσταση αφήνοντάς τη εκτός διαγωνισμού. Η BYD συμμετέχει και στον τρίτο από τους εκκρεμείς διαγωνισμούς για 100 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτονομίας 135 χιλιομέτρων στον οποίο έχουν επίσης υποβάλει προσφορές η Irizar, η βελγική Van Hool που εκπροσωπείται από τον όμιλο Σφακιανάκη και η Iveco. Αρχικά είχε προκηρυχθεί μαζί με τους παραπάνω και διαγωνισμός για την προμήθεια υβριδικών λεωφορείων, ωστόσο σε αυτόν δεν κατέβηκε κανείς και ως εκ τούτου παραμένει άγονος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή