Επενδυτικό ενδιαφέρον για το εμπορικό σήμα «Diana»

Επενδυτικό ενδιαφέρον για το εμπορικό σήμα «Diana»

Μεταξύ των «μνηστήρων» και η χαρτοβιομηχανία «Γλάρος» του Σκλαβενίτη

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τουλάχιστον δύο αναμένεται να είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι «μνηστήρες» για την απόκτηση των εμπορικών σημάτων της «Χαρτοποιίας Θράκης», που έγινε γνωστή στο ελληνικό κοινό με τα χαρτιά «Diana».

Τα εμπορικά σήματα της εταιρείας που πτώχευσε το 2012 βγαίνουν σε πλειστηριασμό την ερχόμενη Τετάρτη 25 Ιανουαρίου με τιμή εκκίνησης τις 995.200 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», στους ενδιαφερόμενους περιλαμβάνεται και η χαρτοβιομηχανία «Γλάρος» η οποία παράγει τα ομώνυμα χαρτικά και ανήκει στην οικογένεια Σκλαβενίτη της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Για ποιο λόγο να θέλει να αποκτήσει κάποιος το εμπορικό σήμα «Diana»; Αν και η χαρτοποιία δεν έχει παρουσία στην Ελλάδα εδώ και δέκα και πλέον χρόνια, τα σήματα είναι αναγνωρίσιμα στις μεγαλύτερες ηλικίες με τη μεγαλύτερη απήχηση να καταγράφεται στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα καταναλωτών για την κατηγορία του χαρτιού, την οποία διενήργησε η εταιρεία Netrino, στην ερώτηση «Ποια μάρκα χαρτιού αναγνωρίζετε;» το 60,7% των ερωτηθέντων αναγνώρισε το σήμα Diana, αν και αυτό απουσιάζει από τα ράφια της αγοράς εδώ και χρόνια.

Μάλιστα, συγκέντρωσε το 5ο υψηλότερο ποσοστό με μικρή απόσταση από το σήμα που κατετάγη τέταρτο. Την υψηλότερη αναγνωρισιμότητα (94,5%) είχε το σήμα Softex, ακολουθεί το σήμα Zewa με 82,6%, Γλάρος με 74,1% και Kleenex με 62,2%.

Αν και εδώ και μία δεκαετία δεν έχει παρουσία στην Ελλάδα, αποτελεί μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες μάρκες.

Μετά την Diana ακολουθούν σήματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας. Ενδιαφέρον έχει εξάλλου το γεγονός ότι στην ερώτηση «Ποια μάρκα χαρτιού υγείας ή κουζίνας χρησιμοποιείτε;», ερώτηση στην οποία οι συμμετέχοντες έδιναν αυθόρμητες απαντήσεις, το σήμα Diana καταλαμβάνει ένα ποσοστό 1,5%, παρά το γεγονός ότι απουσιάζει από τα ράφια της αγοράς. Η απάντηση για το σήμα Diana δόθηκε από άτομα ηλικίας 45 ετών και άνω. Το σήμα Diana εμφανίζεται πιο δημοφιλές στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, κάτι που σχετίζεται με το γεγονός ότι η έδρα της εταιρείας ήταν στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ξάνθη.

Επιπλέον, το 77,6% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θυμάται το χαρτί Diana, ενώ σε ερώτηση που απευθύνθηκε σε αυτούς για το εάν θα το αγόραζαν στην περίπτωση που κυκλοφορούσε ξανά, το 81,4% απάντησε θετικά.

Το χρονικό

Η Χαρτοποιία Θράκης ιδρύθηκε το 1980 από τον Παύλο Ζερίτη στην περιοχή Μάγγανα Ξάνθης, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος επεκτάθηκε στην Αίγυπτο, τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία. Στην Αίγυπτο δημιούργησε το 1985 την Pyramids Paper Mills SA, το 1994 εξαγόρασε μία χαρτοποιία στην Ουγγαρία, ενώ τρία χρόνια μετά εξαγόρασε τη χαρτοποιία Belana στη Βουλγαρία. Το 2000 εξαγόρασε τη βιομηχανία ανακύκλωσης Budafok Recycling στην Ουγγαρία, από την οποία αποεπένδυσε πέρυσι, ενώ το 2004 ο όμιλος Ζερίτη εισήλθε στον κλάδο του real estate.

Αν και η άλλοτε κραταιά βιομηχανία στην Ξάνθη οδηγήθηκε στην πτώχευση, ο όμιλος εξακολουθεί να έχει κανονική δραστηριότητα στη Βουλγαρία με τη χαρτοποιία Belana, κάνοντας μάλιστα εξαγωγές στην Ελλάδα, και στο real estate με εμπορικά ακίνητα και κατοικίες στην Ελλάδα και στην Ουγγαρία. Τον Δεκέμβριο του 2011 η εταιρεία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, με τη σχετική απόφαση να εκδίδεται τον Απρίλιο του 2012 και την εταιρεία να κλείνει αφήνοντας στην ανεργία περί τους 180 εργαζομένους, τους οποίους μάλιστα δεν είχε πληρώσει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή