Επέκταση σε νέα κατηγορία προϊόντων σχεδιάζει η «Παπουτσάνης»

Επέκταση σε νέα κατηγορία προϊόντων σχεδιάζει η «Παπουτσάνης»

Επενδύει στην παραγωγή απορρυπαντικών για την εγχώρια και τις διεθνείς αγορές

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ανάπτυξη της κατηγορίας των απορρυπαντικών κόντρα σε πολυεθνικούς κολοσσούς και η περαιτέρω ενίσχυση των δικών της σημάτων στη λιανική και στην ξενοδοχειακή αγορά, προκειμένου να μειωθεί η εξάρτησή της από τις πωλήσεις προς τους βιομηχανικούς πελάτες, αποτελούν τους κεντρικούς στόχους της «Παπουτσάνης» για το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, για την παραγωγή των απορρυπαντικών, που αποτελεί νέα κατηγορία για την εταιρεία, στην οποία εισήλθε πέρυσι μέσω της εξαγοράς της ιστορικής βιομηχανίας «Αρκάδι», η διοίκηση της εισηγμένης διερευνά γραμμές παραγωγής στο εξωτερικό –καθώς το εργοστάσιο στην Ελλάδα αφορά κυρίως την παρασκευή καλλυντικού σαπουνιού–, ενώ εκτός από τα δικά της σήματα αναμένεται να παράγει απορρυπαντικά και για λογαριασμό τρίτων.

Οι νέες σειρές απορρυπαντικών προγραμματίζεται να κυκλοφορήσουν στην εγχώρια αγορά εντός του 2023, ενώ σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσουν οι αγορές του εξωτερικού. Στόχος της διοίκησης σε ορίζοντα διετίας είναι μερίδιο της τάξεως του 3%-5%, στόχος που θεωρείται αρκετά φιλόδοξος δεδομένης της κυριαρχίας πολυεθνικών κολοσσών στην κατηγορία των απορρυπαντικών. Η «Παπουτσάνης» θα εστιάσει σε προϊόντα που υπηρετούν τις αρχές της βιωσιμότητας, προϊόντα που θα απαιτούν τη χρήση λιγότερου πλαστικού, χημικών και νερού, όπως είναι για παράδειγμα απορρυπαντικά σε κάψουλες. Ακόμη και οι συνεργασίες της με πολυεθνικές θα αφορούν προϊόντα με αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς η εταιρεία δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση να μετατραπεί σε εταιρεία «φασονατζή» απορρυπαντικών.

Η διοίκηση της «Παπουτσάνης» βλέπει ευκαιρία στην κατηγορία των απορρυπαντικών, ποντάροντας στη σχέση που έχει χτίσει με τους καταναλωτές και στις άλλες κατηγορίες, και βασίζεται πολύ στη σχέση καλής ποιότητας – συμφέρουσας τιμής (value for money) καθώς και στο γεγονός ότι οι πολυεθνικές βρίσκονται σε φάση αποεπένδυσης όσον αφορά το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση στην ελληνική αγορά.

Ο έτερος στόχος είναι να αυξηθεί στο 50%, από 30% που είναι σήμερα, η συμμετοχή στον τζίρο της εταιρείας των επώνυμων προϊόντων λιανικής και των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων. «Το brand έχει τη δική του αξία. Δεν φοβόμαστε ότι θα χάσουμε το άλλο κομμάτι των βιομηχανικών πελατών. Εχουμε φτάσει σε ένα σημείο εξυγίανσης του brand που επενδύουμε περισσότερο σε αυτό. Παλιότερα ήταν το χειρότερο κομμάτι, το κομμάτι με τη μικρότερη συνεισφορά στις πωλήσεις», επισήμανε χθες ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της «Παπουτσάνης», στη διάρκεια της παρουσίασης της εταιρείας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών.

Η εταιρεία στοχεύει και στην περαιτέρω ενίσχυση των σημάτων της στη λιανική και στην ξενοδοχειακή αγορά.

Αναφερόμενος στις προοπτικές για το 2023, ο ίδιος εκτίμησε ότι θα είναι μεν καλύτερο από το 2022, χωρίς όμως να έχει εκλείψει ο παράγοντας «αβεβαιότητα». Η εταιρεία αναμένει αύξηση του όγκου πωλήσεων στα επίπεδα του 10%-15%, αλλά και βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, που το 2022 συμπιέστηκαν λόγω των ανατιμήσεων. Η θετική προοπτική βασίζεται στην αύξηση των εξαγωγών, στη διεύρυνση των υφιστάμενων συνεργασιών και στην έναρξη νέων, καθώς βεβαίως και στην επέκταση της εταιρείας στην κατηγορία των απορρυπαντικών.

Φέτος, εξάλλου, η εταιρεία για το α΄ τρίμηνο του 2023 έχει συμφωνήσει με τους βιομηχανικούς πελάτες της τον επιμερισμό του κόστους ενέργειας, κάτι που δεν είχε γίνει πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιπλέον επιβάρυνση της εταιρείας στο εννεάμηνο του 2022 μόνο από την ενέργεια ήταν 2 εκατ. ευρώ, ίση με το 3% των πωλήσεων.

Οσον αφορά τις ανατιμήσεις στα προϊόντα που κατευθύνονται στη λιανική, η εταιρεία προχώρησε το 2022 σε ανατιμήσεις μεσοσταθμικά 6,5%-7%, έναντι ανατιμήσεων της τάξεως του 15%-20% στις οποίες προχώρησε η αγορά. Εντός του α΄ τριμήνου του 2023 η εταιρεία θα προβεί σε ανατιμήσεις, τις οποίες οι λιανέμποροι μπορούν να περάσουν στις τιμές μέσα στο επόμενο δίμηνο, ανατιμήσεις οι οποίες στην ουσία οφείλονται στις αυξήσεις των πρώτων υλών το 2022.

Τέλος, το 2023 προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ, με την έμφαση το επόμενο διάστημα να δίνεται στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή