Τέλος στη συμμαχία MSC – Maersk για μεταφορά κοντέινερ

Τέλος στη συμμαχία MSC – Maersk για μεταφορά κοντέινερ

Οι δύο κορυφαίες εταιρείες σε επίπεδο όγκου φορτίων ανακοίνωσαν ότι από τον Ιανουάριο του 2025 διακόπτουν τη συνεργασία τους

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε διακοπή της συνεργασίας τους προχωρούν οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμια κλίμακα ενόσω εντείνεται ο ανταγωνισμός στις διεθνείς μεταφορές. Ο λόγος για την MSC Mediterranean Shipping Company και τη Maersk, δύο κορυφαίες εταιρείες σε επίπεδο όγκου φορτίων, οι οποίες ανακοίνωσαν σήμερα ότι από τον Ιανουάριο του 2025 διακόπτουν τη συνεργασία τους. «Η MSC και η Maersk αναγνωρίζουν ότι από την υπογραφή της δεκαετούς συμφωνίας τους το 2015 έχουν αλλάξει πολλά. Η διακοπή της συνεργασίας τους με την επωνυμία 2Μ ανοίγει τον δρόμο σε αμφότερες τις εταιρείες να συνεχίσουν να ακολουθούν τις στρατηγικές τους», αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση. Επισημαίνεται, επίσης, πως η απόφαση δεν έχει άμεση επίπτωση στους πελάτες τους και ότι «ανυπομονούν να συνεχίσουν την ισχυρή συνεργασία τους κατά τη διάρκεια της υπολειπόμενης συμπεφωνη-μένης περιόδου».

Το 2022 η MSC ξεπέρασε τη Maersk και κατέστη η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης, ενώ εκμεταλλεύθηκε την πρόσφατη ανάπτυξη του κλάδου προκειμένου να λανσάρει ένα πρόγραμμα παραγγελίας νέων και αγοράς υφιστάμενων πλοίων. Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα των Financial Times, η MSC υπό τη διοίκηση του Ζόρεν Τοφτ, ο οποίος παλαιότερα ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος στη Maersk, έχει αναπτυχθεί ταχύτατα. Μάλιστα, οι αναλυτές εκτιμούν πως δεν έχει ανάγκη τη συνεργασία 2Μ. Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί πως οι δύο εταιρείες μαζί ελέγχουν τα δύο πέμπτα του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς φορτίων διά θαλάσσης. Η συνεργασία 2Μ επιτρέπει στους πελάτες αμφοτέρων των κολοσσών να εκτελούν συχνότερα δρομολόγια σε σχέση με τον αριθμό που θα τους προσέφερε μια μεμονωμένη εταιρεία.

Η Maersk από την πλευρά της υποστήριξε ότι η λήξη της συνεργασίας 2Μ ευθυγραμμίζεται με την πρόσφατη αλλαγή στρατηγικής, μέσω της οποίας επικεντρώνεται στην παροχή υπηρεσιών στον κλάδο διαχείρισης συστημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας, καλύπτοντας την όλη διάρκεια της μεταφοράς, από τις αποθήκες μέχρι και την παράδοση στον πελάτη. Τα τελευταία χρόνια, όπως εν κατακλείδι επισημαίνεται, ο όμιλος έχει πραγματοποιήσει μια σειρά εξαγορών ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων προκειμένου να ενισχύσει τη δραστηριότητά του στον τομέα της διαχείρισης συστημάτων τροφοδοτικής αλυσίδας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή