Εμπόριο: Ιδιαίτερα ανθεκτικά αποδεικνύονται τα φυσικά καταστήματα

Εμπόριο: Ιδιαίτερα ανθεκτικά αποδεικνύονται τα φυσικά καταστήματα

Υψηλότερης αξίας αγορές από τους καταναλωτές σε σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις αγορές τόσο από τα φυσικά καταστήματα όσο και από το online κανάλι αγορών επιλέγουν πλέον οι Ελληνες καταναλωτές, οι οποίοι ακολουθώντας τη διεθνή πεπατημένη επιδιώκουν να πραγματοποιούν τις αγορές τους από διαφορετικά κανάλια αγορών. Σήμερα, αν και το 76% των Ελλήνων κάνει ηλεκτρονικά τις αγορές του, η δυναμική του φυσικού σημείου δεν εξασθενεί, καθώς μετά την πανδημία αρκετός κόσμος έχει ανάγκη να βγει έξω για να κάνει τα ψώνια του. Σύμφωνα με έρευνα των Focus Bari και Plushost, την οποία επικαλείται ο ΣΕΠΕ, οι Ελληνες δαπανούν κατά μέσον όρο 644 ευρώ σε φυσικά καταστήματα και 510 ευρώ για αγορές από το Διαδίκτυο. Η μέση δαπάνη για αγορές σε φυσικά καταστήματα από τους νέους ηλικίας 16-34 ετών διαμορφώνεται στα 623 ευρώ, ενώ για τις ηλικίες άνω των 65 μειώνεται κατά σχεδόν 100 ευρώ και διαμορφώνονται στα 519 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα online καταστήματα, η μέση δαπάνη των νέων ηλικίας 16-34 ετών ανέρχεται στα 538 ευρώ, με τους άνω των 65 να ξοδεύουν 408 ευρώ.

Οπως δείχνει η έρευνα, το τελευταίο δίμηνο το 95% των ερωτηθέντων απάντησε ότι έχει πραγματοποιήσει αγορές από φυσικό κατάστημα, ενώ το 78% από e-shop. Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές στην Ελλάδα προτιμούν τις αγορές από το online κανάλι: λόγω καλύτερων τιμών και προσφορών (74%), επειδή εξοικονομούν χρόνο (62%) και γλιτώνουν τη μετακίνηση προς το φυσικό κατάστημα (55%).

Το 50% απαντάει ότι ψωνίζει online επειδή βρίσκει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών και το 49% ότι μέσω των ηλεκτρονικών παραγγελιών γλιτώνει αναμονή και ουρές στα φυσικά καταστήματα. Οσον αφορά τα φυσικά καταστήματα, τα επιλέγουν λόγω της δυνατότητας άμεσης παραλαβής του προϊόντος (69%) και της δυνατότητας φυσικής επαφής με το προϊόν (65%).

Η πανελλαδική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2022 σε δείγμα 700 καταναλωτών ηλικίας 16-74 ετών, δείχνει ακόμη ότι το κυρίαρχο μέσο πληρωμών στα φυσικά καταστήματα, όσο και στο ψηφιακό κανάλι, είναι η χρεωστική κάρτα: με 44% στην πρώτη περίπτωση και 46% στη δεύτερη.

Στα φυσικά καταστήματα ο δεύτερος πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμών είναι τα μετρητά με 37%, ενώ στο Διαδίκτυο η αντικαταβολή με 19%. Πρώτα σε διείσδυση στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών είναι τα φάρμακα και τα συμπληρώματα διατροφής, με ποσοστό 86% να κάνει αυτού του είδους τις αγορές.

Ακολουθούν: τα ρούχα με 72%, τα καλλυντικά με 69%, τα εσώρουχα και μαγιό με 61%, η αθλητική ένδυση και υπόδηση με 61%, τα βιβλία με 57% και τα είδη δώρων με 54%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή