Σύνδεση Ιονίας Οδού με τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς

Σύνδεση Ιονίας Οδού με τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς

Το έργο θα διευκολύνει τη μετάβαση από την πόλη των Ιωαννίνων στην ελληνοαλβανική μεθόριο

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα νέο έργο, που θα διευκολύνει τη σύνδεση των Ιωαννίνων με την ελληνοαλβανική μεθόριο, ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται για τον άξονα που θα συνδέσει τα Ιωάννινα –ουσιαστικά από το τέλος της Ιονίας Οδού– με τον συνοριακό σταθμό Κακαβιάς. Το έργο έχει περάσει από πολλά κύματα τα τελευταία χρόνια: χαρακτηριστικό είναι ότι απορρίφθηκε στο παρελθόν η ανάθεσή του στην Ιόνια Οδό, η ένταξή του αρχικά στο ΕΣΠΑ και μετά στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το έργο ανασχεδιάστηκε ώστε να μειωθεί το κόστος του και να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το έργο, λοιπόν, μετά τον ανασχεδιασμό του θα έχει μήκος 70 χλμ. και προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ (ακόμα 92 εκατ. ευρώ έχουν προεγγραφεί στο ΕΣΠΑ για αρχαιολογικές εργασίες, μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφελείας και απαλλοτριώσεις). Ο δρόμος θα έχει δύο λωρίδες (συν ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ. (η βασική διαφοροποίηση από τον αρχικό σχεδιασμό, ώστε να μπορεί να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ είναι η μείωση της διατομής του δρόμου). Το έργο πρόκειται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ χωρισμένο σε δύο τμήματα:

– Στην κατασκευή του τμήματος από τον ανισόπεδο κόμβο Ιονίας Οδού με την Εγνατία Οδό έως τον ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου, μήκους 46,4 χλμ. Το τμήμα αυτό θα περιλαμβάνει έξι κόμβους: Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου, Γραμμενοχωρίων, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυών και Καλπακίου.

– Στην αναβάθμιση του τμήματος Καλπακίου – Κακαβιάς, μήκους 23,11 χλμ. Το δεύτερο τμήμα θα κατασκευαστεί με προαίρεση.

Την προϊστορία του έργου σχολίασε και ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. «Είναι ένα έργο εμβληματικό, που άρχισε να σχεδιάζεται και να συζητιέται πριν από το 2005», ανέφερε. «Το έργο αυτό έχει εθνική διάσταση, αναδεικνύει την περιοχή και τη συνδέει με την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και την Ηπειρο με τα Δυτικά Βαλκάνια. Είναι ένα έργο που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, ένα έργο που βγάζει περιοχές από την απομόνωση».

Το έργο έχει ορίζοντα κατασκευής τεσσάρων ετών και με τη λειτουργία του θα διευκολύνει τη σύνδεση με την Αλβανία αλλά και την ασφάλεια του τοπικού δικτύου που θα «απαλλαχθεί» από τον φόρτο των βαρέων οχημάτων. Παράλληλα θα «ανακουφίσει» την κυκλοφορία γύρω από τα Ιωάννινα, εκτρέποντας σημαντικούς φόρτους που σήμερα εξυπηρετούνται από την περιφερειακή οδό Ιωαννίνων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή