Ζήτημα χρόνου τα επιβατικά αεροπλάνα με κινητήρες υδρογόνου

Ζήτημα χρόνου τα επιβατικά αεροπλάνα με κινητήρες υδρογόνου

Νεοφυείς εταιρείες και μεγάλοι κατασκευαστές φιλοδοξούν να παρουσιάσουν στην αγορά μικρά μοντέλα μέσα στην επόμενη πενταετία

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο ευρωπαϊκός κολοσσός αεροναυπηγικής Airbus δεν είναι ο μόνος κατασκευαστής που πειραματίζεται με κινητήρες υδρογόνου. Μακριά από τα μάτια της δημοσιότητας, η γερμανική νεοφυής εταιρεία H2Fly με έδρα τη Στουτγάρδη φτιάχνει το δικό της αεροπλάνο υδρογόνου, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle, ενώ φιλοδοξεί να το δει στους αιθέρες πριν από την Airbus. Ηδη από το 2016 η γερμανική εταιρεία είχε πραγματοποιήσει πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις με ένα τετραθέσιο αεροσκάφος. Το HY4, όπως ονομαζόταν, ήταν τότε, σύμφωνα με το γερμανικό Κέντρο Αεροπορίας και Διαστήματος, το μεγαλύτερο αμιγώς με υδρογόνο κινούμενο αεροσκάφος. Μέσα στα επόμενα χρόνια το μέγεθος του αεροσκάφους θα δεκαπλασιαστεί. Πρόκειται για ένα Dornier 40 θέσεων με αυτονομία 2.000 χιλιομέτρων, δηλώνει ο επικεφαλής της H2Fly Γιόζεφ Κάλο, ευελπιστώντας ότι με το αεροσκάφος αυτό θα τεθούν τα θεμέλια για την εμπορική αξιοποίηση αεροσκαφών υδρογόνου. Ανάλογες δοκιμές γίνονται και αλλού, όπως αυτές της αμερικανοβρετανικής εταιρείας ZeroAvia, για παράδειγμα. Ειδικότερα, πραγματοποίησε το 2020 την παρθενική της πτήση με ένα 6θέσιο αεροσκάφος και τον Ιανουάριο έκανε πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις με ένα 9θέσιο. Για λόγους ασφαλείας, μόνον ένας από τους δύο κινητήρες κινούνταν με ηλεκτρική ενέργεια από κυψέλες υδρογόνου. Ο άλλος ήταν συμβατικός κινητήρας κηροζίνης.

Σύμφωνα με τον Μπγερν Νάγκελ από το γερμανικό Κέντρο Αεροπορίας και Διαστήματος, διάφορες νεοφυείς επιχειρήσεις αλλά και καταξιωμένοι κατασκευαστές φιλοδοξούν μέσα στην επόμενη πενταετία να παρουσιάσουν στην αγορά αεροσκάφη υδρογόνου με μέχρι 19 θέσεις. Εκτιμά μάλιστα πως «αεροσκάφη μικρών αποστάσεων με περίπου 70 θέσεις μπορεί να γίνουν πραγματικότητα μέσα στην επόμενη δεκαετία». Η κατασκευάστρια κινητήρων MTU Aero, για παράδειγμα, επιδιώκει την παραγωγή κινητήρων με κυψέλες υδρογόνου για αεροσκάφη που μεταφέρουν 50 έως 100 επιβάτες σε απόσταση πάνω από 1.800 χιλιόμετρα. «Με την αυτονομία αυτή καλύπτονται τα δύο τρίτα των αποστάσεων εντός Ευρώπης», δήλωνε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλός της, Λαρς Βάγκνερ, στην εφημερίδα Münchner Merkur. Από την πλευρά της, η Airbus επιδιώκει έως το 2035 να λανσάρει στην αγορά ένα επιβατικό αεροσκάφος 100-200 θέσεων, το οποίο θα είναι αντίστοιχο του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων Α320neo. Ο Μπγερν Νάγκελ κάνει λόγο για μεγάλη πρόκληση, εμφανίζεται, ωστόσο, αισιόδοξος.

Υπογραμμίζει ότι στην αρχή θα υπάρχουν λίγα αεροπλάνα υδρογόνου, τα οποία θα πραγματοποιούν περιορισμένο αριθμό ταξιδιών μικρών και μεσαίων αποστάσεων. Κατά την άποψη του Γερμανού ειδικού, τα πρώτα χρόνια θα χρειαστεί μικρός αριθμός αεροδρομίων με την κατάλληλη υποδομή ανεφοδιασμού αεροσκαφών υδρογόνου. «Η κατάσταση θα μοιάζει αρχικά με τις ελλείψεις στον ανεφοδιασμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων», επεξηγεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή