Στα 20 δισ. ευρώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2022

Στα 20 δισ. ευρώ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2022

Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας θα πρέπει να διατηρηθεί, υπογράμμισε η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μελών της Ενωσης

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας θα πρέπει να διατηρηθεί, υπογράμμισε η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, κατά την ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μελών της Ενωσης.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε, η ελληνόκτητη ναυτιλία, με 5.500 πλοία, εκπροσωπεί το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 60% της ευρωπαϊκής. Ελέγχει διεθνώς το 25% του στόλου φορτηγών μεταφοράς χύδην φορτίου, το 31% του στόλου δεξαμενοπλοίων, το 23% του στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), το 16% του στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, καθώς και το 8% του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ελέγχει το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 80% των πλοίων LNG και το 70% των δεξαμενοπλοίων.

Μιλώντας στη γενική συνέλευση της Ενωσης η Μελίνα Τραυλού θύμισε ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα μας το 2022 ανήλθε στα 20 δισ. ευρώ, προσθέτοντας πως εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας προέρχονται από τις επενδύσεις της πλοιοκτησίας τόσο στη ναυτιλία όσο και σε άλλους κλάδους της εθνικής οικονομίας.

Η Μ. Τραυλού αναγνώρισε επίσης τη σημασία του γεγονότος πως η πολιτεία υποστήριξε τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που είχαν προκύψει σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξηγώντας ότι η όλη διαδικασία ολοκληρώθηκε με την επικαιροποίηση του νέου συνυποσχετικού, μέσω της υιοθέτησης πρόσθετης πράξης, που υπέγραψε με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών. Πρόκειται για το ζήτημα της ετήσιας οικονομικής συνεισφοράς της ποντοπόρου στα δημόσια ταμεία.

Ρεαλιστικά μέτρα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ποντοπόρου προωθεί η Μελίνα Τραυλού.

Αναφερόμενη στα περιβαλλοντικά θέματα που συνεχίζουν να κυριαρχούν σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και ευρωπαϊκών θεσμών, επισήμανε ότι η ΕΕΕ παρακολουθεί τις διεθνείς διαβουλεύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ενώ εργάζεται για την επίτευξη συμφωνίας για την αναθεώρηση της στρατηγικής του ΙΜΟ και για την επιλογή ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων μέτρων. Τις θέσεις αυτές παρέθεσε η Μελίνα Τραυλού και χθες Πέμπτη κατά τη διάρκεια ναυτιλιακού συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Παράλληλα, είπε ότι η Ενωση των εφοπλιστών υποστηρίζει την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου για την υιοθέτηση στον IMO ενός παγκοσμίου οικονομικού μέτρου που θα βασίζεται σε ένα σύστημα συνεισφοράς ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. «Είναι θετικό το γεγονός ότι στην τελευταία σύνοδο της αρμόδιας επιτροπής του ΙΜΟ καταγράφηκε σαφής προτίμηση προς αυτή την κατεύθυνση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενη στο θέμα της εφαρμογής, από την 1η Ιανουαρίου, του δείκτη έντασης άνθρακα για τη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, επισήμανε ότι απαιτείται αναθεώρηση του συστήματος, εκτιμώντας πως η συμμόρφωση με τον δείκτη θα παρουσιάσει αδυναμίες.

Μιλώντας στη γενική συνέλευση θύμισε ότι η Ενωση προχώρησε ήδη στη σύσταση ειδικής ομάδας εργασίας στο διοικητικό συμβούλιο, με στόχο να καταδειχθούν οι αδυναμίες του μέτρου, το οποίο τελικά αδικεί όλα τα πλοία. Συγκεντρώνουμε και θα αξιολογήσουμε τα δεδομένα, έτσι ώστε να διαμορφώσουμε και να προωθήσουμε προτάσεις που να μπορούν να βελτιώσουν τον κανονισμό και να μετριάσουν τις επιπτώσεις του, ανέφερε. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο τόνισε ότι το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας της ΕΕΕ αφιερώθηκε στις διαπραγματεύσεις για την ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS.

Η Μ. Τραυλού δήλωσε ότι μετά τις επισταμένες ενέργειες της ΕΕΕ, σε συντονισμό και με την Ενωση Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners Associations – ECSA), υιοθετήθηκαν σημαντικές θέσεις στην τελική συμφωνία, με μεγαλύτερη επιτυχία το ότι αναγνωρίστηκε ο καταλυτικός ρόλος του commercial operator του πλοίου, όπως και η ευθύνη αυτού για τη συμμόρφωση με το EU ETS, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή