Η «ναυμαχία» για τον έλεγχο της MIG

Η «ναυμαχία» για τον έλεγχο της MIG

Τα σχέδια εξέλιξης της Attica σε μία από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές διεθνώς, ο ρόλος της Πειραιώς και οι κινήσεις της Seajets

3' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μετεξέλιξη της Attica Group σε μία από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές του κόσμου βρίσκεται πίσω από τη μάχη για τον έλεγχο της γενικής συνέλευσης της MIG. Μάχη που οδήγησε την Τράπεζα Πειραιώς στην επιθετική αύξηση της θέσης της στη MIG και εντέλει στη δημόσια πρόταση για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της.

Η Attica Group, όταν ολοκληρωθεί και η εν εξελίξει διαδικασία απορρόφησης της ΑΝΕΚ, θα έχει –σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές στις οποίες απευθύνθηκε η «Κ»– έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως σε όρους ολικής χωρητικότητας, τη δεύτερη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση διεθνώς και έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους σε όρους χιλιομετρικής δυναμικότητας, δηλαδή μεταφοράς οχημάτων. Θα συνεχίσει, δε, να επιτελεί κρίσιμο εθνικό ρόλο διασφαλίζοντας τη δωδεκάμηνη διασύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα, προσθέτουν πηγές της αγοράς.

Στις γραμμές της Κρήτης, όπως και σε αυτές της Αδριατικής, θα ανταγωνίζεται πλέον ευθέως έναν άλλον από τους μεγαλύτερους ακτοπλόους του πλανήτη, τον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι. Στο Αιγαίο θα συνεχίσει να ανταγωνίζεται μικρότερες, ευέλικτες εταιρείες και, κυρίως, τον όμιλο της Seajets που δραστηριοποιείται κυρίως στα ταχύπλοα εποχικά, διαθέτοντας τον μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων διεθνώς.

Η αυριανή επανάληψη της έκτακτης Γ.Σ. καλείται να εγκρίνει τη συμφωνία ανταλλαγής μετοχών της Attica που κατέχει η MIG με χρέη της ύψους 443 εκατ. που κατέχει η Strix Holdings.

Είναι ακριβώς αυτός ο όμιλος, ο ισχυρός άνδρας του οποίου, Μάριος Ηλιόπουλος, επιχειρεί να αποκτήσει διαπραγματευτική ισχύ στην επόμενη ημέρα της ελληνικής ακτοπλοΐας αγοράζοντας δικαιώματα ψήφου της MIG και προκαλώντας τη μετοχική αντιπαράθεση με την Τράπεζα Πειραιώς των τελευταίων ημερών. Αντιπαράθεση που έχει εν τω μεταξύ οδηγήσει στον υπερτετραπλασιασμό της τιμής της μετοχής μέσα σε δύο μήνες, καθώς οι δύο πλευρές επιχειρούν να συγκεντρώσουν την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου. Σε αυτόν τον αγώνα προηγήθηκε με διαφορά η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ήδη την Παρασκευή το πρωί είχε αυξήσει τη θέση της από το 32% σε 10 ημέρες στο 49,34%. Αλλά αυτά τα δικαιώματα δεν ψηφίζουν στην αυριανή επανάληψη της έκτακτης γενικής συνέλευσης που καλείται να εγκρίνει τη συμφωνία ανταλλαγής μετοχών της Attica που κατέχει η MIG με χρέη της ύψους 443 εκατομμυρίων που κατέχει η Strix Holdings. Αυτή η συγγενής εταιρεία της Πειραιώς (τα οικονομικά συμφέροντα των δύο οντοτήτων δηλαδή ταυτίζονται), στην οποία η τράπεζα έχει μεταβιβάσει το σύνολο των απαιτήσεών της από τη MIG, πρότεινε στο διοικητικό συμβούλιο της τελευταίας, και αυτό συμφώνησε, την ανταλλαγή του χρέους με τις μετοχές που η MIG κατέχει στην Attica (79,38%). Η Strix θα καταστεί έτσι μέτοχος άνω του 90% στην Attica (κατέχει ήδη 12%). Ωστόσο χρειάζεται επικύρωση γενικής συνέλευσης της MIG, την καταψήφιση της οποίας επιδιώκει η πλευρά Ηλιόπουλου. Με βάση τις μετοχικές ισορροπίες που έχουν εσχάτως διαμορφωθεί εκτιμάται πως η αυριανή γενική συνέλευση, αν δεν αναβληθεί εκ νέου, θα υπερψηφίσει τη συμφωνία. Εάν αναβληθεί, τότε θα προλάβει να πιστωθεί στην Τράπεζα Πειραιώς το σύνολο των δικαιωμάτων ψήφου που έχει αγοράσει και ακόμα δεν της έχει μεταβιβαστεί, καθιστώντας την ψηφοφορία περίπατο για την Πειραιώς, εξηγούν τραπεζικές πηγές.

Η Πειραιώς επιχειρεί αφενός να ενδυναμώσει την Attica Group, αφετέρου να διασώσει την ΑΝΕΚ, στην οποία επίσης έχει αυξημένα μετοχικά και δανειακά συμφέροντα, και παράλληλα να ανατάξει τη MIG, η οποία θα μηδενίσει πρακτικά τον δανεισμό της.

Η Attica Group από την ολοκλήρωση των παραπάνω κινήσεων, εκτός από αυτή καθαυτήν τη μεγέθυνσή της και τις συνέργειες που συνεπάγεται, θα αποκτήσει το εκτόπισμα που απαιτείται για να υλοποιήσει το επιχειρησιακό σχέδιό της. Αυτό μεταξύ άλλων προβλέπει επενδυτικό – ναυπηγικό πρόγραμμα τριών σταδίων, προϋπολογισμού της τάξης του 1,1 δισεκατομμυρίου. Η πρώτη φάση, ύψους 100 εκατ., με χρηματοδότηση από ίδια κεφάλαια, το Ταμείο Ανάκαμψης και τραπεζικό δανεισμό, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί εντός της διετίας. Αφορά το λεγόμενο «πρασίνισμα» του υπάρχοντος στόλου, προκειμένου να ελαχιστοποιήσει κατά το δυνατόν το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Σε δεύτερη φάση η επιχείρηση, η αποτίμηση της οποίας αναμένεται μετά τη συγχώνευση με την ΑΝΕΚ να διαμορφωθεί άνω του ενός δισεκατομμυρίου (EV), θα υλοποιήσει ναυπηγικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της προϋπολογισμό 550 εκατ. και με στόχο τον δραστικό περιορισμό των εκπομπών άνθρακα. Σε τρίτη φάση θα αντικαταστήσει με νεότευκτα και τα νεότερα σήμερα πλοία της. Οι φιλοδοξίες της ακτοπλοϊκής, το μάνατζμεντ της οποίας έχει de facto αποδείξει πως μπορεί να πλοηγήσει την εταιρεία με επιτυχία μέσα από αλλεπάλληλες κρίσεις, έχουν ήδη φθάσει στη δυτική Μεσόγειο. Εχει αποκτήσει το 49% της Africa Morocco Link (AML) με έδρα τη Ταγγέρη, η οποία είναι ήδη η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή στις γραμμές προς την Αλγεθίρα της Ισπανίας με τέσσερα πλοία, και επεκτείνεται τώρα περαιτέρω.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή