Με «δώρα» από την εφορία η έκδοση τιμολογίων ηλεκτρονικά

Με «δώρα» από την εφορία η έκδοση τιμολογίων ηλεκτρονικά

Ταχύτερες επιστροφές φόρου, μείωση χρόνου παραγραφής υποθέσεων

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μείωση του χρόνου παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων κατά ένα ή δύο χρόνια ανάλογα με την περίπτωση, ταχύτερες επιστροφές φόρου και αποσβέσεις στο 100% για την προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για τις επιχειρήσεις οι οποίες εκδίδουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο τα τιμολόγιά τους τα οποία διαβιβάζονται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Ουσιαστικά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επεκτείνει για ακόμα ένα έτος τα φορολογικά κίνητρα που προβλέπονται για τις επιχειρήσεις και τους επιτηδευματίες που χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική τιμολόγηση στις συναλλαγές τους.

Οπως τονίζεται στο άρθρο 30 του νομοσχεδίου, «οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, που είχαν ως αποτέλεσμα να απορρυθμιστεί η κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, αποτέλεσαν τροχοπέδη για την ομαλή μετάβαση στην αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω των υπηρεσιών παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων με τη χορήγηση ευεργετημάτων της ισχύουσας διάταξης».

Με την παράταση λοιπόν της εφαρμογής των κινήτρων η κυβέρνηση και η ΑΑΔΕ στοχεύουν στην ομαλή μετάβαση των επιχειρήσεων στον νέο ηλεκτρονικό τρόπο έκδοσης τιμολογίων και παραστατικών. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με νέα διάταξη που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, επεκτείνονται και για το φορολογικό έτος 2023 τα κίνητρα που παρέχονται με το άρθρο 71ΣΤ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, προκειμένου οι επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες να επιλέξουν την αποκλειστική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης με τη χρήση των υπηρεσιών παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.

Ειδικότερα, για το έτος 2023, επιμηκύνεται ο παρεχόμενος χρόνος για την εξοικείωση των επιχειρήσεων και επαγγελματιών με την ηλεκτρονική τιμολόγηση και προσδιορίζεται ως καταληκτικός χρόνος υπαγωγής για το έτος αυτό η 30ή Ιουνίου 2023. Για όσους επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση έχουν περαιτέρω οφέλη, όπως:

• Μειώνεται στα τρία χρόνια ο χρόνος παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων για τις επιχειρήσεις που θα επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων και σε τέσσερα για τον λήπτη.

Επεκτείνονται για έναν ακόμα χρόνο τα φορολογικά κίνητρα.

• Αποσβέννυται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

• Προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.

• Ορίζεται σε σαράντα πέντε ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Σημειώνεται ότι το μέτρο ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2020 και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ μέχρι σήμερα έχουν διαβιβαστεί στο myDATA 1.895.002.822 παραστατικά συνολικής αξίας 1,29 τρισ. ευρώ από πάνω από 1,18 εκατ. επιχειρήσεις και επαγγελματίες που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA.

Στο μεταξύ, με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, καθορίζονται οι τεχνικές απαιτήσεις και οι προθεσμίες αναβάθμισης για τις περίπου 300.000 εν λειτουργία Φορολογικές Ταμειακές Μηχανές (ΦΤΜ) και ΑΔΗΜΕ (Αυτόνομες Δημοσιονομικές Μονάδες Επεξεργασίας). Με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης, οι υφιστάμενες εν λειτουργία ΦΤΜ και ΑΔΗΜΕ θα μπορούν να διασυνδέονται με τερματικά αποδοχής καρτών πληρωμών (EFT/POS), προκειμένου να μεταδίδουν σε αυτό το ποσό πληρωμής με κάρτα και ταυτόχρονα να διασφαλίζεται η έκδοση της σχετικής απόδειξης.

Για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 100.000 ευρώ, ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της αναβάθμισης ορίζεται η 30.6.2023, ενώ για τις επιχειρήσεις που ο κύκλος εργασιών υπερβαίνει τις 100.000 ευρώ, ορίζεται η 31.7.2023.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή