Ενας στους δύο Ελληνες αγόρασε smartphone το τελευταίο 12μηνο

Ενας στους δύο Ελληνες αγόρασε smartphone το τελευταίο 12μηνο

Οι δαπάνες για κινητά εκτινάχθηκαν στα 700 εκατ. το 2022, από 502 εκατ. το 2015

3' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προτεραιότητα αποτελεί για τους Ελληνες η απόκτηση «έξυπνου» κινητού, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Focus Bari για την πορεία της αγοράς ηλεκτρονικών συσκευών που έλαβε χώρα το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου σε δείγμα 1.000 ατόμων.

Οπως προκύπτει, οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας αποτελούν την πιο συχνή αγοραστική δαπάνη στην Ελλάδα, η οποία, βάσει του συγκεκριμένου κριτηρίου, καταλαμβάνει την πέμπτη θέση ανάμεσα σε 18 χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Μεξικό, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Δανία, Ιταλία, Πολωνία, Σουηδία, Αυστραλία, Κίνα, Χονγκ Κονγκ, Ινδονησία, Ινδία, Σιγκαπούρη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα). Οι τέσσερις πρώτες θέσεις ανήκουν στο Μεξικό, στην Κίνα, στα ΗΑΕ και στην Ινδία. Βάσει της έρευνας, το 44% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα αγόρασε «έξυπνο» κινητό το τελευταίο δωδεκάμηνο, με τον μέσο όρο στις υπόλοιπες χώρες να είναι 32%.

Τα κινητά αποτελούν τις πιο ευπώλητες ηλεκτρονικές συσκευές στη χώρα μας, ενώ η τιμή και οι προδιαγραφές καθορίζουν την αγοραστική επιλογή τόσο για τους Ελληνες όσο και για τους ξένους. Σε ποσοστό άνω του 60% των ερωτηθέντων η τιμή υπήρξε το βασικό κριτήριο αγοράς, ενώ η μάρκα ήταν καθοριστική για το 34% των ερωτηθέντων. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις για το 7%-8% η ασφάλεια δεδομένων και τα βιώσιμα χαρακτηριστικά της συσκευής διαδραματίζουν ρόλο στην αγορά.

Η έρευνα της Focus Bari επιβεβαιώνει την τάση σχετικά με τη μεγάλη προτίμηση των Ελλήνων στα «έξυπνα» κινητά. Είναι ενδεικτικό ότι το 2015 (βάσει έρευνας του ΣΕΠΕ), έτος κατά το οποίο είχαν λάβει χώρα οι κεφαλαιακοί έλεγχοι –που φέρεται να ενίσχυσαν τις καταναλωτικές δαπάνες λόγω και του φόβου «κουρέματος» των καταθέσεων–, οι πωλήσεις, έναντι του 2014, ενισχύθηκαν κατά 26%, σε 2,24 εκατομμύρια τεμάχια. Αυτός ο όγκος των συσκευών που πωλήθηκαν αντιστοιχούσε σε έσοδα 502 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 27,2% το 2015 συγκριτικά με το 2014. Τότε άνω του 50% των smartphones, δηλαδή 1,5 εκατ. τεμάχια, κόστιζαν λιγότερο από 200 ευρώ, ενώ ποσοστό 10,3% από αυτά είχε τιμή πώλησης άνω των 500 ευρώ.

Η μέση τιμή πώλησης μιας συσκευής ξεπερνάει τα 350 ευρώ, από 232 ευρώ που ήταν το 2016.

Το 2016 οι πωλήσεις smartphones παρέμειναν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2015, ενώ το 2017, αν και ο αριθμός των «έξυπνων» συσκευών κινητής που πωλήθηκαν μειώθηκε σε 2,1 εκατομμύρια, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς αυξήθηκε ελαφρώς και διαμορφώθηκε σε 522 εκατ. ευρώ.

Το 2017 η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε στα 238 ευρώ, από 232 ευρώ το 2016, και πλέον ξεπερνάει τα 350 ευρώ, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

Κατά το διάστημα 2020-2022 οι πωλήσεις smartphones υποχώρησαν στην Ελλάδα –αντίστοιχα με τη διεθνή τάση–, αλλά αυξήθηκε η συνολική αξία, γεγονός που σημαίνει ότι οι Ελληνες στράφηκαν σε ακριβότερα μοντέλα. Ενδεικτικά, το 2022 πωλήθηκαν περίπου 1,88 εκατ. «έξυπνες» συσκευές, δηλαδή 1,5% λιγότερες σε σχέση με το 2021. Ωστόσο, πέρυσι δαπανήθηκαν περίπου 700 εκατ. ευρώ, έναντι 630 εκατ. ευρώ το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική δαπάνη για αγορά smartphones το 2022 είναι κατά περίπου 40% υψηλότερη σε σχέση με το 2015.

Αυτή η αύξηση αποδίδεται στο γεγονός ότι το κινητό τηλέφωνο έχει καταστεί η κύρια συσκευή σύνδεσης με το Διαδίκτυο και βασικό εργαλείο ψηφιακών συναλλαγών. Βάσει παλαιότερης έρευνας της Focus Bari (Σεπτ. 2022), ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο Internet από το κινητό αγγίζει τις 2 ώρες την ημέρα, ενώ σχεδόν 9 στους 10 Ελληνες (87%) χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση για 86 λεπτά κατά μέσον όρο.

Ο πληθωρισμός δεν φρέναρε την αγορά

Η ελληνική αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων εμφανίζεται να αντέχει τους κλυδωνισμούς που προκαλούν οι πληθωριστικές πιέσεις. Το 2022, οι πωλήσεις κινητών υποχώρησαν μόλις κατά 1,5%, έναντι του 2021, ενώ η συγκεκριμένη αγορά σε όρους αξίας αυξήθηκε κατά 10,2%, σε περίπου 700 εκατ. ευρώ. Ποιες εταιρείες καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς; Σύμφωνα με πληροφορίες, το 2022 η Samsung εμφάνισε μερίδιο αγοράς 40% που είναι και το μεγαλύτερο και παρέμεινε σταθερό σε σχέση με το 2021. Δεύτερη κατατάσσεται η Xiaomi με 30%, ενώ το τρίτο υψηλότερο μερίδιο αγοράς διαθέτει η Apple της οποίας το ποσοστό ανέρχεται σε περίπου 15%. Η αμερικανική όμως εταιρεία κατασκευής smartphones διεύρυνε το 2022, έναντι του 2021, τις πωλήσεις της κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες. Μικρότερα μερίδια, κάτω του 5,5%-6%, καταλαμβάνουν οι εταιρείες TCL, Realme, Motorola, Vivo και Oppo.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή