Μειώσεις τιμών έως 35% σε 160 προϊόντα από τη Lidl

Μειώσεις τιμών έως 35% σε 160 προϊόντα από τη Lidl

Στην αντεπίθεση περνάει η Lidl Ελλάς προκειμένου να διατηρήσει τον ηγετικό ρόλο της στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, η οποία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής τον τελευταίο χρόνο, λόγω πληθωρισμού

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην αντεπίθεση περνάει η Lidl Ελλάς προκειμένου να διατηρήσει τον ηγετικό ρόλο της στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, η οποία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής τον τελευταίο χρόνο, λόγω πληθωρισμού. Χθες η μοναδική στην ουσία εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ανακοίνωσε ότι προχωράει σε μόνιμες μειώσεις τιμών έως 35% σε πάνω από 160 προϊόντα, κίνηση η οποία σε μεγάλο βαθμό αποτελεί «ρελάνς» της γερμανικής εταιρείας έναντι των άλλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Σημειώνεται ότι ήδη από το 2022 το κύμα ανατιμήσεων οδήγησε σε στροφή μεγάλης μερίδας των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με συνέπεια το μερίδιο αγοράς τους να φτάσει στα επίπεδα που είχε στα χρόνια της βαθιάς ύφεσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana (πρώην IRI), το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, εξαιρουμένης της Lidl, διαμορφώθηκε σε 16,3%, από 14,8% το 2021, φτάνοντας στα επίπεδα του 2017. Κατά το α΄ τρίμηνο του 2023 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται σε 17,7%, με τον ρυθμό ανάπτυξης να έχει εκτοξευθεί στο 19%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, διαμορφώθηκε το 2022 σε 23,8%, ενώ τον Φεβρουάριο του 2023 είχε πλέον εκτοξευθεί στο 25,2%.

Η κίνηση αυτή της Lidl έχει σημασία και χρονικά, καθώς κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η επιλογή της να προχωρήσει –και κυρίως να διαφημίσει– μόνιμες μειώσεις τιμών ένα μήνα και κάτι πριν από τη λήξη ισχύος του πολυσυζητημένου «καλαθιού του νοικοκυριού». Η εταιρεία μάλιστα ισχυρίζεται ότι, σύμφωνα με έρευνες που εκπονεί εσωτερικά και σε τακτική βάση σε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης, είναι τουλάχιστον 10% φθηνότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ.

Στόχος της γερμανικής αλυσίδας, να διατηρήσει τον ηγετικό ρόλο της στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας.

Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω «καλάθι», με βάση τις παρατάσεις που έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα ισχύει έως τις 30 Ιουνίου 2023. Την ίδια ημερομηνία, υπενθυμίζεται, παύει να ισχύει και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους για βασικά τρόφιμα –και όχι μόνο–, γεγονός που από πολλούς ερμηνεύεται ότι θα σημάνει την εφαρμογή ανατιμήσεων από προμηθευτές και λιανεμπόρους. Οι τελευταίοι, πάντως, υποστηρίζουν από την πλευρά τους ότι η άρση του μέτρου περί πλαφόν στο περιθώριο κέρδους δεν θα οδηγήσει απαραιτήτως σε ανατιμήσεις, καθώς θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να διαμορφώσουν με μεγαλύτερη ευελιξία την τιμολογιακή πολιτική τους και να προχωρήσουν και σε μειώσεις τιμών, μόνιμες ή στο πλαίσιο μεγάλων προωθητικών ενεργειών.

Μέχρι στιγμής, πάντως, καμία άλλη επιχείρηση από τον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων δεν έχει ανακοινώσει μόνιμες μειώσεις τιμών σε ευρύ κατάλογο προϊόντων.

Υπάρχει, βεβαίως, κι ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να αποτρέψει προμηθευτές και λιανεμπόρους να προβούν σε εκτεταμένες ανατιμήσεις, και δη η μειωμένη ζήτηση. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana (πρώην IRI), ο όγκος πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά το α΄ τρίμηνο του 2023 εμφάνισε υποχώρηση 1,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή