Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου – Αττικής

Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου – Αττικής

Με τη λειτουργία γραμμής υπερυψηλής τάσης θα αποσυμφορηθούν τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πολύπαθο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Πελοποννήσου με την Αττική με γραμμή υπερυψηλής τάσης, έπειτα από πολλές περιπέτειες που οδήγησαν σε σοβαρές καθυστερήσεις, ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία. Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε χθες την πλήρη λειτουργία του έργου του Δυτικού Διαδρόμου, όπως αποκαλείται η διασύνδεση, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δοκιμαστικής περιόδου.

Πρόκειται για μια πολύ σημαντική υποδομή για το ηλεκτρικό σύστημα της Πελοποννήσου, το οποίο μέχρι σήμερα συνδεόταν μόνο με γραμμή υψηλής τάσης 150 KV, που σημαίνει περιορισμένης ικανότητας μεταφορά. Με τη λειτουργία γραμμής υπερυψηλής τάσης θα αποσυμφορηθούν τα κορεσμένα δίκτυα της περιοχής και θα δημιουργηθεί ένας ισχυρός διάδρομος τροφοδότησης από και προς την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω των Κέντρων Υπερυψηλής Τάσης Αχελώου και Διστόμου. Επιπλέον, ο νέος ηλεκτρικός διάδρομος θα δώσει για πρώτη φορά τη δυνατότητα στη μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη να λειτουργήσει στο μέγιστο της δυναμικότητάς της, συμβάλλοντας έτσι στην ευστάθεια του συστήματος και στην αποδοτικότερη λειτουργία της αγοράς εξισορρόπησης. Ακόμη ένα σημαντικό όφελος του έργου είναι ότι η νέα γραμμή μεταφοράς 400 kV θα ισχυροποιήσει περαιτέρω και την υφιστάμενη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με τη Λακωνία. Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου αποτελείται από εναέριες και υπόγειες γραμμές μεταφοράς, ενώ περιλαμβάνει και το πρώτο υποβρύχιο καλώδιο υπερυψηλής τάσης 400 kV που εγκαταστάθηκε μεταξύ Ρίου και Αντιρρίου. Η επέκταση και αναβάθμιση του συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο θα ολοκληρωθεί με τον Ανατολικό Διάδρομο που περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Μεγαλόπολης με την Κόρινθο και την Αττική, με ορίζοντα το 2025. Τα δύο έργα θα αυξήσουν δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, αναβαθμίζοντας συνολικά τη λειτουργία και την ασφάλεια του νότιου συστήματος.

Το έργο του Δυτικού Διαδρόμου σχεδιάστηκε αρχικά το 2006, διασφάλισε ΑΕΠΟ (περιβαλλοντική αδειοδότηση) το 2014 και άρχισε να κατασκευάζεται το 2018. Αν και το 2020 είχε ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, οι προσφυγές πέντε μοναχών της Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα με το επιχείρημα ότι οι πυλώνες θα διαταράξουν τον ησυχαστικό χαρακτήρα της το έβαλαν στον «πάγο». Για την απεμπλοκή του έργου ο ΑΔΜΗΕ σχεδίασε εναλλακτική όδευση στο επίμαχο τμήμα των Καλαβρύτων. Για να το πετύχει αυτό χρειάστηκε να διεκπεραιώσει εκ νέου πλήθος σύνθετων και χρονοβόρων διαδικασιών (αδειοδοτήσεις, απαλλοτριώσεις, μελέτες, κατασκευή της νέας όδευσης). Επιπλέον, στη δυσμενή οικονομική συγκυρία που ακολούθησε, κυρίως λόγω της πανδημίας, ο διαχειριστής επωμίστηκε το αυξημένο κόστος που προκάλεσε η αναγκαστική καθυστέρηση του έργου, χωρίς επιπτώσεις στην υλοποίηση του δεκαετούς επενδυτικού προγράμματός του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή