Σε μία χρονιά, κατά την οποία οι καιρικές συνθήκες καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό την πορεία της εγχώριας αγοράς μπίρας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει πετύχει μέχρι στιγμής σε επίπεδο δεκαμήνου μια ανάπτυξη της τάξης του 2,5%.
Η εξέλιξη αυτή και η ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά οφείλονται σε μία πολύ συγκεκριμένη, ενιαία και πολυεπίπεδη στρατηγική, με τις εξής βασικές παραμέτρους: Την έγκαιρη στροφή προς το κανάλι της κρύας αγοράς, την ενίσχυση των premium και super premium προϊόντων του χαρτοφυλακίου της, τη συνέχιση των επενδύσεων στην κατηγορία των non-alcohol προϊόντων και τη σταθερή και στοχευμένη εστίαση στην τουριστική αγορά, μέσω αναγνωρίσιμων brands.
Η φετινή εικόνα
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας, στο κανάλι της κρύας αγοράς η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ενίσχυσε την παρουσία της αυξάνοντας την κάλυψή της, ενώ παράλληλα διεύρυνε και το πελατολόγιό της.
Στο κανάλι της μικρής λιανικής (traditional trade), στο 10μηνο «έτρεξε» με διπλάσια σχεδόν ανάπτυξη από αυτήν του καναλιού συνολικά, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 14%. Από την άλλη πλευρά, στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, η εταιρεία ακολουθούσε την πορεία της αγοράς, με πτώση 2,8%.
Σε ό,τι αφορά στις εξαγωγές, σε επίπεδο δεκαμήνου και πάλι, εμφάνισαν ρυθμό ανάπτυξης 2,2%, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 7% του συνολικού όγκου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, με τη Γερμανία και τις ΗΠΑ να συγκαταλέγονται μεταξύ των αγορών με τη μεγαλύτερη δραστηριοποίηση.
Premium & AFB προϊόντα
Βάσει της στρατηγικής της στις κατηγορίες των premium, super premium και AFB (Alcohol Free Beer) προτάσεων του χαρτοφυλακίου της, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ενεργοποιήθηκε έντονα. Ενδεικτικές κινήσεις αποτελούν, μεταξύ άλλων, η έναρξη της παραγωγής της Carlsberg στην Ελλάδα, στο ζυθοποιείο της εταιρείας στη Σίνδο, το νέο λανσάρισμα της ΦΙΞ Ανευ Λεμόνι, καθώς και η νέα συνεργασία που αφορά στην αποκλειστική διανομή του brand της Νήσος. Μάλιστα, στα πλάνα της εταιρείας για την καινούργια χρονιά, περιλαμβάνονται νέα λανσαρίσματα, τόσο στην κατηγορία της μπίρας όσο και των mixers, με προϊόντα που «απαντούν» στις σύγχρονες τάσεις και κυρίως στις ανάγκες των καταναλωτών.
Δεν έχει φτάσει ακόμη τα επίπεδα του 2019 ο κλάδος
Η γενικότερη εκτίμηση, πάντως, των ανθρώπων της εταιρείας για τον κλάδο είναι, ότι σαφώς και υπάρχουν κατηγορίες και τάσεις με μεγάλη δυναμική, όπως είναι χαρακτηριστικά η κατηγορία των μη αλκοολούχων προϊόντων, που αν και μικρή ακόμη, δείχνει να μεγαλώνει αυτόνομα. Κατά γενική ομολογία, ωστόσο, θεωρούν, ότι η εγχώρια αγορά της μπίρας δεν έχει καταφέρει να φτάσει τα επίπεδα του 2019, ούτε στο σύνολό της ούτε στο σύνολο της HoReCa, παρά τις καλές τουριστικές επιδόσεις.