Υψηλές επιδόσεις πέτυχε η βιομηχανική παραγωγή τον Ιούνιο, με τον σχετικό δείκτη να σημειώνει αύξηση κατά 9,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Ετσι, ο μέσος δείκτης του πρώτου εξαμήνου αυξήθηκε κατά 6,4%. Σε σύγκριση, εξάλλου, με τον προηγούμενο μήνα, τον Μάιο, ο εποχικά διορθωμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,4%. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε ετήσια βάση σημείωσαν οι κλάδοι παραγωγής οπτάνθρακα και προϊόντων διύλισης πετρελαίου και ακολουθούν η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, η επισκευή και εγκατάσταση μηχανημάτων και εξοπλισμού, η βιομηχανία δέρματος και δερμάτινων ειδών, η παραγωγή χημικών ουσιών και προϊόντων. Αντίθετα, τη μεγαλύτερη μείωση κατέγραψε ο κλάδος εξόρυξης άνθρακα και λιγνίτη, άντλησης αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων εξόρυξης. Η βιομηχανία δέρματος και δερμάτινων ειδών σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση σε μηνιαία βάση, από τον Μάιο στον Ιούνιο.
Παραίτηση Διαμαντοπούλου από το Δ.Σ. της Coca-Cola
Από τις 16 Σεπτεμβρίου 2024 θα είναι σε ισχύ η παραίτηση της Αννας Διαμαντοπούλου από το διοικητικό συμβούλιο της Coca-Cola HBC AG, όπου συμμετείχε ως ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος, παραίτηση που γίνεται λόγω της απόφασης της πρώην υπουργού να θέσει υποψηφιότητα για την αρχηγία του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ. Το παραπάνω ανακοίνωσε χθες ο όμιλος, με τον κ. Αναστάσιο Δαυίδ, πρόεδρο του Δ.Σ., να αναφέρει: «Εκ μέρους του διοικητικού συμβουλίου, θα ήθελα να επωφεληθώ αυτής της ευκαιρίας για να εκφράσω την ειλικρινή μας εκτίμηση στην Αννα για τη σημαντική συνεισφορά της τα τελευταία τρία χρόνια».
Ενίσχυση κερδών για την Intercontinental ΑΕΕΑΠ
Στο τέλος του 2024 αναμένεται να ολοκληρωθεί η εξαγορά της Intercontinental International ΑΕΕΑΠ (ICI) από την Briq Properties. Στο μεσοδιάστημα, η πρώτη συνεχίζει να καταγράφει θετική πορεία, καθώς κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ενισχύθηκαν κατά 8,15% και διαμορφώθηκαν σε 1,46 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του έτους η ICI μεταβίβασε τα πρώτα 17 ακίνητα στην Briq, κάτι που ασφαλώς έχει επηρεάσει και τα οικονομικά της αποτελέσματα.
Μειώθηκαν οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων
Μειωμένες κατά 1,4% ήταν οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων τον Ιούλιο του 2024 σε σύγκριση με τον περυσινό Ιούλιο, καθώς διαμορφώθηκαν σε 12.208 οχήματα, από 12.380. Πάντως σε επίπεδο επταμήνου Ιανουαρίου – Ιουλίου οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα κατά 9%. Το καλό νέο είναι ότι υπερτριπλασιάστηκαν οι πωλήσεις καινούργιων λεωφορείων, κάτι που συνδέεται με τον τουρισμό και ενισχύει την ασφάλεια των επιβατών. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τα καινούργια φορτηγά, των οποίων οι πωλήσεις υποχώρησαν έστω και οριακά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον.
Οι πιέσεις σε ομόλογα λόγω Ιαπωνίας
Τα ισπανικά κρατικά ομόλογα είναι τα πιο εκτεθειμένα από την περιφέρεια της Ευρωζώνης στη διευρυνόμενη πίεση από τις ρευστοποιήσεις της στρατηγικής των carry-trades του γιεν –που ήταν η αιτία του βίαιου sell-off που χτύπησε τις αγορές την περασμένη εβδομάδα–, ενώ τα ιταλικά ομόλογα επηρεάζονται σε μικρότερο βαθμό αλλά δεν είναι εντελώς αλώβητα, όπως υποστηρίζει το Bloomberg Intelligence. Τα πορτογαλικά και ελληνικά ομόλογα προστατεύονται, όπως επισημαίνει, λόγω της ιστορικής απροθυμίας των Ιαπώνων επενδυτών να επενδύσουν σε αυτά. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, οι επενδυτές με έδρα την Ιαπωνία έχουν αγοράσει ισπανικά ομόλογα ύψους 41 δισ. ευρώ μεταξύ του 2012 και των μέσων του 2022. Εκτοτε οι θέσεις τους μειώθηκαν κατά μόλις 4 δισ. ευρώ, αφήνοντας την Ισπανία πιο εκτεθειμένη. Σημειώνεται πως το σύνολο των θέσεων των Ιαπώνων επενδυτών σε ομόλογα της Ευρωζώνης ήταν περίπου 442 δισ. ευρώ στο τέλος του 2023, από 475 δισ. ευρώ στο τέλος του 2022, με περίπου 161 δισ. ευρώ να είναι τοποθετημένα σε γαλλικά ομόλογα, που είναι και η μεγαλύτερη θέση.