Ισχυρές επιδόσεις αναμένεται να εμφανίσει η Aegean κατά το σύνολο της φετινής χρονιάς, όπως ανέφερε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής, Μιχάλης Κουβελιώτης.
Οπως σημείωσε, η εταιρεία έχει καταφέρει να αφήσει πίσω της τα έτη που, έως και το 2019, το αποτέλεσμα του α΄ εξαμήνου της ήταν ζημιογόνο. Κι αυτό λόγω και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου που ενισχύει την επίδοση της περιόδου Ιανουαρίου – Ιουνίου. Ο αεροπορικός όμιλος κατά την εν λόγω χρονική περίοδο, σε ετήσια βάση σύγκρισης, ενίσχυσε ετησίως κατά 10%, σε 749,1 εκατ. ευρώ, τον κύκλο εργασιών και διεύρυνε κατά 6%, σε 147,6 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Επίσης η Aegean, υιοθετώντας πολιτική αντιστάθμισης του κινδύνου (hedging) για να προστατευθεί από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου, έχει πραγματοποιήσει hedging (συνήψε συμβόλαια) σε καύσιμο για το 69% και το 41% των αναγκών της για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν ο κ. Κουβελιώτης και η κ. Στέλλα Δημαράκη, αναπληρώτρια οικονομική διευθύντρια της Aegean, για το γ΄ τρίμηνο της χρονιάς οι προγραμματισμένες θέσεις από και προς Αθήνα παρουσιάζουν αύξηση κατά 6%-7%.
Στο δ΄ τρίμηνο η αύξηση σε προσφερόμενες θέσεις τοποθετείται σε περίπου 5%, με την αεροπορική να επιδιώκει την άμβλυνση της εποχικότητας, είτε αυξάνοντας συχνότητες σε υφιστάμενα δρομολόγια είτε προσθέτοντας νέα. Προς αυτή την κατεύθυνση η Aegean από τον Οκτώβριο ξεκινάει πτήσεις προς Αμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, συμπληρώνοντας τις απευθείας πτήσεις προς Ντουμπάι. Ταυτόχρονα αναπτύσσει το δίκτυο της Θεσσαλονίκης, της δεύτερης μεγαλύτερης βάσης, επειδή από τα τέλη Οκτωβρίου προστίθεται και το Αμστερνταμ στο δίκτυο απευθείας προορισμών. Κατά το β΄ εξάμηνο η ζήτηση εξακολουθεί και κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τις πληρότητες να ξεπερνούν το 84% το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, οριακά χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Οριακά χαμηλότερα αναμένεται και το μέσο έσοδο ανά πτήση για το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η αεροπορική, όπως πρόσθεσε ο αναπληρωτής CEO, έχει προχωρήσει σε σειρά ενεργειών σε επίπεδο λειτουργιών και δικτύου με στόχο να περιορίσει τις καθυστερήσεις πτήσεων που σχετίζονται με τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίες είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο. Κατά τον κ. Κουβελιώτη, η αύξηση κατά 24% της αεροπορικής κίνησης στην Ελλάδα, έναντι του 2019, φανερώνει όχι μόνο την αυξανόμενη ζήτηση αλλά και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, με τις υποδομές να υφίστανται μεγαλύτερη πίεση.
Η Aegean, που διαθέτει στόλο 81 αεροσκαφών (από τα οποία τα 11 είναι ιδιόκτητα), παρέσχε το α΄ εξάμηνο, μέσω του κέντρου εκπαίδευσης πληρωμάτων με τους τέσσερις προσομοιωτές πτήσης, υπηρεσίες για την κάλυψη τόσο δικών της αναγκών όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών. Σχετικά με τη βάση συντήρησης αεροσκαφών, το α΄ εξάμηνο έλαβε την πιστοποίηση ως φορέας συντήρησης αεροσκαφών και ήδη έχει συνάψει συμφωνίες για την παροχή υπηρεσιών σε τρίτους.