Χαμηλή παραμένει η ψηφιακή ετοιμότητα των ελληνικών ΜμΕ

Χαμηλή παραμένει η ψηφιακή ετοιμότητα των ελληνικών ΜμΕ

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κατά μέσον όρο μόνο το 50% των διαθέσιμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών

2' 10" χρόνος ανάγνωσης

Μεγαλύτερη σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, αλλά ακόμη σε πολύ χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η ψηφιακή ετοιμότητα των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, κάτι που κρατάει χαμηλά την παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητά τους, επηρεάζοντας ταυτόχρονα αρνητικά και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, δεδομένου ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν το 99% του συνόλου, με τις πολύ μικρές (έως 10 άτομα προσωπικό) να αντιστοιχούν στο 92,7%. Πίσω από αυτή την υστέρηση βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό άγνοια για τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων, αλλά και απουσία σχετικής κουλτούρας. Από πού τεκμαίρεται αυτό; Ακόμη και όταν δίνονται επιδοτήσεις από κοινοτικά προγράμματα, αυτές δεν αξιοποιούνται. Σύμφωνα με την έρευνα «Η ψηφιακή ετοιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα», την οποία εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την Cosmote, μόλις το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε τα τελευταία 2-3 χρόνια τις εν λόγω επιδοτήσεις, παρά το γεγονός ότι σε κάποιες από τις μικρομεσαίες η επιδότηση φτάνει ακόμη και το 90%. Ισως το πιο αποτελεσματικό επιχείρημα να είναι ότι το 69% των ΜμΕ που εκσυγχρονίστηκε ψηφιακά αύξησε τις πωλήσεις του, ενώ το 58% είδε να μειώνεται το κόστος λειτουργίας του.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσίασαν ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και ο Θάνος Φαλάγγας, διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, ο δείκτης ψηφιακής ετοιμότητας, ο οποίος προκύπτει από τις επιδόσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε δέκα ψηφιακά συστήματα και υποδομές, διαμορφώθηκε σε 5,24 μονάδες από 4,49 μονάδες το 2022 και 4,06 μονάδες το 2020.

Παρά τη βελτίωση του δείκτη και τον τριπλασιασμό του ποσοστού των επιχειρήσεων, από 12% σε 32%, που βρίσκονται στη λεγόμενη προχωρημένη κατηγορία, η ψηφιακή ετοιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια, αφού χρησιμοποιούν κατά μέσον όρο μόνο το 50% των διαθέσιμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών.

Πλέον, 74% έναντι 66% το 2022 έχουν ψηφιακή επικοινωνία εντός της εταιρείας, 71% έναντι 59% το 2022 χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από το 61% χρησιμοποιούνται ψηφιακές καμπάνιες προώθησης (digital marketing) έναντι 48% το 2022, το 48% έναντι 42% έχει σύστημα ERP και το 44% έναντι 37% το 2022 έχει CRM σύστημα (σ.σ. πρόκειται για συστήματα ενδοεπιχειρησιακού σχεδιασμού για τιμολόγηση, διαχείριση αποθήκης, καταγραφή εξόδων, διαχείριση πελατολογίου, διασύνδεση με το myDATA). Λύσεις cloud εφαρμόζει το 31% έναντι 23% το 2022, ενώ σταθερό παραμένει το ποσοστό (24%) όσων έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Ωστόσο, αν και παρατηρείται μεγάλη αύξηση του ποσοστού ΜμΕ που χρησιμοποιούν ανάλυση δεδομένων (data analytics), σε 43% από 25% το 2022, η αξιοποίηση αυτής της πληροφορίας παραμένει περιορισμένη. Επιπλέον, αν και 8 στις 10 χρησιμοποιούν λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, αυτές στη συντριπτική πλειονότητα δεν είναι παρά ένα απλό πρόγραμμμα antivirus.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT