Ενα ακόμη πλήγμα δέχεται η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, ένας από τους στυλοβάτες της μεταποίησης στη χώρα, εν μέσω των αντιξοοτήτων που προκαλεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και η πορεία της οικονομίας της Κίνας.
Η Mercedes υποβαθμίζει τις προβλέψεις της για φέτος με φόντο την υποχώρηση της ζήτησης στην Κίνα και τα προβλήματα στο διεθνές εμπόριο. Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, αναμένει τώρα ότι τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) του ομίλου θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» από το προηγούμενο έτος και ότι οι προσαρμοσμένες αποδόσεις επί των πωλήσεων θα κυμανθούν μεταξύ 7,5% και 8,5%, χαμηλότερα από την προηγούμενη πρόβλεψή της για 10% έως 11%.
Η εταιρεία υποβάθμισε τις προβλέψεις για την κύρια μονάδα αυτοκινήτων της λόγω της επιδεινούμενης επιβράδυνσης στη μεγαλύτερη αγορά της. Η μείωση της ζήτησης στην Κίνα έχει πλήξει τις πωλήσεις των πιο ακριβών μοντέλων της Mercedes, όπως η S-Class.
Τα τελευταία ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας έτυχαν χλιαρής ανταπόκρισης από τους καταναλωτές στην οικονομία της Ασίας και αλλού. Οι νεότεροι οδηγοί στην Κίνα στρέφονται όλο και περισσότερο σε εγχώριες μάρκες που θεωρείται ότι διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.
Παράλληλα, οι πωλήσεις στην Ευρώπη βρίσκονται επίσης υπό πίεση. Οι παραδόσεις της Mercedes σε όλη την περιοχή υποχώρησαν κατά 13% τον Αύγουστο και είναι μειωμένες κατά 3% κατά τους πρώτους οκτώ μήνες. Η κατάρρευση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων υπονομεύει τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταποκριθούν στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις εκπομπές ρύπων που θα αυστηροποιηθούν το επόμενο έτος, φέρνοντας τη βιομηχανία αντιμέτωπη με πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
Προ ημερών η Volkswagen ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να κλείσει εργοστάσια και η BMW ανέφερε πτώση πωλήσεων.
«Συνολικά, το μείγμα πωλήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024 αναμένεται να παραμείνει αμετάβλητο σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο και, ως εκ τούτου, πιο αδύναμο από ό,τι αναμενόταν αρχικά», ανέφερε η εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group, Ολα Κελένιους, υποσχέθηκε ότι θα κάνει ό,τι χρειαστεί για να ενισχύσει την κερδοφορία. Στη Mercedes θα κάνουμε «ό,τι μπορούμε» για βελτίωση των επιδόσεων, δήλωσε την Παρασκευή ο Κελένιους, μιλώντας μεταξύ άλλων για μια πιο δυναμική παρουσία στην Κίνα με νέα προϊόντα. «Θα πλεύσουμε ενεργά στον άνεμο, δεν θα τον ακολουθούμε απλώς».
Τα σήματα κινδύνου για τη Γερμανία ξεκίνησαν προ ημερών με την ανακοίνωση της Volkswagen ότι θέτει τέλος στο σύμφωνο εγγύησης των θέσεων εργασίας για τους εργαζομένους της στη χώρα και ότι ενδέχεται να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια, λόγω της υστέρησης της ζήτησης.
Ακολούθησε την περασμένη εβδομάδα η ανακοίνωση μιας άλλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της BMW, για πτώση πωλήσεων και υποβάθμιση των προβλέψεων για το περιθώριο κέρδους του 2024 λόγω κυρίως της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα.
Ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ διοργανώνει τη Δευτέρα στο Βερολίνο σύνοδο κορυφής του κλάδου για να συζητήσει τρόπους εξόδου από την τρέχουσα κρίση.