Τελικώς οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο Δημόσιο και στη Νέα Αττική Οδό απέδωσαν και έτσι ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο χωρίς να υπάρξει ανάγκη για επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών, η παράδοση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 6 Οκτωβρίου – μέχρι τότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μεταβίβασης από τη μια παραχώρηση στην άλλη, ενώ θα έχει κυρωθεί και η νέα σύμβαση παραχώρησης από τη Βουλή. Οι λεπτομέρειες πιθανότατα θα ακουστούν στη Βουλή, καθώς είναι πολύ πιθανό να επήλθε ένα είδος «ενδιάμεσης συμφωνίας» ανάμεσα στις δύο πλευρές, που να επιτάχυνε τη διαδικασία. Πάντως, το υπουργείο Υποδομών στη χθεσινή ανακοίνωσή του τόνισε ότι με την είσπραξη του τιμήματος των 3,27 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος της χώρας θα μειωθεί σχεδόν κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ.
Μία δεσμευτική προσφορά για το αρδευτικό του Νέστου
Με μία δεσμευτική προσφορά από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για το αρδευτικό έργο του ποταμού Νέστου στην Ξάνθη, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, που αφορά την κάλυψη των αρδευτικών αναγκών μιας συνολικής έκτασης 56.000 στρεμμάτων στην ανατολική πεδιάδα της Ξάνθης, μέσω της μεταφοράς νερού από τον ποταμό Νέστο. Το έργο έχει και συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και εντάσσεται στο πρόγραμμα «Υδωρ 2.0».
Διαγωνισμός 2 εκατ. για το Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο
Την αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος του Αρχαιολογικού Κτηματολογίου έχει ως αντικείμενο ο διαγωνισμός που δρομολογεί η Κοινωνία της Πληροφορίας και βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι την Τρίτη 1η Οκτωβρίου. Το Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο είχε χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020, περιλαμβάνοντας περιγραφικά και γεωχωρικά δεδομένα για περισσότερα από 17.000 ακίνητα-μνημεία, περίπου 3.400 αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικούς τόπους και 220 μουσεία. Η εκτιμώμενη αξία του έργου είναι 2 εκατ. ευρώ.
Εμφαση σε επενδύσεις στη βιομηχανία
Στις 21 Οκτωβρίου θα ανακοινωθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για πολιτικές για την προσέλκυση επενδύσεων. Στην εν λόγω προαναγγελία προχώρησε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος μιλώντας στη Ναυτεμπορική ΤV. Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε αποκαλύψει η «Καθημερινή» τον Αύγουστο, το υπουργείο επεξεργάζεται νέο αναπτυξιακό νόμο, μέσω του οποίου θα δίνεται έμφαση στη βιομηχανία, ενώ το βασικό κίνητρο θα είναι οι φοροαπαλλαγές. Σε πρώτη φάση, πάντως, ο υπουργός ανακοίνωσε χθες ότι αυξάνεται στα 102 εκατ. ευρώ, από 85 εκατ. ευρώ, ο προϋπολογισμός του προγράμματος «Εξυπνη μεταποίηση» του Ταμείου Ανάκαμψης.
Στα 243 εκατ. η εισφορά από τα διυλιστήρια
Στα τέλη Φεβρουαρίου 2025 θα πρέπει να καταβληθούν τα 243 εκατ. ευρώ από τα υπερβάλλοντα κέρδη των διυλιστηρίων (Motor Oil – HELLENiQ ENERGY), σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών Χρίστος Δήμας. Οι εταιρείες διύλισης, σύμφωνα με την απόφαση, θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά τη δήλωση προσωρινής συνεισφοράς αλληλεγγύης μέχρι την επόμενη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, ο φόρος θα καταβληθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025 και δημοσιονομικά λογίζεται στη χρήση του έτους 2024. Η εισφορά θα υπολογιστεί με συντελεστή 33% στα κέρδη που υπερβαίνουν κατά 20% τον μέσο όρο των ετών 2018-2021. Το ποσό που θα εισπραχθεί θα δοθεί λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ως έκτακτο επίδομα σε 1.927.000 πολίτες, με τη λίστα να περιλαμβάνει συνταξιούχους με υπόλοιπα προσωπικής διαφοράς που αποκλείονται από τις νέες αυξήσεις τον Ιανουάριο, οικογένειες με παιδιά, ΑμεΑ και χιλιάδες άλλους ευάλωτους.