«Αερομαχίες» μεταξύ ΥΠΑ και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας

«Αερομαχίες» μεταξύ ΥΠΑ και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας

Καθυστερήσεις στις πτήσεις χθες λόγω προειδοποιητικής κινητοποίησης

2' 25" χρόνος ανάγνωσης

Σημαντικές καθυστερήσεις στις αφίξεις και αναχωρήσεις προκάλεσε η «λευκή απεργία» που ξεκίνησαν χθες αιφνιδιαστικά οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι ελεγκτές μείωσαν τον ρυθμό διαχείρισης των κινήσεων αεροσκαφών, σε ένδειξη αντίδρασης με τη φερόμενη πρόθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για αύξηση του ωραρίου εργασίας τους σε 40 ώρες την εβδομάδα. Οπως υποστηρίζουν στην «Κ», η διοίκηση της ΥΠΑ «δρομολογεί μονομερώς την αύξηση του ωραρίου εργασίας στις 40 ώρες, αλλαγή που θα οδηγούσε στην εξάντληση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας». Κατά τις ίδιες πηγές, παρότι προχωράει η διαδικασία προσλήψεων, τουλάχιστον μέχρι οι νέοι εργαζόμενοι να εκπαιδευτούν, η υπηρεσία διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας θα παραμένει υποστελεχωμένη, «με τους ελεγκτές να αδυνατούν να εργαστούν περισσότερες ώρες».

Oι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εργάζονται 33 ώρες/εβδομάδα, ωράριο που συνάδει με τις συστάσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.

Ωστόσο διαφορετική είναι η εκδοχή που παραθέτουν κύκλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. «Δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα οι αιτιάσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Πρόκειται περί συζητήσεων και ασκήσεων επί χάρτου για την αναδιοργάνωση και βιωσιμότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που γίνονται τους τελευταίους τρεις μήνες σε γνώση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Ουδέποτε ελήφθη μονομερής απόφαση ή έστω απόφαση», σημειώνουν. Τελικά, χθες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επήλθε συμφωνία μεταξύ ΥΠΑ και ελεγκτών, οι οποίοι σταμάτησαν τη «λευκή απεργία». Σήμερα, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εργάζονται 33 ώρες την εβδομάδα, με το συγκεκριμένο ωράριο, που συναντάται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, να συνάδει με τις συστάσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), όπως αναφέρουν ελεγκτές. Παρ’ όλα αυτά, είναι μακρά η λίστα των χωρών όπου το ωράριο εργασίας των ελεγκτών διαμορφώνεται στις 40 ώρες. Σε αυτές ανήκουν οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Ιταλία, η Αυστραλία, η Σιγκαπούρη κ.ά.

Σε κάθε περίπτωση οι καθυστερήσεις τείνουν να αποτελέσουν κανονικότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Flightradar, χθες, μέχρι το μεσημέρι, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», μία στις δύο αναχωρήσεις πτήσεων είχε καθυστέρηση της οποίας η μέση διάρκεια διαμορφώθηκε στα 30 λεπτά. Ως προς τις αφίξεις αεροσκαφών, η μέση καθυστέρηση ανήλθε στα 24 λεπτά, ενώ ο αριθμός των μη έγκαιρων πτήσεων ανήλθε σε 95. Με το πρόβλημα των καθυστερήσεων να είναι πάγιο, την Τετάρτη, προτού δηλαδή οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ξεκινήσουν «λευκή απεργία», 321 αναχωρήσεις πτήσεων καθυστέρησαν, αριθμός που για τις αφίξεις αεροπλάνων διαμορφώθηκε σε 105.

Κατά πληροφορίες, στο «Ελ. Βενιζέλος» δεν ξεπερνούν τις 44 οι κινήσεις αεροσκαφών ανά ώρα (22 αφίξεις και 22 αναχωρήσεις), όταν στο αεροδρόμιο του Μονάχου –που ως υποδομή διαθέτει συγκρίσιμα χαρακτηριστικά με το αεροδρόμιο της Αθήνας– ο αριθμός αυτός διαμορφώνεται στις 90. Την ίδια στιγμή, η αεροπορική κίνηση τουλάχιστον μέχρι και τις 17 Νοεμβρίου δεν θα παύει να αυξάνεται, σε σύγκριση με πέρυσι. Σύμφωνα με το Eurocontrol, η αύξηση του πτητικού έργου τοποθετείται έως και 30%, έναντι των επιδόσεων του 2023.

Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εκλήθησαν, κατά το περασμένο καλοκαίρι, να διαχειριστούν κατά 4,8% περισσότερες πτήσεις, σε σχέση με πέρυσι.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT