Ρεκόρ κερδών για τον ΟΛΠ έφεραν κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, car terminal

Ρεκόρ κερδών για τον ΟΛΠ έφεραν κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, car terminal

Στα 40,4 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο, παρά τη μείωση στη διακίνηση κοντέινερ

2' 33" χρόνος ανάγνωσης

Σε νέα ιστορικά υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκαν, σε επίπεδο εξαμήνου, οι οικονομικές επιδόσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου φέτος, καθώς παρά την ύφεση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η μεγάλη αύξηση των εσόδων από την κρουαζιέρα αλλά και από τον τερματικό σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων οδήγησε υψηλότερα την κερδοφορία της εισηγμένης.

Τα συνολικά έσοδα του α΄ εξαμήνου ανήλθαν σε 107,1 εκατ. ευρώ και σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023 (102,4 εκατ.) αυξήθηκαν κατά 4,7 εκατ. ή 4,6%. H μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των εσόδων του τομέα διακίνησης αυτοκινήτων κατά 59,9% και του τομέα κρουαζιέρας κατά 13,2%, καθώς ο τομέας εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτας 1) σημείωσε ηπιότερη άνοδο, κατά 4%. Επίσης σημειώθηκε αύξηση κατά 7,3% στα κέρδη προ φόρων, τα οποία ανήλθαν σε 53 εκατ. έναντι 49,4 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2023, και στα κέρδη μετά από φόρους που ανήλθαν σε 40,4 εκατ. έναντι 38,7 εκατ. (+4,4%).

Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το α΄ εξάμηνο ανήλθαν σε 288 έναντι 272 το ίδιο διάστημα του 2023 σημειώνοντας αύξηση 5,9%. Ο συνολικός αριθμός επιβατών σημείωσε αύξηση 11,2% (549.442 επιβάτες) σε σύγκριση με το 2023 (494.164 επιβάτες). Αύξηση 8,3% σημειώθηκε και στους επιβάτες ακτοπλοΐας από 6.669.053 το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 7.223.263 την ίδια περίοδο του 2024. Η κίνηση οχημάτων αυξήθηκε σε 1.403.133, σημειώνοντας αύξηση 8,2% σε σύγκριση με το 2023 (1.296.617). Αύξηση 1,6% κατέγραψαν και οι αφίξεις πλοίων, φτάνοντας τις 6.366, σε σύγκριση με το 2023 (6.268 αφίξεις).

Τα συνολικά έσοδα του α΄ εξαμήνου ανήλθαν σε 107,1 εκατ. ευρώ και είναι ενισχυμένα 4,6% σε σύγκριση με το 2023.

Ο όγκος διακίνησης αυτοκινήτων μειώθηκε από τα επίπεδα του 2023 κατά 28,6% (124.698 έναντι 174.555 το 2023), καθώς το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκε σε 45.297 μονάδες από 92.286 (-50,9%). Το εγχώριο φορτίο σε σύγκριση με το 2023 μειώθηκε στις 79.401 μονάδες από 82.269 (-3,5%). Ο κύριος λόγος για τους μειωμένους όγκους είναι η συμφόρηση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων που δημιουργήθηκε από τις μεγαλύτερες από το συνηθισμένο περιόδους αποθήκευσης φορτίου στους προβλήτες του λιμανιού. Η έκτακτη αυτή κατάσταση, που οφείλεται κυρίως στη δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, προσέφερε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε 10,1 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2024 (30.6.2023: 3,2 εκατ. ευρώ), υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των άλλων εσόδων, και κυρίως των μειωμένων επιπέδων διακίνησης, οδηγώντας στη συνολική αύξηση των εσόδων του τομέα.

Η διακίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή στον προβλήτα 1, καθώς οι προβλήτες 2 και 3 τελούν υπό παραχώρηση στη ΣΕΠ Α.Ε., έφτασε τα 253.552 TEUs, σημειώνοντας μείωση 7,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 (275.214 ΤΕUs).

Ο νέος πρόεδρος του ΟΛΠ, Λιν Ζι, σχολιάζοντας τα αυξημένα έσοδα και κέρδη της εταιρείας κατά το α΄ εξάμηνο επισήμανε πως «η αστάθεια και οι ιδιαίτερες γεωπολιτικές συνθήκες στη Μέση Ανατολή συνεχίζουν να υπάρχουν», αλλά «το λιμάνι του Πειραιά, όπως όλα δείχνουν, κατάφερε όχι μόνο να μην επηρεαστεί από αυτή την κατάσταση, αλλά να συνεχίσει τη συνολική του δραστηριότητα με ανοδικές επιδόσεις και αποτελέσματα, όπως ακριβώς πραγματοποιεί συνεχώς εδώ και καιρό».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT